Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

برامج لعمل الخامات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• برامج لعمل الخامات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا ريت اللي يعرف برامج متخصصة في عمل ال texture مثل البادي بينت يدلني عليها ويا ريت يكون موجود اداه او خاصية مثل اللي موجودة في الفديو القادم

http://pilgway.com/~daniel/video/tex_tweak_lapsed.avi

على فكرة ده برنامج 3Dcoat خاص بالنحت دلني عليه احد الاصدقاء جزاة الله خيرا واكتر حاجة عجبتي في البرنامج طريقة في رسم الخامة لوجة الانسان ويارب الاقي برنامج منتخصص في الخامات يكون فيه هذة الخاصية

وربنا يوفقنا جيمعا
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

طيب ما به البادي بينت ؟؟؟

صراحة ما اعرف غيره ^ _ ^

Name
    : basem hamad

Country : jordan

3D Program : Cinema 4d 11.5 -&- Maya 2010

2d Program : Adobe Flash -&- Adobe Photoshop -&- Adobe After Effects

Other Program : Maxwell render -&- RealFlow -&- MatchMover

try mudbox ..

رائع في الخامات

فيه projection لكن ما تقدر تعمل deform للصورة .. استخدم zbrush او 3d coat او mari ..

اخي عمر هل رجبت ماري؟
        هل لا يزال يعمل على اللينكس فقط؟
        للعلم هو مستخدم بفلم افاتر

مشكور يا باسم على الرد ولكن بصراحة البودي بينت باحس ان المودبوكس اقوى منه بكثير في الخامات

مشكور استاذ عمر بصراحة انا جربت 3Dcoat ولكن انا عاوز برنامج خاص بالخامات فقط وحاليا انا باجرب marii وعلى فكرة الزي بروش متقدرش تعمل في ديفورم للصورة دورت كتير قوي على دروس وانا حاولت ولكن للاسف معرفتش خالص فاعتقد انه مفيهوش حاجة زي كدة

حبيبي سلمان برنامج mari حاليا بيشتغل على ويندوز 7 ولكن النسخة اللي عندي 64 bit وممكن تلاقيها على gfxnews

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

salman .. mari نزل للويندوز .. و انا جربته لكن بطيء عندي..

donjwan .. في zbrush بتقدر تعمل deform للصورة عن طريق lightbox...
            شوف الدقيقة 4 .. http://www.youtube.com/watch?v=7pmwDizsHqU

وش معنى ديفورم ياشباب

هل المقصد نفس البوزر

صورة وتتعدل الفيرتكس حسبها

بحيث اني لو عندي صورة لي اقدر اعمل وجه الشخصية شبهها بسرعة هل هذا هو المقصد وهل تنفع بالشخصيات اللي اجهزها للانيميشن

برنامج مري هههههههه سهل ولا صعب
              :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

والله يا ابو مايا احس منكلام الشباب انهم بيتكلمو صيني ههههههههههه ..

ماني فاهم ولا حاجة ..

قال الشاعر المصري الرائع سيد حجاب
                نقلا عن أستاذه " ليس العظيم من يشعر الناس بضئالتهم
                إنما العظيم من يفجر العظمة المدفونة
                في صدور الناس"
                وهذا ما يقوم به أعضاء المنتدى الكرام

امسح ذنوبك وإن كانت مثل زبد البحر
                اضغط على الرابط ولن تندم

http://www.shbab1.com/2minutes.htm

http://The Best Site - I Recommend To Visit It

My Channel On Youtube :

http://www.youtube.com/user/guitariero5?feature=mhum

استاذ عمر انا فريت الفديوي ومش لقيت اي حاجة في الزي بروش بتتكلم عن الخاصية دي

ابو مايا علشان تفهم الخاصية بالظبط حاول تحمل الفيديو اللي انا حطيت الرابط بتاعة فوق في اول الموضوع

مرحبا حبيبي محمد مايا منور المضووع حاول تحمل الفديو اللي انا بوقل عليه وانت هتعرف ايه هي الخاصية دي وعلى فكرة الخاصية دي مفيدة جدا جدا جدا في عمل خامات وجة الانسان بابسط واسهل الطرق

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

يعمل...
                  X