موضوع: واللي يسلمكم واللي يخليكم واللي يعافيكم ( دخلوااااااا)

ردود: 4 | زيارات: 588
  1. #1

    Talking واللي يسلمكم واللي يخليكم واللي يعافيكم ( دخلوااااااا)

    السلام عليكم

    اشلونكم اخواني

    بصراحة انة ما شاركت الا مرة وحدة تقريبا في المنتدى

    وذلك بحكم اني توني ادرس 3دي ماكس
    وحابة اتعلم البرنامج ذي واايد

    وبصرااحة انة كبداية فاهمة اشياء بسيطة جدا

    ويطلبون منا اسايمنتات وبحووث
    وطبعا مشروع نهائي مبسط استخدم عناصر من الماكس فيها


    والمدرسة عطتنا سؤال وتبينا نعطيها الحل

    طبعا سؤال نظري مو عملي وهو عن الماكس (((( سااااااااااعدوووني وعطووني الحل))

    السؤال هو:

    حددي وظيفة كل مما يلي واستخداماته وتعريف بسيط عنه (((( طبعا باللغة الانجليزية بيكون الجواب))))


    1- Affect Region
    2- Ripple
    3- Lattic
    4- SLICE
    5- Spherify



    ارجو انكم تعطوني الجوااااب باسرع وقت ممكن واتمنى يكون باللغة الانجليزية

    والسؤال هو عن الموديفاليست الاوامر اللي فيه اكيد اتعرفونها


    مشكوورين يا الطيبين


  2. #2
    اهلا بك اخت دموع

    Affect Region
    The Affect Region modifier is a surface modeling tool, primarily used with vertex sub-object selections while surface modeling. With Affect Region, transforming a selection of vertices can also transform vertices in the region that surrounds the selection.
    -----------------------------
    Ripple
    The Ripple modifier lets you produce a concentric rippling effect in an object's geometry. You can set either of two ripples or a combination of both. Ripple uses a standard gizmo and center, which you can transform to increase the possible ripple effects.
    ----------------------------
    Lattice
    The Lattice modifier converts the segments or edges of a shape or object into cylindrical struts with optional joint polyhedra at the vertices. Use this either to create renderable structural geometry based on the mesh topology, or as an alternate method to achieve a rendered wireframe effect.
    -----------------------------
    Slice
    The Slice modifier lets you create a cutting plane that slices through a mesh, creating new vertices, edges and faces based on the location of the slice plane gizmo. The vertices can either refine or split the mesh according to the selected options.
    ----------------------------
    Spherify
    The Spherify modifier distorts an object into a spherical shape. This modifier has only one parameter: a Percent spinner that deforms the object, as much as possible, into a spherical shape.


    كل هذا موجود في ال Help تبع البرنامج...



  3. #3
    شكرا اخي العزيز


    تسلم لي والله


    اشكرك وتعبتك معاااي

  4. #4

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل