Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل يمكن الاعتماد على gpu فى الريندر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

إذا اردت الإعتماد على كرت الشاشة فقط في الريندر
    عليك بشراء اربع كروت من الفئة العليا مثل كروت gtx 470 وانت طالع
    ايضاً هناك بعض السلبيات في الإعتماد على كرت الشاشة هي انك تخسر كثير من المميزات التي من الممكن الحصول عليها في الريندر عن طريق المعالج
    لكن ما يزال الحديث مبكر عن هذه التقنية لإنها ما تزال في عامها الأول عملياً وممكن بعد ثلاث او اربع سنوات يكون لها دور كبير

انا ملاحظ ان صور الريندر فيها nois ده عيب الاعتماد على كارت الشاشه فى الريندر ؟
      يبقى لازم اجيب بروسيسور جديد
      انا معروض عليا بروسيسور انتل i7 920 2.6 cash 8
      مستعمل ايه رايكم فيه
      هيفرق كتير عن i7 950

استاذ شريف
        لو امكن ترفع صورة لرندر من الكارت وريندر من البروسيسور لنفس الصوره ومعاها وقت كل صوره ومقاسها
        هو البروسيسور بتاعك i7 صح ؟
        عشان نقارن الوقت مع الجوده معلش انا عارف انك مشغول
        وشكرا على المجهود

انا البروسيسور عندي amd x3 2.7 1.5mega cach
          علي العموم هرندر صوره 3 مرات واحده بالكارت بس وواحده بالكارت والبروسيسور وواحده بالبروسيسور بس

الاخ hossam_3d البرنامج مش بيسيب نويز والدليل
            http://www.randomcontrol.com/arion بص علي الصوره اللي تحت خالص شوف زمن الريندر والجهاز امكانياته ايه وكمان خش في الجالري
            انا جهازي ضعيف جدا ماعدا كرت الشاشه متوسط واذا كنت تنوي تحديث الجهاز استني amd fx نازل في الشهر ده وهيبقي اقوي من i7
            وشركه انتل اعلنت اذا تفوق amd fx علي i7 سيتم تخفيض السعر الي اقل من amd fx
            amdfx هيبقي x8 فعلي بتردد 3.8 up to 4.2 with turbo core مش زي i7 اللي هو 4 كور فعلي وبيظهرو 8 كور في الويندوز
            وهيبقي سعر amd fx من 1600 الي 2000 جنيه والبورد الي نازله ليه فيها sli كمان

رابط الدرس الاول : http://www.megaupload.com/?d=B2WAJBF5

شكرا استاذ شريف

يعمل...
                X