موضوع: عضو جديد اطلب المساعده

ردود: 5 | زيارات: 510

عضو جديد اطلب المساعده

اولا انبهرت بالمنتدى وندمان انى مشفتش المنتدى قبل كده

سؤالى : انا عاوز ادخل مجال التصميم 3d بس مش عارف ابدا ازاى مع العلم انى عاوز ادرس مع حالى self study كنت عاوز مساعدتكم ابدا بالثرى دى ولا المايا ولا سينما فور دى ولا....................

يعنى ابدا منين ولازم اتعلم كل البرامج ولا ممكن واحد يغنى وايه البرنامج الى ابدا بيه بس يبقى من الاخر يعنى مجرد انى احترف البرنامج اطلع شغل حلو انا بدور على عمل انيميشن زى افلام الكرتون

مش حبقى بايخ بس ياريت اعرف الاجابه بسرعه عشان عاوز احمل البرنامج وابدا

عضو متميز
    صور رمزية doctor3d
    المنطقة
    أم الدنيا
    ردود
    3,629
    لو هواية متفرقش اي برنامج ثري دي ماكس مايا سوفت ايميج سينما بلندر كله زي بعضه وكلهم بيطلعوا شغل جامد ولهم مميزات متفرده.

سوق العمل : في الاعمال الجماعية :
    ماكس او مايا ... والماكس مطلوب اكثر بالسوق العربي

اتكل على الله وحمل الماكس او المايا وربنا يوفقك

وعلى فكرة متسألش الماكس احسن ولا المايا ... لان كل واحد هيقولك برنامجه احسن وهيرشحلك برنامجه
    والاثنين كويسين للعلم .

من راى الشخصى الماكس افضل ومتعارف عليه من قديم الازل وليه قوتو فى اى مكان ياريت تنضم معانا لدورة الون لاين لتعليم الماكس دورة مجانيه ولمشاهدة المنهج والتسجيل الرجاء زيارة الصفحه http://www.maxforums.net/showthread.php?t=195109

عضو نشيط
    صور رمزية msh3d
    المنطقة
    بلقاس /المنصوره
    ردود
    751
    الثرى دى ماكس كويس جدا لكثرة دروسه فى المنتديات وانصحك بتركيز على شىء واحد فقط فى دخولك الماكس من الاقسام بتاعته زى المعمارى او الكركتر مودلينج الكركتر انميشن رياكتورز افيكتس مودلينج دعايه واعلام عشان لو اخدت شىء من هنا وشىء من هنا مش هتععلم حاجه ابدا بحاجه معينه ولما تحس انك بدات كويس فى القسم ده انتقل للبعديه على طول واتمنى ليك التوفيق
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم........كم انت رحيم يارب

yaaaa_ah@yahoo.com

عاشق التصوير التلفزيونى والميكسر

بلجنز
    http://www.51render.com/article.asp?id=139

عضو
    المنطقة
    مصراوى
    ردود
    74
    احنا فى الدروس الى جايه حنعمل مشهد معمول على مايا على الماكس عشان نبطل نقول ماكس ومايا تانى الى يحب يدر برنامج يدرس الى يريحة ويحب يتعامل معاة

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل