Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بعد اضافه الخامات والاضاءة وبعد حوالى اسبوعين تعب الملف اختفى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• بعد اضافه الخامات والاضاءة وبعد حوالى اسبوعين تعب الملف اختفى

نعم هذا ما حدث
    بعد ما قربت اخلص السيارة وبدات فى اضافه الخامات والاضاءه النهاده كنت عايز اعمل شويه حاجات فيها اتفاجئت بعدم وجود الملف اللى انا شغال عليه .ايه السبب مشعارف وممكن اعمل ايه مشعارف ...
    احباااااااااااااااااااااااااااط فظيع
    اشهد ان لا اله الا الله وان محمد عبده ورسوله وان عيسى عبد الله ورسوله وكلمته القاها الى مريم وروح منه وان الملائكه حق وان الجنه حق وان النار حق وأؤمن بالقدر خيره وشره

الله يعينك
    اظن صار كرش وقت الحفظ
    او طفت الكهربا وقت الحفظ
    لذلك خدها قاعدة كل يوم او نصف يوم ملف جديد
    واذا صار عندك 4 نسخ ممكن تمحي الاقدم اذا لم تحتاجها عشان المساحة
    https://www.facebook.com/MomenAlAttar3dArtist?ref=hl

قوي قلبك

بصراحة الي مكرهني في المايا الطريقة هاذي اقل برامج في عالم الجرافيكس عندها ميزة الحفظ التلقائي وعملاق الثري دي ماتوجد فيه هالخاصية البسيطة والله مشكلة بالامس طار على عمل اسبوع في اقل جزء من الثانية
      الله المستعان
      سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

ههه للعلم الميزة موجودة
        لكن الدفو-لت موقفة
        عشان لما تكون بحالة بروجرس ثقيلة ويجي الحفظ بوقتها ممكن يعمل كرش
        https://www.facebook.com/MomenAlAttar3dArtist?ref=hl

قوي قلبك

كمان الحفظ التلقائي يعلق البرنامج والجهاز
          فكل حركة تسويها يسوي حفظ يستغرق 2 ثانية
          يعني يوخذ من وقتك كثير
          ولو أخطأت ايش بصير بحفظ الغلط
          المهم
          شوف اخوي
          هل لعب احد بجهازك يعني فتحه وصار يدخل ملفات ويمسح ؟؟؟؟؟؟
          ولا فرمت جهازك؟
          ولا سويت مستخدم جديد؟
          الحل التجريبي
          افتح المايا
          ثم على File
          ومن ثمه تنزل لأخر شي
          وتلاقي كلمة اسمها:Recent Files
          هذه عليها سهم لما تضغط عليها يوري لك آخر المشاريع الي انت اشتغلت عليها
          شوف لو مشروعك موجود اضغط على اسمه لو مش موجود قولي هل فرمت جهازك ام سويت مستخدم جديد حتى احل لك المشكلة
          والله يعينك وانا صارت معاي
          سويت سيارة وخرب الملف ما انمسح يقولي error reding the File لما افتح الملف
          ا

اذا كان موجود وفتح مية مية شغال
            سوي له حفظ بأسم...
            واختار مكان مناسب
            لاكن ليس القرص الرئيسي السي لانه لما تفرمت الجهاز يتفرمت القرص الرئيسي وشكراً اتمنى تنحل مشكلتك

مش عارف ليه بفرح لما حد يجيلو أحباط أنا فرحان فيك أحسن أحسن أحسن :P

المشاركة الأصلية بواسطة muhmmad مشاهدة المشاركة
                كمان الحفظ التلقائي يعلق البرنامج والجهاز
                فكل حركة تسويها يسوي حفظ يستغرق 2 ثانية
                يعني يوخذ من وقتك كثير
                ولو أخطأت ايش بصير بحفظ الغلط
                المهم
                شوف اخوي
                هل لعب احد بجهازك يعني فتحه وصار يدخل ملفات ويمسح ؟؟؟؟؟؟
                ولا فرمت جهازك؟
                ولا سويت مستخدم جديد؟
                الحل التجريبي
                افتح المايا
                ثم على File
                ومن ثمه تنزل لأخر شي
                وتلاقي كلمة اسمها:Recent Files
                هذه عليها سهم لما تضغط عليها يوري لك آخر المشاريع الي انت اشتغلت عليها
                شوف لو مشروعك موجود اضغط على اسمه لو مش موجود قولي هل فرمت جهازك ام سويت مستخدم جديد حتى احل لك المشكلة
                والله يعينك وانا صارت معاي
                سويت سيارة وخرب الملف ما انمسح يقولي error reding the File لما افتح الملف
                ا
                لا والله ما فرمت الجهاز انا كل اللى حصل معابا ان قفلت البرنامج بس كل ده اللى حصل
                تانى مرة افتح البرنامج ملقتش الملف حسيت انى اتظلمت ظلم كبير
                اشهد ان لا اله الا الله وان محمد عبده ورسوله وان عيسى عبد الله ورسوله وكلمته القاها الى مريم وروح منه وان الملائكه حق وان الجنه حق وان النار حق وأؤمن بالقدر خيره وشره

