Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة فى Ram Preview لاصدار الافتر 6.5

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة فى Ram Preview لاصدار الافتر 6.5

السلام عليكم اعضاء المنتدى
    انا نزلت نسخه افتر افكت الاصدار 6.5 ولكن عندما اقوم بعمل ال Ram Preview
    يعطينى رسالة بتقول :error : Ram Preview needs 2 or more frames to playback
    يعنى هو بيطلب منى ان العمل يكون على اكتر من فريمين مع انى بعمل كمبوسيشن عادى جدا
    فهل المشكله فى البرنامج نفسه او فى ذاكرة الجهاز او فى ايه بالظبط ؟
    ارجو اللى يعرف حل المشكله يقول ولا يبخل علينا
    وشكرا

أخي الكريم

تبدو المشكلة ناتجة من عدد الفريمات بالثانية التي تم تسجيل المقطع عليها والذي قمت بجلبه وعرضه في التايم لاين لبرنامج الأفتر افيكت .
    فإذا تم تسجيل المشهد على نظام Pal فهل أنت متأكد من أن عدد الفريمات 24 فريم بالثانية ؟
    وإذا كان على نظام Ntsc فهل عدد الفريمات 29.97 فريم في الثانية ؟

وإذا أمكن ذكر مواصفات جهازك فهذا قد يفيد من يريد المساعدة من الأخوة .

تحياتي .
    ------------------------------------------------------
    شرح بالفيديو : إدراج مجموعة من اللقطات داخل شاشة واحدة Edius4
    شرح بالفيديو لطريقة عمل الشريط الإخباري بواسطة TitleDesigner داخل Premiere pro1.5
    مدخل إلى عالم الإيديــ EDIUS pro ـــوس ! شرح بالصور المتحركة والثابتة - يوجد ملف لتحميل الشرح الدرس1 في الصفحة 2
    عن طريق فلتر Region في الإيديوس تظهر وتوضح وتخفي ما تريد في المشهد - شرح بالفديو .

انا متأكد من عدد الفريمات

اخى samei
      الف الف الف شكر ليك اولا على اهتمامك بالموضوع لانى بحثت عنه فى الانترنت ووجدت ان يوجد مشاكل زيه كتير فى منتديات اجنبيه
      بالنسبه لعدد الفريمات فى الثانيه انا متأكد ان الفريمات زى ما قلت بالظبط ومناسبه تماما
      وبالمناسبه انا كنت بشتغل على الاصداره 4.0 ولكن ما كانت بتعطى لى الرساله دى
      وعلى العموم مواصفات جهازى عاديه شويه
      processor 1.2
      ram : 128
      كارت الشاشه ATI 128 memory 32MB

أخي الكريم :

مواصفات الجهاز لديك دون من المتوسط بالنسبة للعمل على الأفتر افيكت باستخدام المؤثرات على مشاهد كبيرة الحجم وذات دقة عالية ، ولكن :
        ما دمت قد قرأت عن حدوث مثل هذه المشكلة في بعض المنتديات الأجنبية ، فهذا ربما يكون بسبب أن بعض النسخ مختلفة عن بعضها !
        فهل النسخة التي لديك كاملة ؟
        إذا كان الجواب بنعم ، فالحل في نظري هو :
        إعادة تثبيتها مرة أخرى بعد حذفها من الجهاز بالكامل ، وأرجو بعد ذلك أن تبشرنا بزوال المشكلة بإذن الله .

تحياتي .
        ------------------------------------------------------
        شرح بالفيديو : إدراج مجموعة من اللقطات داخل شاشة واحدة Edius4
        شرح بالفيديو لطريقة عمل الشريط الإخباري بواسطة TitleDesigner داخل Premiere pro1.5
        مدخل إلى عالم الإيديــ EDIUS pro ـــوس ! شرح بالصور المتحركة والثابتة - يوجد ملف لتحميل الشرح الدرس1 في الصفحة 2
        عن طريق فلتر Region في الإيديوس تظهر وتوضح وتخفي ما تريد في المشهد - شرح بالفديو .

اخى والله انك انسان اكثر من رائع
          لا اعرف والله ازاى اشكرك على اهتمامك بالموضوع بتاعى
          بالنسبه لامكانيات الجهاز انا للاسف عارف انها دون المتوسط وبتعملى لى مشاكل فعلا فى العمل على البرنامج
          فى الرندر النهائى واثناء الشغل كمان .
          بالنسبه للبرنامج
          النسخه اللى عندى ديمو tryout نزلتها من شركة ادوب وركبت لها الكراك الخاص بيها علشان تكون نسخه كامله
          لانى دورت كتييييييييير جدا ومش لاقى البرنامج سواء فى شركات الكمبيوتر اللى هنا ولا لاقى نسخ كامله على النت حتى فاضريت انى انزل النسخه دى

لكن بالرغم من ده انا سعيد جدا انك اهتميت بموضوعى والله لسه فى الدنيا خير
          وان شاء الله احاول اشوف نسخه كامله للبرنامج
          بارك الله فيك

انا لدي نسخة كاملة والمشكلة هذه عندي و يوم كنت اشتغل على نسخة 6.0 كانت لا توجد هذه المشكلة ...

وإعادة تثبيت البرنامج ليس حل للمشكلة

تحياتي
            حمني90

:My Company
            H90films.com

يعمل...
            X