Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

القرصان يحطم الاسعار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• القرصان يحطم الاسعار

اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
    التعديل الأخير تم بواسطة qorsan; 27 / 05 / 2011, 09:35 PM.
    القرصان

إن كان العمل أعلاه هو عمل محترفين فعلى التصميم السلام ومن حقك أن تحطم الأسعار بل أن تصمم وتدفع للزبائن حتى يقبلوا تصاميمك ..

صيغة المدح التي تتخلل الإعلان والتي ترفق بنموذج سيء للعمل .. تعني أنه لا يوجد مصداقية في العمل ... فيجب عليك إن أردت أن تدخل السوق أن تكون صادقا .. ثم أن لا تكيل المديح لنفسك .. حيث أعمالك هي التي ستقوم بالمهمة ..

وبالرغم من أن هذا المكان ليس مخصصا للإعلانات إلا أني سأبقي الموضوع كي يكون نصيحة لجميع مرتادي المنبر ..

وبالمناسبة أيضا تحطيم الأسعار في الأعمال الفنية دليل أن المصمم ( ولا مآخذة ) فاشل ..
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

لا يوجد ذرة احترافيه في تصميمك
      سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
      إنما علوت بقدر علمي، ولو علوت بقدر جهلي لبلغت السماء
      اللهم اجعل عزي بك وذلي اليك لا لاحد من خلقك

اسف يا اخواني لو رئي لم يلقي ترحيب منكم
        الاخ لم يقم باي شي مخالف غير وضع موضوع دعائي مخالف لشروط المنتدي
        المفروض هو شخص بيسعي لرزق والحكم علي التصميم جيد ام لا هو راجع للعميل
        لا داعي للنقد والهجوم علية وان كان هناك غلط ينقل موضوعة لقسم اخر متخصص لطلبة
        والدعاء لة بالتوفيق ومساعدتة ان لزم الامر احنا مسلمين
        اللة يوفقنا جميعا
        السلام عليكم

ههههههههههههههههههههههههههههه
          الرد على الاثنان الذين يقولون ان هذا ليس حترافى او ...........
          من انتم حى تقولو هذا ليس احتراف ... هل هذا تصميم يوضح لكم اذا كنت محترف ام لا
          ساقول شئ بسيط فى عالم التصاميم (التصميم السئ بدون عيوب او اخطاء يعتبر احتراف والتصميم الجيد والجميل وبه بعض العيوب ايضا يعتبر احتراف )
          كل شخص محترف بتصاميمه وانا لست الافضل ولا اسعى لذلك ولا اقول انى محترف (التواضع فى كل شئ يرفع من قيمة الشخص)
          تانى شئ مش معنى انى بقلل فى السعر انى مش محترف فى التصاميم ههههههههههه يا اخى هذا بينى وبين العميل وهذه حريه شخصيه
          والعميل لن يقبل بتصميم غير مرغوب فيه او سئ حتى لو كان رخيص

شكرا لكم على ردكم
          القرصان

أخي الكريم .. حتى لو لم نكن محترفين .. صيغة الكلام في الموضوع مثيرة للنفور .. وها أنت تقدم صورة سيئة للمصمم ..

وفقك الله لما يحب ويرضى .
            سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

السلام عليكم

انا اؤيد كلام اخي اكتوم

عفوا يعني لما الاستاذ اكتوم مشرف قسم الفوتوشوب بينصحك واخونا محترف

تقول مين انتم ؟؟؟ امال سيادتك تحب نجبلك مين ينصحك و ينقدك دافنشي مثلا؟؟؟

شوف اعمالهم وقارنها بأعمال حضرتك علشان تعرف مستواهم ومين هم

وبعدين ناس بتنصحك ليه لهجة التهكم دي؟؟

اعتبرني واحد معدي ومابفهمش حاجة في التصاميم وحبيت انصحك كمشاهد لعملك ماينفعش؟؟؟

واسمحلي اديلك انا نصيحة ان لما ترخص اسعارك عن الحد المعقول صدقني ما في حد هيعبرك

واللي حيجيلك العملاء المقرفين واللي هيطلعوا عينك ويذلوك

العملاء مابترحش غيير عند المحترفين و اللي ليهم اسم في السوق وسعرهم المتوسط او الغالي

وفقنا الله واياكم لما يحب ويرضى
              لا عزة إلا بالكتاب و السنة
              :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
              وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
              :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
              ::

::موقعي::
              لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
                HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
                هههههههههههههههههههه
                هاهاهاهاهاهاهاهاه
                أه أه .... !
                لا تعليق ...

يارجال ( ادع الى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة ) يعنى ممكن الرد يكون ابسط من كده

الاخ القناص بيحاول يفتح باب رزق عبر النت وانا عن نفسى كنت بحاول اكتب مخطوطات فى الفترة الاخيرة او حتى اعمل تصاميم
                  تخيلوا انى من البحث وجدت ان برنامج الكلك اللى كلنا بنستخدمه كتابة المخطوطه فيه ب 100 ريال واللى عامل الاعلان كاتب كمان لفترة محدوده والقناص مش غلطان فى التسويق لنفسه لكن يمكن الغلط فى اهتمامه بالناحيه الماديه على حساب الجوده وللعلم فيه ناس ماتعرفش فى التصاميم والنقد

ارجو ان يوفق الله الجميع وبالمناسبه لو حد عايز يكتب حاجه باسعار مناسبه ابقوا قولولى ههههههههه
                  وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ

calligraphyer@yahoo.com

تابع كل ماهو جديد

أخى القرصان وفقك الله

لكن انظر لمعنى كلمة " القرصان يحطم الأسعار " معناها أنك تحطم مهنة التصميم وتحطم باقى المصممين
                    لأن لو علم مصمم أنك تقلل أسعارك سيقلل أسعاره هو الأخر ومن هنا قللت من شأن المهنة وحطمت باقى المصممين
                    وفعلا كما قال الأخوة سيأتى لك الزباين اللى يطلعوا عينك مع أسعارك المحطمة
                    هتتعب جدا والله
                    أنا لما حبيت أشترى كمبيوتر كنت أروح كل شركة أطلب أعلى مواصفات للجرافيك .. وكان واحد يقول 1500 جنيه أسيبه وأمشى
                    التانى 2000 أسيبه وأمشى الثالث ... وكلها أسعار بسيطة لكن أنا عارف انهم عايزين يدبسونى فى أى حاجة من عندهم وخلاص بصرف النظر عن طلباتى .. وفعلا مكنتش بشترى الى أن وجدت أعلى سعر فى السوق فى شركة أخرى وفوراً دفعت الفلوس ومتأكد إنى كده جبت حاجة كويسة واشتريت من اللى سعره أعلى .....
                    أكيد كده فهمت أنواع الزباين ...
                    الله يوفقك لا تحطم المهنة احنا تعبنا تعب ملوش حدود والله علشان نتعلم ..... وتيجى انت عاوز تحطم !!!!!!

لو انت مبتدأ وعاوز تدخل السوق دى حاجة عادية .. ممكن تشتغل فى مكتب بسيط كفترة تدريب وبعد كدة هتظبط ومش هتحتاج تقلل الأسعار ..

اخى العزيز انا مش هقدر اتكلم بعد ما الناس الى قبلى اتكلمة
                      بس ياريت تورينا بعضا من اعمالك عشان نقدر نحكم
                      وبالتوفيق

لا احسب نفسى من افضل المصممين لكن لدى القدرة لكى اصل الى القمة وبالرغم من ذلك لى اسلوبى الخاص الذى يجبر الجميع على احترام فنى

شكرا لكل المحترفين الذين علقوا على الموضوع
                        وانا لن يهمنى ما كتبتم لانكم لن تتحكموا فى اسعارى ولكل مصمم وجهة نظر
                        لا تعليق بعد الان
                        القرصان

يعمل...
                        X