موضوع: ممكن المساعده فى التغلب على النويز فى الانتريور

ردود: 4 | زيارات: 926
    عضو فعال
    صور رمزية vendeeta
    المنطقة
    مصر
    ردود
    225

ممكن المساعده فى التغلب على النويز فى الانتريور

كنت عاوز اعرف ايه افضل الطرق فى القضاء على النويز فى الانتريور و بالذات فى الاجزاء الى بيبقى فيها ماتيريل فيها نسبة golssines عاليه مع العلم انى بزود ال subdivsion الى 20 بس برده بيطلع جزء فيه نويز
    و لكم جزيل الشكر
    اضغط على الصورة لرؤيتها بحجمها الأصلي ، الاسم :  0003.jpg ، عدد المشاهدات: 63 ، الحجم :  91.4 كيلو بايت

عضو نشيط
    صور رمزية ba7med
    المنطقة
    أرض النيلين
    ردود
    848
    لا يوجد نويز في هذه الصورة ؟؟
    سيد الإستغفار
    اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
    اللهم فرج هم المسلمين
    اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

مع ان مش شايف نويز في الصورة ...وكمان كل شغلك بسم الله ما شاء الله
    ولكن النويز من راي انه لا يطلع الا من ثلاث
    1/الريندر اعداداته تكون ضعيفة وخاصة في الفيراي ...زي ما انت بتقول لازم تعلي السبدفيشن في الاريديانس ماب وبعض الاعدادات الاخري مثل (مثل الانتي الياس في امدج سمبل)
    2/الاضاءة لازم تعلي شوية السبدفايد بتاع الشادو في الاضاءة وخصوصا اضاءة الفيراي لانه بيعمل نويز وكذلك ديفيوز سبدفايد في قائمة لايت سيتينج في قائمة ريندر الفيراي (فيراي سيستم)
    3/السبدفايد للخامات وخاصة اللي فيها رفليكشن وجلوسنيس
    طبعا كل ده هيخلي الريندر وقته دمار ولكن النتيجة ايضا ستكون مالهاش حل
    عن جابر رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه و سلم قال : إن من أحبكم إلي و أقربكم مني مجلسا يوم القيامة أحاسنكم أخلاقا و إن أبغضكم إلي و أبعدكم مني يوم القيامة الثرثارون* المتشدقون* و المتفيهقون *
    (( الثرثارون : كثير الكلام تكلفا , المتشدق : المتطاول على الناس بكلامه و يتكلم يملئ فيه تفاصحا و تعظيما لكلامه , المتفيهق : الذي يملأ فمه بالكلام و يتوسع فيه و يغرب به تكبرا و ارتفاعا و إظهارا للفضيلة على غيره ))
    وقال اجدادنا الادب فضلوه عن العلم يعني جاهل مؤدب افضل من عالم غير مؤدب

عضو جديد
    صور رمزية azizi-3d
    المنطقة
    مغترب
    ردود
    24
    اقترح ان تعدل قيمة الnoise threshold من السيتينغ إذا كنت تستخدم الفراي إلى قيمة أصغر من 0.01 مثلا 0.005 وكل ماصغرت القيمة زادت جودة الريندر وزاد وقته

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل