Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

خدمة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• خدمة

السلام عليكم ....انا حابب مجال الجرافيك وحابب اتعلمو بس مش عارف ابدء منين ياريت ياجماعة تحطونى على بداية الطريق

خدمة

السلام عليكم ....انا حابب مجال الجرافيك وحابب اتعلمو بس مش عارف ابدء منين ياريت ياجماعة تحطونى على بداية الطريق

انا كنت في نفس موقفك ده في 2008 وماكنتش اعرف حاجه عن الكمبيوتر غير تشغيل افلام والعاب وبس وبرنامج paint
      الحمد لله ربنا اعاني اني ابدا كورسات ICDL وبعدها احترت اكمل برمجه وللا جرافيك وأخيرا قررت اكمل جرافيك وبدات بالفوتوشوب وبعده الاليستريتور والفلاش والكوريل درو وبرامج ال 2d وبعدها حسيت ان لازم حاجات تاني كل ده حاسس انه عادي رحت واخد كام كورس 3d موديلينج ثم اضائه ثم في راي ثم اظهار معماري ووصلت الحمد لله لنتيجه كويسه بس برضه مالاقيتش نفسي رحت داخل على الانيميشن واديني بادرس تطبيقات مدرسة الانيميشن الخاصه بالمنابر اللى هي هي نفس منهج أنيميشن مينتور (ودي مدرسة أنيميشن أون لاين _ تقريبا في امريكا)
      باختصار شديد علشان توفر على نفسك وقت (حدد هدفك شوف انت عايز ايه من الجرافيك آخر طموحك فيه ايه وبعد كده هاتلاقي الزملاء الافاضل يدلوك ايه الخطوات اللى ممكن تبعها علشان توصل )
      زي ماقلتلك رقم 1 - ايه حلمك اللي انت عايز توصل له فى الجرافيك
      هاتصمم اعلانات مطبوعه وكروت ومجلات
      وللا هاتشتغل برامج فيديو علشان تعمل مؤثرات وخدع
      ولا هاتشتغل مونتاج فيديو وتبقى مونتير في قناه فضائيه
      ولا تشتغل فى الاظهار المعماري تعمل فلل 3d وهكذا
      ولا هاتشتغل في التحريك وافلام الكارتون
      ولا مجرد هاوي ومطلع
      حدد هدفك
      لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم

يعمل...
      X