Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مين من المسلمين هنا عايز ينصر دينه ؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مين من المسلمين هنا عايز ينصر دينه ؟

أعتذر للمشرفين وأجرو من كل المشرفين مساعدتي في نصر الأسلام

بسم الله الرحمن الرحيم

الطريق إلي الأقصى
    مشروع أنتاج لعبه استراتيجية تتحدث عن تحرير المسجد الأقصى
    www.rtaq.com
    يعلن فريق العمل عن احتياجه إلي أعضاء ذو خبره للأقسام الآتية

فريق الجرافيك الثري دي........يحتاج إلي أعضاء متخصصين في تجسيم القطع العسكرية والجنود والمباني وذلك من خلال برنامج ثري دي مكس

فريق الصوتيات........يحتاج إلي أعضاء ذوي قدره علي الأداء الصوتي وأداء الأدوار المختلفة......كما يقبل من يملك موهبة في الإنتاج الموسيقي وصياغة المؤثرات.

الفريق الصحفي في حاجه الي اعضاء لديهم موهبه ادبيه بالاضافه الي متخصصين في علم النفس و التاريخ .

واذا لم تكن تملك اي موهبة مما مضى فلا تبخل أن ترسل هذه الرساله لكل من تعرفهم

التعريف بالمشروع
    1- هدف المشروع هو أنتاج لعبه استراتيجيه تتحدث عن تحرير المسجد الأقصى....
    2-العمل ضمن الفريق يتم عن طريق الانترنت ومن خلال منتدى الفريق http://forum.rtaq.com
    3- العمل في المشروع تطوعي ....وليس من أهداف المشروع أي ربح تجاري.
    4- سوف تطرح اللعبة للتحميل عن الانترنت من خلال موقع المشروع وذلك دون مقابل.
    5- عدد جيوش اللعبة ثلاثة(جيش إسلامي وجيش إسرائيلي وجيش تحالف دولي-الأخير مازال تحت المناقشة-).
    6- اللعبة ثلاثية الأبعاد ...من النوع الاستراتيجي ...(مثال لعبه Generals).

أقسام العمل في المشروع
    1-قسم المبرمجين
    (مبرمجي اللعاب ثلاثية الأبعاد.........ذو خبره في هذا المجال ....أو علي استعداد للعمل الجاد من اجل اكتساب الخبرة اللازمة)

2-فريق الأحلام
    وينقسم إلي متخصصين في الرسومات الثائية الأبعاد....ومتخصصين في الرسومات الثلاثية الأبعاد.
    ويهتم بجسم القطع العسكرية والمباني والجنود الداخلين في التصميم.

3-القسم الصوتي
    يهتم بثلاث نوعيات من الأعمال
    -إنتاج موسيقي اللعبة (عدد معقول من المقطوعات الموسيقية الغير مقتبسه أو منقولة)
    -تسجيل الأداء الصوتي....من خلال الأعضاء الذين يمتلكون قدره علي أداء الأدوار المختلفة.
    -جمع وإنتاج المؤثرات الصوتية للعبه.

4- فريق السيناريو
    (بحمد الله تعالي تم الانتهاء من عمل سيناريو متكامل للعبه ككل)
    تم تحمل فريق السيناريو إلي فريق جيم ديسين للأشراف علي التنفيذ.

5-الفريق الصحفي وتصميم الموقع
    ومهامه
    -تصميم موقع العمل لإنتاج اللعبة
    -تذويد الموقع بالمواد التي اللازمة للعمل
    -العمل علي مد جسور المعرفة من خلال موقع العمل ....ترفيه إسلامي اجتماعي للأعضاء.
    تصميم الموقع النهائي الذي سوف تطرح من خلاله اللعبة.

6-فريق الدعاية والإعلان
    يهتم بالإعلان عبر الانترنت عن هدف اللعبة .... احتياجات بقيه الأقسام من الأعضاء والمتطوعين.

توقيع
    شباب يحبون دينهم

بالله عليكم لا تمسحوا الموضوع ولا تغلقوه ولا تمسحوا الرابط وانصروا دينكم وساعدونا في نصرة الاسلام
    فإلى متى سنظل متفرقين يكفينا ما يحدث لنا وليأتي النصر من هنا من عندنا نحن شباب المسلمين خير امة أخرجت للناس .
    اللهم انك انت حسبي فأنتصر

معقولة كل المسلمين هنا مش عايزين ينصروا دينهم
    عندهم حق يدخلوا المسجد ويدنسوه

اى مسلم بيتمنى انه يخدم دينه قدر المستطاع

وأى واحد يتشرف بالمشاركة فى اعمال تتحدث عن القضايا الفلسطينية وتحرير الأقصى
      لكنك طرحت الموضوع فى وقت حرج جدا لأن معظم الأعضاء طلبة بالجامعات والفترة دى فترة امتحانات
      وانا نفسى منقطع عن الماكس تماما الى ان تبدأ الأجازة
      لو طرحت الموضوع فى الأجازة هتلاقى اقبال كبير جدا
      اجل الموضوع للأجازة

مينفعش أجله مش بأيدي انا مجرد مشرف على الاعلان وملحن لبعض موسيقات اللعبة لكن مش رئيسا للمشروع كي أأجله
        ممكن تشترك دلوقتي والعمل يبقى في نصف العام على شهر 1 كده
        على فكرة انا اسكندراني

انا جاهز بالنسبة للتصميم العسكري من شاحنات
          واسلحة

اوك يااسلام لو كده يبقى مفيش مشكلة

اشترك معكم فى المشروع فى الأجازة بعد ماأخلص الامتحانات ان شاء الله
            ممكن تضيفنى على المسنجر للحصول على بعض المعلومات عن اللعبة
            تفضل الايميل
            worldmaster2000@hotmail.com

والله لولا الإمتحانات لكنت أبقا معاك بس ممكن بعد إسبوعيين للأسف
              I'll be the wall that protects you
              From the wind and the rain
              From the hurt and the pain

Let's make it all for one and all for love

بصراحه الموضوع يستحق كل جهد ولكن الموضوع ماينفع على النت المفروض اجتماعات ويا ريت تنضم لفريق القاهرة
                لو عاوز كلمنى وانا تحت امرك
                mohamedgameel@hotmail.com
                mrg232000@yahoo.com

مش عارف الناس يتتكلم أزاي ... ايه اللي جاب اللعب الى نصرة الإسلام ياريت شوية عقل و بلاش تلزقو كل حاجة في قالب الدين و الإسلام.

انا بعث لك من قبل 3 اشهر علي الموقع - لكن انت لم ترد -
                    حتي قبل ما تطرح الموضوع هنا

اخي العزيز اقبل نقدي الصغير ( لا يوجد مسلم حقيقي لا ينصر اسلامه )
                    لا إله إلا الله محمد رسول الله

يا أستاذ ahmed123 قلت ياريت شوية عقل ؟؟؟
                      ليس هناك مشكلة سنتكلم في العقل .. أكيد إنك لعبت بلعبة الجنرال .. لا الجنرال خفيفية هناك ألعاب يظهرفيها تصوير لآيات القرآن الكريم على الأبنية التي تقوم باقتحامها القوات الغربية المحررة... ما رأيك يا حضرةahmed123 لو لعب بهذه الألعاب أخوك الصغير كيف سيكون احترامه لآيات القرآن و لأمته المسماة شئنا أم أبينا على الدين الإسلامي .. يعني هل برأيك عندما تنزل ألعاب فيها دعاية للأفكار الغربية وفيها تهجم على الحضارات الأخرى هل برأيك ان هذ الأمر بقي في مجال اللعب .. يا أخ ahmed123 الألعاب المعادية لنا تقوم بمشاركتنا في تربية أولادنا ....هل برأيك ان هذا الأمر بسيط و سهل ولازم نكبر عقلنا ونترفع عنه ..طيب لماذا لم يترفع عنه الصهاينة والغربيون بل ويدفعون مليارات الدولارات لبث الألعاب المعادية لقضايانا.. هل خطر ببالك مرة وتسائلت لماذا لا تكون الألعاب بريئة و خالية من الأعلام العراقية ومن الصور التي تظهر العرب والمسلمين كأناس همج متوحشين؟؟؟ ..
                      يا أستاذ ahmed123 الحرب في هذه الأيام هي حرب دعائية والإسلام الذي هو دينك هو المستهدف الأول و أفكار أولادنا أفلاذ أكبادنا أيضاً مستهدفة فإذا كنت حريصاً على دينك وعلى أفكار أولادك فابتعد عن مثل هذه التصريحات اللامسؤولة ودع العقول المسلمة تدافع عن قضيتنا فقضيتنا هي الإسلام الذي هو منطلق حياتنا الأول و الأخير
                      وشكراً لكم ..
                      وما توفيقي إلا بالله

أخي اسلام يسري
                        أرجو قبولي بفرق التصميم 2d و 3d
                        لتصميم الأبنية والأدوات العسكرية الخاصة في هذه العبة
                        فأنا مهندس معماري
                        وأجيد العمل على
                        الفوتوشوب...................................
                        الماكس........................................
                        الأوتوكاد For 2d 3d .................
                        وتقبلو تحياتي
                        وما توفيقي إلا بالله

كلكم مقبولين معانا والي عايز يشارك بعد الامتحانات مفيش مشاكل الشغل مستمر حتى الصيف القادم إن شاء الله

لكن يكون في جدية يا شباب وانا موافق على كطل حاجة انتم عايزنها

سجلوا في المنتدى وارسلوا طلب الى رئيس الثري دي ليضمكم الى المجموعة عنده

أحنا عندنا العمل عن طريق خطة عمل واضعها رئيس الثري دي عندنا وبيعمل كل اعضاء الثري دي حسب الدور المطلوب منه والشغل المطلوب منه ومفيش مشاكل من ان يكون حد مبتدأ لأن حنحتاج حاجات ولو صغيرة منهم

ده ايميل رئيس المنتدى سجلوا في المنتدى وأرسولا اليه طلب بانضمامكم لفريق الثري دي او تو دي لانه المنتديات المهمة مثل الثري دي مغلقة امام االاعضاء الجدد حتى لا يعبث أحد بأنتاجتنا

adil_mrl@hotmail.com
                          adil_mrl : yahoo ID

وبالنسبة لعلاقة اللعبة بنصرة الدين

1- منع السموم الغربية من الدخول لعقول الشباب القادم عن طريق العابهم
                          2- الشعور الذي سيجتاحك عندما تنهي اللعبة وتحرر الاقصى
                          3- بداية صحوة حقيقة للمسلمين في وجه الاحتكار الغربي للالعاب

اخيرا اي حاجة المسلم يعملها في الدنيا ترفع من قدر المسلمين تصبح نصر للدين
                          واسف لو حد زعل من كلامي اسف جدا جدا بس دي وجهة نظري ووجهة نظر كل العاملين بالمشروع

مرة ثانية العمل مستمر بعد الامتحانات ممكن تشتركوا كلكم عادي بس متنسوش تسجلوا في المنتدى

يا أخ محمد كنجو
                            قوللي كده بالله عليك هتضيعو وقت اد أيه في عمل اللعبة و بعدين في لعب اللعبة ... و حضرتك عارف ان الوقت ده انت بتتحاسب عليه و كان سهل قوي انك تستفيد منه في حاجة جادة غير اللعب لأن كده و لا كده مجرد لعبة (زي تعلم الدين , مذاكرة دروسك , الرياضة , برامج الجرافيكس اللي حضرتك بتتعلمها طبق عليها و إعمل حاجة محترمة تخدم القضية مش لعبة )

