موضوع: مشكلة فى موديفاير cloth

ردود: 11 | زيارات: 1533

مشكلة فى موديفاير cloth

المشكلة دى كانت بتحصلى اكتر من مرة بس لما كنت بارستر الجهاز كانت بتروح وهى ان القماش بيبقى مش شايف الجسم مع انى عامل الجسم collision object ومش اول مرة استخدم الموديفاير ده واسيبكم مع الصور

اضغط على الصورة لرؤيتها بحجمها الأصلي ، الاسم :  Capture.jpg ، عدد المشاهدات: 97 ، الحجم :  62.3 كيلو بايت
    وبعد ما ادوس simulate
    اضغط على الصورة لرؤيتها بحجمها الأصلي ، الاسم :  Capture01.jpg ، عدد المشاهدات: 95 ، الحجم :  72.4 كيلو بايت
    ارجوا الرد لأن الموضوع ده منرفزنى اوى

عضو متميز
    صور رمزية losevar21
    المنطقة
    مصـــ ام الدنيا ـــــــــــر
    ردود
    1,001
    ياريت ترفع الفايل افضل

My Vimeo

my FaceBook

دروس الاخ العقرب77 رحمه الله

خيركم من تعلم العلم وعلمه
    " هذه الجملة حكمة خالصة وليس لها علاقة باى احاديث شريفة "

لو كان الرندر رجلا لقتلته

شكرا على الرد وارجوا الأفادة http://www.4shared.com/file/xMoAF4__/1st_face03.html

بالعكس هو شايف الجسم ... بس المشكلة عندك بالاعدادات تبعت القماش بالاضافة انو انا حاسس انو الملابس كتيير ضيقة ...
    ارفع الملف .... اللينك اللي حاطو فوق مش زابط ....

شكرا على ردك انا شغلت اللينك الى فوق تانى ارجوا انك تجرب وتقولى

... انا بس ارجع على البيت بشوفو .... بس لاحظت شغلة على المجسم تبعك انو فيه اخطاء في ال polygons ... كتيير من مشاكل ال cloth برجع للاجسام اللي راح يصطدم فيها ... واهم الاخطاء اللي عندك وجود مثلثات ... حاول دايما ما يكون عندك triangle polygons or faces ....

عضو
    صور رمزية LordAhmed
    المنطقة
    مصر
    ردود
    50
    حصلت معايا كتير الحكاية دية مش عارف لية
    من البخيل الذي لم يصلي علي النبي (عليه الصلاة والسلام)
    قال تعالي : إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا(56). الأحزاب.

cloth مشاكله كتيره .. جرب تستعمل بلاجن مثل simcloth

adolfhack شكرا على ردك بس المشكلة انى سااعات بجرب فى اشكال جاهزة زى ال sphere وبتحصل نفس المشكلة
    LordAhmed ان شاء الله نلاقى الحل فى الموضوع ده
    Maymoon شكرا على ردك بس مش ممكن ان الحاجة الى كنت بعملها اكتر من مرة تقف معايا وادور على بديل بدل ما اعرف الغلط فين وياريت تحط لينك للبلاجن الى بتقول عليه وهابقى اجربه

اضغط على الصورة لرؤيتها بحجمها الأصلي ، الاسم :  delete me.jpg ، عدد المشاهدات: 46 ، الحجم :  69.9 كيلو بايت

try manipulating these settings .. but start from what is shown in the image

للأسف نفس المشكلة لا ادرى لماذا

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل