Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تجربتى مع اول ترم فى مدرسة AnimSchool

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تجربتى مع اول ترم فى مدرسة AnimSchool

انا دخلت "انيم سكول" من 3 شهور وخلصت الترم الأول الأسبوع اللى فات ..

المدرسة روعة وسعرها اقل بكتير من "انيماشن مينتور" و "اى انيمات" وحبيت اعرضلكم اللى اتعلمتة معاهم ..

دا الشغل اللى عملتة فى اول ترم والأسبوع الجاى هبدأ الترم التانى ان شاء الله

ماشاء الله عليك مستوى ممتاااااااااااز

ياليت اخي تذكر لنا تفاصيل طريقة تدريسهم وهل هي عن بعد

الامر الاخر كم رسوم كل فصل الان

وهل اللغة الانجليزية مهمة للفهم ولو لغتي متوسطة امشي حالي ولا للللللللاااااااااااااااااا

وهل هناك شرح على سوفت اماااااج
    :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

شكرا اخ ابومايا بالنسبة للتدريس فهيا اونلاين يومين فى الأسبوع 7 فصول بتاخدهم على 21 شهر كل فصل بياخد 11 اسبوع
      بالنسبة للمصاريف انا بدفع 275 دولار كل شهر
      بالنسبة للغة مش محتاج تتكلم كتير لكن لازم تكون فاهم هو بيقول اية ودى مهمة حاول تشوف فيديوهات على النت وشوف مستواك
      كل الشرح على المايا لأن المدرسين اغلبهم من بلو سكاى ودريم وركس بيستعملوا مايا لكن عادى تقدر تستخدم اى برنامج انت عايزة مع العلم ان صاحب المدرسة بيصمم الشخصيات ب سوفتاماج ( مودلينج وريجينج)

والله مممتاز جدااااااااا

السعر الشهري حلووووووووووو

طيب لو اردت اسجل عندهم كيف التسجيل انا انجليزيتي يعني اقل من المتوسط بس افهم مصطلحات المايااااااااااااااا تمام واتابع دروس جايسون ريان وماعندي مشكلة افهم مممعاااااااه

واتابع دروس كثير بالاجليزي

طبعا تابعت دروس ريتشارد وليامز الصراحة كلامه كثير ويفوت علي امور كثيرة بس افهم بشكل عام مع الرسمات والخلفية اللي عندي عن التحريك افهم ايش قصده

افكر بعد كم سنة اسجل معااااااااكم

بنفس طريقتك حساب شهري

متاز طيب

يعين لازم اهئ يومين بالاسيبوع اجباري للمدرسة صح

وهل الدروس تكون مسجله عندي ارجع لها وقت مااريد
        :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

هاى التسجيل من الموقع هنا http://www.animschool.com/
          وصفحة الفيس بوك بتعتهم هنا ممكن تشوف كل الأخبار واعمال الطلبة https://www.facebook.com/AnimSchool
          بالنسبة للسعر هو فى الأصل 600 دولار كل شهر لكن هما عندهم منحة للطلبة العرب او اللى حالتهم الأقتصادية ضعيفة .. بيقبلو 15 طالب كل ترم والمنحة بتبقى ترم ابريل وترم اكتوبر بس
          والدروس طبعا بتتسجل
          نظام الكورسات يومين فى الأسبوع مدة الكورس ساعتين بس انت محتاج على الأقل 3 او 4 سعات كل يوم علشان تخلص الشوت اللى مطلوبة منك
          واكيد انت سمعت عن الريج "Malcolm" دا بتاعهم ومجانى تقدر تحملة من هنا لو مسمعتش عنة قبل كدا http://www.animschool.com/DownloadOffer.aspx
          مشكلتك بقى اللغة انت مش محتاج بس تعرف مصطلحات المايا انت لازم تعرف المدرس بيقول اية ولية الكراكتر متعملش كدا والمفروض تعمل كدا علشان كذا يعنى اللغة مهمة جدا .. ممكن تاخد كورسات وتقوى نفسك لحد ماتبقى كويس
          ادخل هنا على الفديو دا وشوف نفسك فاهم ولا لا وكمل على باقى الفديوهات اللى موجودة فى القناة http://youtu.be/cXUpDBqntMg
          بالتوفيق ان شاء الله

رائـــــــع ماشاء الله بكل المقايس و أعمالك إحترافية جدااا

عندي بعض الأسئلة حابب أعرفها إدا سمحت

كيف هو المنهج الدراسي يعني في الحصص ال2 في الأسبوع هل في الحصة يخصصوها فقط لتعليمك أحد المبادئ الأنيميشن أم يعلمك كيف تقوم بالتمرين أو الإثنين معاا.....أرجو أن تكون فهمت علي

و أيضا في الحصص هل يعلموك أشياء التقنية في التحريك أم المبادئ فقط

وأسف على هدا التحقيق هههه ^^

و إدا في أي شيئ تحب تضيفه عن كيفية التدريس فيااريت تفيدنا عشان لما تعود هده المدرسة نكون إن شاء الله أحسن من قبل
            صفحتي على الفيسبوك للتواصل :
            https://www.facebook.com/tarik.samoudi

بالنسبة للدروس هيا مرتين فى الأسبوع مرة شرح ومرة نقد
              درس الشرح بيتقسم نصين نص شرح القواعد والفزياء للحركة زى مثلا "الوزن" او الوقت او follow through والنص التانى بيطبق عملى وبيعمل الشوت كاملة على المايا
              النص التانى النقد دا المدرس بياخد شغل كل واحد بالترتيب ويقلك على الأخطاء ويقلك اية اللى مفروض تعملة علشان تحسن الشوت بتعتك
              فية كمان درس لتعليم الرسم مرة كل اسبوع وفية كمان درس تانى للنقد غير النقد الأساسى دا للناس اللى عايزة تحسن الشوت اكتر وكمان "جيف جابور" هيعمل درس تانى من دا غير الأتنين الأوليين
              وفية تقيم لأعمال كل طالب بالدرجات لكل شوت وبعدين درجة كاملة للترم كامل 80% او 90% A or A- or B+ or B or B-

ما شاء الله أخى ... ربنا يزيدك

بس هل هما عندهم 2D programs
                ام لا
                مثل تون بووم او انمى ستوديو
                ؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة shitoswigo مشاهدة المشاركة
                  ما شاء الله أخى ... ربنا يزيدك

بس هل هما عندهم 2D programs
                  ام لا
                  مثل تون بووم او انمى ستوديو
                  ؟؟
                  للأسف لا كل البرامج ثرى دى انيماشن و مودلينج و ريجينج

جميل يا أخي
                    خمس حقائق في العالم

1.ماتقدرش تعد شعر راسك
                    2.ماتقدرش تغسل عينيك بالصابون
                    3.صعب التنفس و لسانك برة
                    4.انك جربت تتنفس دلوقتي و لسانك برا وكان شكلك اهبل
                    5.انك بتضحك على راسك دلوقتي

منتديات كراميتي

جميل أخي
                      هذه بداية مبشرة بالخير
                      الحركة سلسة وطبيعية
                      أعجبني عملك
                      مع متمنياتي بالتطوير والاحتراف

جميييييييييل جدا يغالي

اتمنى لك التوفيق في دراستك وان شاء الله تستفاد من الكورس .. وفعلا انا بحس ان المدرسه ديه من افضل المدارس الموجوده لتعليم شغل الكراكتر عموما انميشين وريج ومديل .. بالنسبه للفصل الثالث هل انت بتختار انت عايز تدرس ايه وبالنسبه للمحاضرات هل بعد لما تخلص المحاضره تستطيع انك تاخدها مسجله .. ومره تانيه اتمنى لك التوفيق ومنتظرين تطبيقاتك بعد لما تخلص الفصل الثاني بمشيئه الله
                          لا تجعل الله اهون الناظربن اليك
                          mohamed ghareab
                          طهروا مسامعكم بالضغط هنا

شكرا محمد بالنسبة للكورس التالت انت بتختار اما مودلينج او ريجينج ولو عندك خبرة فى اى كورس منهم ممكن متاخدهوش وتتدخل على الكورس الرابع ام الكورسات فها مسجلة اونلاين فقط لا تستطيع تحميلها على الجهاز

رائع أخي بالتوفيق
                              الله أكبر من أي شئ

...................................................

يعمل...
                              X