Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لمحة بسيطة لمشاهده ان المايا منافس قوي للريل فلو باقل الامكانيات?

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• لمحة بسيطة لمشاهده ان المايا منافس قوي للريل فلو باقل الامكانيات?

انظرو هذا المقارنه

وده بخصوص مقارنه مايا بريل فلو
    لوقارنها بقا ببرنامج فيو
    هنلاقي ان مايا يقوم بفعل نفس الشيء ياجامعه بجد عن طريق بحثي في النت والجوجل والدروس
    برنامج مايا ده لاينقصه اي شيء نحطله بوتجاز وغساله ويبقي عفش عروسة
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	Autodesk_Maya_2011_App_Icon.png 
مشاهدات:	4 
الحجم:	70.6 كيلوبايت 
الهوية:	3298117

بارك الله فيك اخي ... والمايا قوي جدا ومعروف في الداينامكس .. يعني ادرسه وانت مطمن

برنامج مايا ده لاينقصه اي شيء نحطله بوتجاز وغساله ويبقي عفش عروسة ... هههههههه .. حلوة دي .. ده انت فهمت المعادلة تاعت المايا بشكل قوي جدا

المشاركة الأصلية بواسطة keycoo مشاهدة المشاركة
      بارك الله فيك اخي ... والمايا قوي جدا ومعروف في الداينامكس .. يعني ادرسه وانت مطمن

برنامج مايا ده لاينقصه اي شيء نحطله بوتجاز وغساله ويبقي عفش عروسة ... هههههههه .. حلوة دي .. ده انت فهمت المعادلة تاعت المايا بشكل قوي جدا
      بالفعل ياكبير انا بدرس المايا لان هو برنامج الثري دي الذي اعمل عليه وبصراحه مش محتاج شيء اي حاجه بتخيلها المايا بيعملها ماشاء الله

Maya Fluides Dynmaics =Real Flow
        Maya Painting =Vue

الفرق بين المايا والريل فلو .........
          المشهد الذي يصنعه الريل فلو نفس المشهد الذي يعمله المايا بس الريل فلو أقل تكاليف

المشاركة الأصلية بواسطة ابو الزناد مشاهدة المشاركة
            الفرق بين المايا والريل فلو .........
            المشهد الذي يصنعه الريل فلو نفس المشهد الذي يعمله المايا بس الريل فلو أقل تكاليف
            بالظبط تمام ياخي اقل تكاليف واقل وقت وجهد ولكن النتيجه واحده في مايا وريل فلو لان اداه الفلويدس والدينامكس الذين مدمجون في المايا لانعرف قيمتهم ولكن هما قوين جدا جدا جدا اخي بشكل لاتتخيله فعلا

نايس شكرا لك

عفش عروسة والله انك جبت التيهة ههههههه
                ادخل هنا لتعرف اغلب ألأمور عني وسبب اخطئي الكتابية

سيرة حياتي باختصار

http://maxforums.net/showthread.php?t=121695

رقم الهاتف

00212601949253

انا كده متفائل يعنى المايا جاااامد اخر حاجة فى الدينامكس
                  لان الدينامكس هو هدفى
                  فعلا المايا كان اختيار ليا موفق من بين برامج الثرى دى

ياجااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامعة

الصراحة نظاااااااام الايس

لايضاهى مع اللاجوا فيه قوي جدااااااااااااااااااااااااااا

ولايقارن ابداااااااااااااااا

تحياتي لكم ياجااااااامعة ^ ^
                    :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

والله عزيزي بعد دخولي إلى عالم التصميم الداخلي وجدت أن الماكس

فعلا كما قال أبو عادل أقوى من المايا في المودلنج .. مثلا من الحاجات الي عجبتني جدا

في الماكس انك بامكانك تختار مجموعة فيرتكس في الأوبجكت وتحط عليهم موديفاير

نويز وتحدد قيمة النويز فيقوم الماكس بعمل عشواية للفيرتكس .. مش زي المايا لازم تحرك فيرتكس

فيرتكس او الأسهل غنك تستخدم اداة sculpt geometry tool .. بس برضو مو زي النويز في الماكس ..

