موضوع: ارجو النصيحه منكم

ردود: 10 | زيارات: 576
    Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11

Unhappy ارجو النصيحه منكم

السلام عليكم:اولا انا جديد في عالم الثري دي لاني اهوي الثري دي بشكل جنوني فلما دخلت علي احدي المواقع لقيت برامج ثري دي ليس لها حصر
    عندكم مثلا
    3dsmax
    maya
    sofimage
    blender
    cinema4d
    الخخخخخخخخ فدلوقتي انا محتار اشتغل ايه في كم برامج الثري دي دي كلها اختار ماكس ولامايا ولاسينما ولابليندر ولااااااااااايه ارجو النصيحه لاني لسه زيرو في مجال الثري دي ارجو معرفه اي برنامج قوي من البرامج هذا وهل هنزل برامج تساعد برنامج الثري دي علي العمل ولونزلت ماهي البرامج ارجوكم فيدوني افادكم الله وشكرا

Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11
    ارجو النصيحه من خبراء الجرافيك الثري دي

Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11
    ارجو الرد ياجامعه

عضو فعال
    صور رمزية abdelnaser
    المنطقة
    مصر
    ردود
    269
    بص أختيار البرنامج ليه أكثر من عامل
    هل أنت هتتعلم الثرى دى عشان تشتغل بيه؟ أذن لازم تعرف فى منطقتك بيشتغلوا بأى برنامج
    هل البرنامج اللى أختارته ليه دروس تعليمية كثيرة وشاملة معظم البرنامج
    مبدئياً أقدر أقولك شوف أعمال نفذت بكل برنامج وشوف اللى يناسبك

Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11
    هو من جهه انا عايز ايه في الثري دي عايز اصمم خدع السينما والافيكتات وكل ماااااااايدور ويحدث في الافلام وطبعاا اشهرها افلام اميركا هوليود بيكسار دريم وركس اريد عمل كل الخدع السينمائيه هذا هو هدفي من تعلم الثري دي انفجارت زلازل بركاين مباني طرق كل مايحدث في خدع الافلام هو هذا هدفي من الثري دي اي برنامج من البرامج ينصح به لهذا التخصص عشان اتوكل علي الله وابدا اجيب البرنامج تورنت

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة The.Hell معاينة الرد
    هو من جهه انا عايز ايه في الثري دي عايز اصمم خدع السينما والافيكتات وكل ماااااااايدور ويحدث في الافلام وطبعاا اشهرها افلام اميركا هوليود بيكسار دريم وركس اريد عمل كل الخدع السينمائيه هذا هو هدفي من تعلم الثري دي انفجارت زلازل بركاين مباني طرق كل مايحدث في خدع الافلام هو هذا هدفي من الثري دي اي برنامج من البرامج ينصح به لهذا التخصص عشان اتوكل علي الله وابدا اجيب البرنامج تورنت
    بالنسبة للافلام برنامج المايا هو الافضل ولكن يعيب البرنامج قلة دروسة العربية
    اما بالنسبة ل3ds max فهو ممتاز للافلام والخدع السنمائية وهو اسهل بكثير من المايا ويوجد دروس كثيرة لتعلم الثري دي ماكس
    وبالمناسبة تقدر تنزل برنامج الثري دي ماكس او المايا كامل مجانا للطلبة من موقع الشركة نفسة

Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11
    دلوقتي طلبي يكمن في ماكس ومايا ايهما اقوي ومتخصص اكثر في هذا المجال ماكس ام مايا

اعتقد المايا افضل للافلام والخدع السينمائية
    اقرا هذا الموضوع راح يفيدك اكثر
    http://machinimart.com/maya-vs-3ds-max/
    وبالتوفيق

Banned
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    11
    مشكوررررر جدا المايا تفوق علي الماكس توكلنا علي الله في مايا ومايا للفلم ماكس للالعاب استعنا بالله في مايا وشكرااااااااااااااااااااا

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة The.Hell معاينة الرد
    مشكوررررر جدا المايا تفوق علي الماكس توكلنا علي الله في مايا ومايا للفلم ماكس للالعاب استعنا بالله في مايا وشكرااااااااااااااااااااا
    العفو اخي 1

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل