Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

:::ورشة دعاية مشروب غازي::ورشة تعليمية لكل الاقسام:::

تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• المشاركة الأصلية بواسطة ::حامل المسك:: مشاهدة المشاركة
    اخي عاطف شغل جميل جدااااااااا يا ريت شرح او درس بسيط للموضوع

اخي هشام انا عندي 3 افكار لموضوع الانفجار او التشتيت او سبلاش وقولي ايه رأيك
    اولا صلوا على النبي
    ثانيا ادعولي
    ثالثا الحلول
    1- النتيجة الاولى

ودي عملتها بشئ سهل اميتر سيركل مع عدد من الكور ملتصقين في الايميتر
    مع نويز و ريح من الامام و الخلف وعليت سرعة الاميتر وكانت دي النتيجة

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2- النتيجة الثانية

وهي اسهل من الاولى
    عبارة عن اميتر سيركل و امتر سفير ووضعت امتر السيركل منتصف امتر السفير
    وخليت سرعة السيركل اعلى خليتها 3 وكانت دي النتيجة

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

3- ودي طريقة تالته اتلاقيتها بعد بحث في النت

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

وده اعلان كنت عامله لسيرب شوكولاته ممكن يديكم بعض افكار لذيذه : )
    وياريت احظى بنقدكم الكريم

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=215286

نسألكم الدعاء
    ان شاء الله هعمل مش للسيمولوشن وابدأ شغل الماكس
    ومنتظر شرح اخونا الحبيب عاطف
    بالتوفيق
    ممتاز ...الله ينور ايوة كده احنا عايزين اكثر من فكرة وطريقة لكي نصل لاحسن فكرة ممكن تنفيذها قبل ان نقرر السيميلوشن برزلوشن عالي

ياريت اخي تشير الصورة كاملة باعدادات السائل لكي نعرف القيم التي استخدمتها ونفكر سويا ... الفكرة الاولى تبدو جيدة لكن لم افهم ماذا تقصد بالكور ؟

ننتظر افكار وتفاعلات اكثر ... كل هذه المرحلة مرحلة تخطيط وتستات لكي نعرف ماذا سنستخدم قبل تضييع وقت الجهاز في السميولشن او الرندر

• اخي حاااااااااااااااج

اسمك حاج ولاعااااااااااااج

هههههههه

سامحني
      اسمي ليس حاج ولا عاج ولا حتى غاج ههههههههههههه

حقيقة هذا أسم مركب ف 3 تعني 3D وAJ اختصار لأسمي الحقيقي Abderrahim Jaga
      خمس حقائق في العالم

1.ماتقدرش تعد شعر راسك
      2.ماتقدرش تغسل عينيك بالصابون
      3.صعب التنفس و لسانك برة
      4.انك جربت تتنفس دلوقتي و لسانك برا وكان شكلك اهبل
      5.انك بتضحك على راسك دلوقتي

منتديات كراميتي

• المشاركة الأصلية بواسطة A.Atef مشاهدة المشاركة
        ماشاء الله.
        الورشة أعجبتني جداً
        إعذروني على التدخل ولكن لدي إقتراح.. مارأيكم إذا فصلنا مشهد تفجير الفاكهه الى 2 ليرز. بحيث اللير الأولى تكون مشهد السائل على شكل الفاكهه ومن ثم ينفجر. واللير الثانية هي الفاكهه الأصلية مع تفجيرها بال rayfire tools مثلا. وبعدين بعدإخراج الباسس عند الرندر سيسهل عليكم تجميعها في الافتر إفكتس.
        حاجة مبدأية مثل كذا :

الأمر نفسه ممكن يتطبق للعلبة عندما تظهر بالنهاية.
        حيا الله اخونا عاطف
        لو ركزت في الاعلان ابن اللعيبة مش عاملها تفجير عادي .. هو عامل اغلب القطع كلوث سيميلوشن فمديه تأثير واقعي جدا مع السلو موشن
        بس هي تتعمل راي فير وهتبأ جامدة برده

بالنسبة لموضوع 2 لاير .. ممكن يمشي ممكن لا .. لان السيمولشن مرتبط بالاجزاء المتطايرة ويتفاعل معها يعني لازم كله يتسميل على بعضه ... عايزة تفكير عامة برده

• كور كوليجن اوبجكتس .. حتى تشتت السائل .. فهمتك
          افكار بسيطة مبدعة لكن يمكن ان تصل لحل بها فعلا

• تمام يا عم هشام هي فعلا بسيطة هي سفير عادية من الاوبجكت اللي في الريال فلو
            وعند تصادم السائل بها يحدث تشتيت
            يعني حاجة كده على ادنا : )
            وبالنسبة لاعدادات السائل لسة بظبط لما اوصل لشئ حلو حقول لكم على الاعدادات
            لا عزة إلا بالكتاب و السنة
            :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
            وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
            :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
            ::

::موقعي::
            لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم

• المشاركة الأصلية بواسطة ::حامل المسك:: مشاهدة المشاركة
              تمام يا عم هشام هي فعلا بسيطة هي سفير عادية من الاوبجكت اللي في الريال فلو
              وعند تصادم السائل بها يحدث تشتيت
              يعني حاجة كده على ادنا : )
              وبالنسبة لاعدادات السائل لسة بظبط لما اوصل لشئ حلو حقول لكم على الاعدادات
              لا تمام جدا للعلم ده الصح اوعى تفكر بواقعيه العالم الطبيعي ... فكر بما سيظهر للمشاهد واقعي بغض النظر انت عملت ايه جوة السين عشان توصل للنتيجة
              الله ينور

• لو دنجوان معدي او ابو مايا ... سؤال فني ... لم اجرب الكلوث في السوفت ايميج من قبل .. لو حبينا نوصل لتفتيت الفاكهة بالكلوث هنعرف نوصل بالكلوث بتاع سوفت ايميج !
                هي تتعمل باللجوا ان شاء الله وتتعمل بالماكس ... لكن لو تتعمل بالكلوث بتاع سوفت هتبأ تجربة لذيذة

بالمناسبة ابومايا في ناس متابعة الدروس التي ترفعها فلا تتوقف وكمل الدرسين اللي فاضلين بعدها كمل معانا في فكرة تفجير الفاكهة

• http://www.youtube.com/watch?v=1oYdGSmcflc

• ما شاء الله شغل جامد ... انا شكلي اليومين القادمين رح اتعلم شوي في الاكسبرسو لانها فادتني في كم درس ... وممكن اتعلم برمجة البايثون او الكوفي بحس انها بتخلي الشغل اريح بدل متابعة الدروس الكثيره

وانتظروني لاني لسى في مرحلة الانشاء للمشهد
                    صبرت على الأيام لمــــــــا تــولَّت ... وألزمت نفسي صبرها فاستمرت

فيا عجباً للقلب كيف اصطبـاره ... وللنفس بعد العز كيف استـــــــذلت

وكانت على الأيام نفسي عـــزيزة ... فلما رأت صبري على الذل ذلت

وقلت لها يا نفس موتي كريمــــةً ... فقد كانت الدنيا لنا ثم ولــــــــت

• ماشاء الله يادكتور

لاتتصور سعادتي بوجودك ووجود الاخوة

فلقد اضفتم الكثير

وسعيد بك بالذات لانك معنا سوفت اماااااااااج

طيب بالنسبة لي ساكمل اخر درسين وابدا معكم واشوف الملفات

الامر الاخر

بالنسبة للكلوذ انا واضع درس كلوذ باول رد لدونجواااااااااان

ويوجد ميزة اخرى شرحها فرسان الاسلام وهي فكرة الشاتر التفتيت اكيد راح تفيد

شوف شرح لها هناااااااااااااااا

وطبعا ستكون اميز لو عملنا تفتيت وشاتر عن طريق الايس يوجد نود مخصص وايضا من خلاله تنقل خامة المجسم المتفتت للميش تبع التفتيت بالايس

المهم شاتر السوفت اماج هنا شرحه من فرسان الاسلام

وهنا الاد اون المستعمل
                      http://www.4shared.com/file/NKcyciMZ...cyNetview.html

http://www.youtube.com/watch?v=XeIlN...layer_embedded
                      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

• وطبعا ستكون اميز لو عملنا تفتيت وشاتر عن طريق الايس يوجد نود مخصص وايضا من خلاله تنقل خامة المجسم المتفتت للميش تبع التفتيت بالايس
                        يا سلام عليك يا ابومايا
                        يا سلام كمان لو تم جعل الاجزاء المتفتته كلوث بعد التفتيت ستعطي نفس التأثير بدل ما نفكر بطريقة ضيقة انه الاوبجكت كله لازم يكون كلوث من الاول ... هي دي فكرتي عن تنفيذ الموضوع بالماكس او السوفت

انا سأبحث في الامر بالسوفت اول ما تسنح فرصة

• تمام خليني اخلص اللي بايدي بس وباذن الله ذهني يتفرغ للدعاية

الدرسين التي ساعملها انت اكيد تعرفهااااااااااااا

1- طريقة تحويل السائل لميش

2- اخذ نسخه من الكاش وتحويلها لفقاعااااااااااااات والسلام

يني درسين بكره اخلصهاااااااااااا

لاني اليم كنت برا البيت

وبكره باذن الله افكر معاكم صح ^ ^

ومافيش مانع لو وصلت لطريقة بريل فلو برضو اشرحها فيديو باذن الله لاني اشتغل ريل فلو لى الخفيف فممكن من خلال الدعاية اللي انت رضتها اتعمق بريل فلووووووو

الامر الاخر

ياليت تفك لي عقدة خامات العصير

هل لديك فكرة

ممكن تساعدني بسوفت اماج كيف اخرج خامة العصير باحسن شكل

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

• حبيبي ابو مايا انا اتوصلت للنود بتاع عمل التجزئة ولكن للاسف مش عارف اعمل الجاذبية علشان يحصل تفرقة للاجزاء طبعا انا عملته عن طريق الايس
                            سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                            وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

• الله الله اخيرا صلحت الجهااااااااز

سعيد بوجودك

وعودتك

طيب ممكن اسااااعدك

هل ممكن اشوووووووووف الشجرة

ليش ماتضيف فورس ثم جاذبية

والجاذبية حاول تربطهاااااااااااااااااااا بمنطقة معينة

• يسمع من بوقك ربنا يا ابو مايا للاسف انا لسة ما صلحتش الجهاز انا شغال على جهاز واحد صاحبي علشان ما اعطلش نفسي اكتر من كدة

بس قولت اريح شويا واشارك معاكم في الورشة

بالنسبة للجاذبية والفورس جربت دة كله ولكن للاسف مش ماشي معاها خالص ولكن انا باجرب بعض الخدع وربنا يسهلها
                                سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                                وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

يعمل...
                                X