والله زعلت جدا من المايا .. مع اني ماياوي درجة أولى ولكن الاعتراف بالحق فضيلة المايا برنامج ينقصه

بعض الأدوات .. أو أني لا أعرف المايا كما يجب ..

قال الشاعر المصري الرائع سيد حجاب
                      نقلا عن أستاذه " ليس العظيم من يشعر الناس بضئالتهم
                      إنما العظيم من يفجر العظمة المدفونة
                      في صدور الناس"
                      وهذا ما يقوم به أعضاء المنتدى الكرام

امسح ذنوبك وإن كانت مثل زبد البحر
                      اضغط على الرابط ولن تندم

http://www.shbab1.com/2minutes.htm

http://The Best Site - I Recommend To Visit It

My Channel On Youtube :

http://www.youtube.com/user/guitariero5?feature=mhum

محمد مايا لو تجرب الايس في سوفت اميج راح تتعجب من الابدااع الموجود فيه

خاصة انت تحب البارتكل

صدقني راح تذهل تابعني انا وونجوان هنااااااااااااااا

شغالين سوفت اميج

برنامج خرااااااااااااافي

والشعلان صار معانا الان

جرب ولنتندم شوف هنا ثورة الايس درس رااائع لمحمد

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=204113
                        :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

طبعا كل البرامج قويه في هذا المجال ولكن انا من خلال بحثي في محركات جوجل والدخول علي المواضيع التي تخص الديناميك في المايا بجد المايا قوي جدا في الدينامكس

يا جماعة يعنى السوفت امج ولا المايا فى الدينامكس ؟
                            انا نزلت من فترة كورس كامل لجونومون عاملو الكس الفرز فى الدينامكس
                            بس خطييييييييييييير بس المشكلة ان الكورس للمحترفين
                            بس عامة واضح ان المايا جامد جدا الكورس مكون من 14 سى دى كل واحدة خرافة
                            بداية من الباعث او الايمتر لحد بقى عمل جيوش وسحر وتحطمات بجد ده اللى خلانى أتمسك بالمايا
                            بعد ما شوفت النتايج المذهلة دى

المشاركة الأصلية بواسطة Wikazamale مشاهدة المشاركة
                              يا جماعة يعنى السوفت امج ولا المايا فى الدينامكس ؟
                              انا نزلت من فترة كورس كامل لجونومون عاملو الكس الفرز فى الدينامكس
                              بس خطييييييييييييير بس المشكلة ان الكورس للمحترفين
                              بس عامة واضح ان المايا جامد جدا الكورس مكون من 14 سى دى كل واحدة خرافة
                              بداية من الباعث او الايمتر لحد بقى عمل جيوش وسحر وتحطمات بجد ده اللى خلانى أتمسك بالمايا
                              بعد ما شوفت النتايج المذهلة دى
                              اخي السوفت ايمج قوي في الديناميك والمايا قوي في الدينامك ولكن انت تختار البرنامج الذي ترتاح في العمل معه ولكن انا من حكم شغل علي المايا فقط اقولك المايا عبقري دينامكس وده راي الشخصي وادخل علي اليوتيوب واكتب
                              Maya fludis
                              وMaya dynamics
                              وللعلم مايا يستدخدم في اميريكا استديوهات هوليود لعمل كل الخدع التي تراها من سحر ونيران وانفجارات ووحوش وزلازل وبركاين وناس تطير وناس تتقطع ودماء وكل ماتتخيله يستخدمون المايا
                              وبرضو جميع البرامج عبقريه في الاخر الخيار لك انت ماذا تحب ان تعمل مع اي برنامج ترتاح لانك عندما تسير في برنامج مش هاتحب تشتغل برنامج ثري دي اخر لانه مضيعه للوقت ولكن هاتحب انك تتطور نفسك في البرنامج الذي لديك فماذا تحب ان تعمل?
                              ولكن بجد AutoDesk Maya خلق للابداع
                              يارب اكون افادتك

يعمل...
                              X