موضوع: طالب مشورتكم

ردود: 4 | زيارات: 395
    عضو
    المنطقة
    مصر اام الدنيا
    ردود
    79

طالب مشورتكم

اولا و قبل كل حاجه السلام عليك و رحمه الله و بركاته :-

دلوقتي انا في كليه هندسه قسم مدني و عارف كتير هيسأل ايه علاقه دا بالجرافيك بس انا حبيت الجرافيك و الموضوع بدأ معايا من اول الفوتوشوب لحد الماكس اللي انا بتعلم فيه دلوقت و اغلب اهتماماتي ف الماكس بتكون في الانيميشن و المؤثرات يعني مش عمل نمذجه لغرفه او بيت او فيلا بس .............

دلوقت سؤالي ان بالنسبه لمجال الشغل الاحسن اني اشتغل في هندسه و لا في مجال الجرافيك مع العلم اني مجال دراسه الهندسه في الحالتين هكمله ......

و محدش يقولي اتعلم الاتنين لاني انا و الحمد لله متفوق في دراستي بس للاسف اهتمامي الزائد بالماكس و متابعه دروسه ادى الى انخفاض مستوى الدراسه عندي فأتمنى انكم توجهوني للطريق الصحيح ....و شكرا لكم

عضو فعال
    صور رمزية noor81n
    المنطقة
    العراق
    ردود
    205
    عزيزي إهتم بدراستك أولا فالمهندس الناجح سيكون دخوله لعالم الغرافيك أسهل لأن نظرتك لموضوع المساقط للأجسام وتقدير الأبعاد والتجانس أسرع من غيرك (عدا الموهوبين بالرسم سيكونون أفضل منك)وحاول أن أن تعطي قسم من وقتك لتعلم الماكس وتعلمه درجة درجة تعلم النمذجة ثم الماتريال والاضاءة والاخراج ثم الانيميشن وبعد ذلك حدد هدفك وأعتقد حسب رأيي الشخصي الأنيميشن قد يكون بعيد عن إختصاصك ولكن خلي في بالك الأنيميشن هو الأكثر طلبا لأن العاملين عليه قليلين مع التمنيات بالنجاح والتوفيق

Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    ردود
    4,720
    خليك فى الهندسة
    والماكس انت محتاجه كبرنامج فى دراستك اتعلمه واتقنه بجانب الدراسة
    وبعد ماتخلص ابقى اعمل اللى انت عاوزه

عضو
    المنطقة
    مصر اام الدنيا
    ردود
    79
    شكرا على النصايح الغاليه دي و فعلا دا اللي هيحصل لاني حتى استشرت اصحابي و كلهم قالولي نفس الكلام بتاعكو و جزاكم الله كل خير اخوتي ف الله الاخ نور والاخ ميدو و شكرا جزيلا

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل