Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة في الافتر موضح بالصورة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة في الافتر موضح بالصورة

اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	lمشكلة الرندر.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	120.2 كيلوبايت 
الهوية:	3293304اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	المشكلة 2.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	117.9 كيلوبايت 
الهوية:	3293303السلام عليكم اخواني ...تواجهني مشاكل في الافتر ..الأولى عند عمل لصق برنامج ابو رشيد تكون الكتابة غير مترابطة
    الثانية عند عمل الرندر تخرج الرسائل التالية بمشروعين منفصلين
    وكل الاحترام لكم الصور...........

مشكلة الكتابة المنفصلة لدي الحل لها وهو ان تكتب ما تريده في برنامج الفوتوشوب وان تقوم بالحفظ مع خلفية شفافة ، ثم قم بادخالها على الافتر اضغط على ok وسوف تكون كتابتك سليمة مائة بالمئة .
    اما مشكلة الرندر ليست لدي ادنى فكرة ولاكن قم بعمل الرندر لمشروعك شرط ان يكون حجم العمل ليس كبيرا جدا انما ان يكون بالحجم العادي NTSC 480 / 570 او HDV 720p لان الرام لدى جهازك لا يسمح بذلك ( مجرد فرضية )

شكرا على ردك اخي الكريم ..............لكن ارجو ان يساعدني احد في موضوع الرندر

شكرا على الرد اخي
        وما تقصر وانا كانت المشكله عندي وطلعت الحجم الذاكر

الذاكرة اخي 4 قيقا والجهاز كواد

أخي في الله
            انا اليوم جايب لك إسكربت "ملف" عشان تحطه في برنامج الأفتر إفيكتس عشان تعرف تكتب عربي وانا حأشرحلك إزاي تحطه باأفترإفيكتس:
            1- حمل الملف
            2- فك الضغك
            3- إنسخ الملف بعد فك الضغك من عليه وقم بوضعه Paste على المسار ده
            C:\Program Files\Adobe\Adobe After Effects CS4\Support Files\Scripts
            مع العلم إن النسخة اللي عندي هي After Effects Cs4 يعني لو عندك CS5 بيتهيقللي مش حينفع بس جرب
            4- كده إنته ضفت الملف للبرنامج
            5- إفتح الأفتر إفيكتس
            نأتي للسؤال الذي يطرح نفسه على الساحةوهو : أكتب عربي إزاي؟؟؟؟ أقولك أنا بقا
            من قائمة File ثم Scripts ثم حتلاقي سهم كده بجانبها حتلاقي مكتوب فيها ArabicText.jsx إضغط عليه وسيظهر لك مربع أكتب فيه كما تشاء بالعربي وإختار نوع الخط ثم إضغط اوك

نيجي بقا لمشكلة الريندر
            بص ياسيدي أنا قابللتني نفس المشكله بس مش فاكر أنا عملت إيه بالضبط المهم
            1- سطب برنامج QuickTime 7
            2- حاول تخللي الريزليوشن بتاع المشروع ضغير شوية يعني خليه 1024*768 وده أكيد أس المشكلة كلها
            3- حاول تخللي مساحة فاضية في الهارد عشان الفيديو اللي بتطلعوا "الخرج" ممكن يوصل اكثر من 20 جيجا يعني هو عاوز مساحة كبيرة جدا فاضية في الهارد. أنا كنت عامل فيديو 30 دقيقة وكان مساحته 22 جيجا وكان الريزليزوشن بتاعه هي 800*600 يعني أصغر من الريزليوشن بتاعك بمراحل. وحاول تخللي كل الخرج بتاعك بإمتداد MOV

بإذن الله حل المشكلة مش حتطلع من الثلاث حاجات اللي أنا قولتلهالك دي

دي نصيحه بره الموضوع:
            1- إستخدم برنامج Ashampoo Movie Shrink & Burn 3 لضغط الفيديو بنفس الجودة لأكثر من عشر مرات من حجمه
            2- استخدم برامج تحويل الفيدو من صيغة لآخري بعد الضغط بالبرنامج السابق لتقلليل المساحة برده

وأي خدمة ياسيدي

الله .. الوطن .. الشعب

انا استخدمته لتحويل الفيديو ال30 دقيقة من 22 جيجا إلى 103 ميجا بايت بس.. فأرجو إستخدامه

لتحميل الإسكربت من هنا
            http://www.mediafire.com/?lfqku6e7swpk2cx

شكرا للك اخي الكريم على الرد الجميل ......بالنسبةللكتابة شكرا لك نزلت الملف وزبطت ...اما مشكلة الرند تكررت في كل المشاريع والمساخة الفاضية ل c 60 قيقا ......وكل الاحترام الك

يعمل...
              X