المشاركة الأصلية بواسطة esamaaa مشاهدة المشاركة
                  مش عارف ليه بفرح لما حد يجيلو أحباط أنا فرحان فيك أحسن أحسن أحسن :P
                  ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ماشى ياعم
                  على العموم انا اتعلمت كتير فى المشروع اللى راح ده ولو عملت نموذج تانى اكيد حاخد بالى من الاخطاء اللى وقعت فيها المرة دى ومشروعى حيطلع افضل بكتير مكن اللى راح

انا رح اواسيك أخي. أنا من شي 3 شهور كنت عامل تصميم معماري خارجي لنزل كبيييير أوي كنت أخدت صور من النت و قعدت اشتغل شهر بحالو !! . هو الصراحه ما ضاعش كتيير أوي لأني كنت مقسم شغلي على ملفات, بس ضاعتلي اهم حاجه في المشروع و هو المبنى و اللي مخليني محبط منو ان صور المشروع كمان راحت مع الملف
                    مشان كده بطلت اشتغل عليه و راميه على جنب من هاديك الساعه
                    و ده صوره كنت واخدها من داخل المشروع بدون اضاءة لسا ماكتملش ساعتها... يا خساره كان مشروع واعد ههه

اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	VILLA 111.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	122.7 كيلوبايت 
الهوية:	3285686
                    Fcb https://www.facebook.com/haythem.casper
                    يوتيوب
                    https://www.youtube.com/user/rebhihaythem
                    Behancehttps://www.behance.net/HaythemCasper
                    Vimeohttps://vimeo.com/user17079892

1- تاكد من حجم ملف المايا هل = قيمه ضئيله جدا ام ان المساحه الاصليه ما زالت هى هى
                      2- افتح الاوت لاينر و تاكد من وجود العناصر ان وجدتها اعمل لها سلكشن كامل من داخل الاوتلاينر (حتى لو مش ظاهره امامك فى الفيو بورت( و من ثم ضيف لها متريال و ليكن فونج او بلين ماتريال و من ثم افح الفيو بورت
                      3- اكيد انت لم تعمل على المشروع كاملا فى ملف واحد لذا ان استحالت الخطوات السابقه شوف اخر حاجه انت مسيفها و شغال و ابتدى منها من جديد
                      4- حاول ان تفحص الملف على جهاز اخر
                      للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                      http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                      https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                      https://www.facebook.com/MCC4P

المشاركة الأصلية بواسطة أبوالهيثم مشاهدة المشاركة
                        انا رح اواسيك أخي. أنا من شي 3 شهور كنت عامل تصميم معماري خارجي لنزل كبيييير أوي كنت أخدت صور من النت و قعدت اشتغل شهر بحالو !! . هو الصراحه ما ضاعش كتيير أوي لأني كنت مقسم شغلي على ملفات, بس ضاعتلي اهم حاجه في المشروع و هو المبنى و اللي مخليني محبط منو ان صور المشروع كمان راحت مع الملف
                        مشان كده بطلت اشتغل عليه و راميه على جنب من هاديك الساعه
                        و ده صوره كنت واخدها من داخل المشروع بدون اضاءة لسا ماكتملش ساعتها... يا خساره كان مشروع واعد ههه

[ATTACH=CONFIG]84661[/ATTACH]
                        الله يعوضك بمشروع افضل منه ههه
                        لابأس اان قمت بعمل سيارات وخرب الملف افتحه ما رضي عادي هذا للتجربة الواحد الي سواه يقدر يسوي مثله

والله انا حاولت ادور على الملف فى ملفات المايا كلها وكمان حاولت افتحه من الملفات القديمه من قائمه ملف recent files
                          مالهوش وجود زى مايكون الهارد اتشق وبلعه هههههههههههههههههه
                          الحمد لله على كل شيء انا جالى احباط طبعا وبقالى يومين مليش نفس اشتغل عليه فقلت اخد اجازه شويه انما اتعلمت كتير اثناء العمل على النموذج ان شاء الله لما اخلص حاجه تانيه ارفعها على المنتدى وشكرا على المواساه .........لكن انا الشغل اللى ضاع منى اقل كتير من اللى انت موضحه ربنا يعوض علينا

المشاركة الأصلية بواسطة emad_model مشاهدة المشاركة
                            والله انا حاولت ادور على الملف فى ملفات المايا كلها وكمان حاولت افتحه من الملفات القديمه من قائمه ملف recent files
                            مالهوش وجود زى مايكون الهارد اتشق وبلعه هههههههههههههههههه
                            هههههههههه .

ممكن عملت حفظ .. لملف ثاني عليه ..

ما سميت الملف الثاني..اخترت الملف المفقود وحفظت

لاكن ما يهم لو قمت بعمل المشروع من جديد بتعمله باقل من نصف الوقت في المشروع القديم

سلامة عيونك من الشاشه

يعمل...
                            X