يعني أي حد من اللي بيلعبو لو قلتلو أنزل زي الشاطر بعد ما خلصت مليون لعبة استراتيجي و مليون زيهم باتل امسك البندقية دي ولا حتى أي حاجة و انزل حارب .... هتحارب ؟؟؟
                            يبقى بقى حضرتك و غيرك استفدتو ايه من اللعبة و لامؤاخذه .... شعور كاذب بالنصر .... يا حبيبي
                            يبقى الموضوع ده (اللي هوه نصرة الإسلام و تحرير الأقصى ) مش عايز هرطلة كلام و لعب بل إعداد كوادر جادة و عارفة دينها كويس و مسلحة بأحدث العلوم مش مسلحة بأحدث اللعاب.... و ياريت تاني شوية عقل
                            ( ان تنصروا الله ينصركم و يثبت أقدامكم ) قوللي بقه النصر ده هييجي بلعبك انت و هوه و تضييع و قتكوا في الأحلام ؟؟؟؟؟؟
                            و بعدين الغرب مش أغبية برضو بعد أحداث الحادي عشر ناس كتير أتسائلت هوه ليه الإسلام مضهد بالشكل ده و دورو و بحثوا و دخلو في الإسلام و الأعداد دي بالألاف ( هوه ده مكر الله بس انتو تفهمو و تتمسكو بالدين )

و بعدين معلش دي دعاية سيئة من وجهة النظر الإسرائيلية و ممكن تتاخد ضدك .... يقولك شوف مش عايز يعمل سلام و عايزين يحاربو ..... بتفكرني بواحد من الزعماء العرب اللي قعد يتنطط و يعمل أفلام هندي و خرج من الجامعة العربية و في الآخر راح باس إيد أمريكا .... و في الأخر لاهتحاربو ولا حاجة الا لو كانت الحرب دي اون لاين :d
                            و انا معاك ان الحرب بقت حرب إعلامية و طبعا إقتصادية في المركز الأول شوف وبص فيلم زي 911 فهرنهايت عمل ضجة جامدة أزاي و فضح و قلب الدنيا قوللي بقه اللعب عملت أيه

بعدين لو حضرتك زعلان من اللعبة اياها قاطعها انما مش تضيع و قتك عشان تضيع وقت غيرك و تقعدو تلعبو لأن حضرتك لازم تركز في هدفك ومايحصلكشي تشويش (زي واحد غنى أغنية ضد الإسلام أروح أغني أغنية ضده) والغناء أصلا حرام ( يبقى هوه ضحك عليك و خلاك تعمل اللي في دماغه )

يبقى حضرتك بقى ماتخداكشى النخوه و تطلع و تنزل على مافيش و واضح العقول المسلمة اللي هتدافع عن دينها واللي الإسلام منطلق حياتها و اللي هتحرر الأقصى و ترفع شأن الدين و ههيه سايبة دينها و الصلاة و دروسها و العلم و قاعدة بتلعب و بتطرقع و تتكتك على الماوس و الكيبورد

و برضويــــــــــــا ريت شوية عــقل

عزيزي بالتوفيق وإلى الأمام ولكن لي ملاحظة واقتراح في نفس الوقت وهي ...

بما أنك تريد اللعبة لنصر دينك وأمتك وتهدف من ورائها لتقديم عمل إسلامي فمن المفترض أن تكون اللعة أو المشروع بشكل عام تحت الحكم الشرعي ، بمعنى أن تعرض مشروعك يا غالي على أحد العلماء المعروفين وهم كثر ولله الحمد
                              وتأخذ آراءه ومقترحاته حول مشروعكم لأني قرأت بأنك تريد متخصصين في الصوتيات للموسيقى وهذا من أول المخالفات التي قد تقعون فيها يا غالي ..

ومن رأيي لو أنكم استبدلتم الموسيقى بؤثرات أخرىلكان أفضل وأتمّ وهي ليست بالصعوبة بمكان فقناة المجد
                              قناة فضائية ومع ذلك لا تستخدم الموسيقى ومع ذلك ايضاً نجد أن مؤثراتها قوية وكافية بفضل الله تعالى .

هذا مجرد رأي واقتراح في نفس الوقت أتمنى لكم ولكل المسلمين أن يقيموا إعلاماً إسلامياً هادفا يرفعون به
                              دينهم وشرعهم عالياً خفاقاً ..

وجزيتم خيراً .

يعمل...
                              X