Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

المسابقة الاولى تصميم بوستر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

السلام عليكم
    انا شايف فعلا ان الكتير من الاعضاء مش عاجبهم الفكرة
    خلاص ممكن نستنى شوية لحد ما نتفق على رأى علشان كده مش هينفع ولو حد عنده افكار كويسه ياريت يقولنا يا اخوانى بس انا ان شاء الله هعمل لكم بوستر واحطه فى موضوع خاص بيه بس علشان انه مش عمل عادى بل بالعكس كنا هنستفاد منه خبرة كتيرة وشكرا اخى باسل على تجاوبك معانا وان شاء الله نوصل للمسابقة لحد كويس
    وياريت لو تشوفوا يا اخوانى مسابقة الثرى دى للشخصيات فى قسم الورشة والمسابقات علشان احنا كده مش هننفع بصراحة
    اخوكم وليد
    لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    Arabia Studio

اخي وليد , ما فيش داعي للاحباط ( انا اسف بس انا دايما اشوف الجانب المظلم للقمر )
      خلي المسابقة شغاله و ايدي بايدك , و شويه شويه تصلح المسابقة و نحسنها و نخليها افضل , مفيش داعي للاحباط ده , اناشخصيا البوستر بتاعي جاهز
      و خلينا نشوف المسابقه دي ح تكون نتيجتها ايه بعد كده نقرر ( و اوعدك اني ح احالو اكون متفائل اكتر)
      http://graphicna.wordpress.com/

جرافيكنا : معا نحو نهضة الفن الجرافيكي العربي و الإسلامي

السلام عليكم
        الف شكر اخى باسل
        انا ماحبطش والله بس للاسف الاخوة مش عايزه تتعاون معانا وانا فاتح الموضوع من فترة وكان موجود للمناقشة بس للاسف الاخوة بيناقشوه دلوقتى طيب انا اقول غير كده واخى جنح الظلام مفيش حاجة اسمها بوستر غير لفيلم او لشخص وايه العيب فى التصميم على مزاجك بس يكون له عنون مش مهم الممثلين والمخرج بس يكون بالمقاسات المطلوبة علشان كل الاعضاء تعرف تحكم
        على العموم انا وانت ان شاء الله اول المشتركين يا اخ باسل وجزاك الله خير ان شاء الله
        اخوكم وليد
        Arabia Studio

باين عليكو نسيتوني ..

أنا تصميمي جاهز إن شاء الله

وعلى فكرة أخي وليد .. أعتقد أن البوستر مش شرط يكون للأفلام فقط .. ممكن يكون أيضاً لمنتج دعائي .. هذا واحد ..

ثانياً بخصوص الأعضاء إلي مش عاجبتهم فكرة الفيلم والممثلين .. وأنا واحد منهم .. ياجماعة ممكن تعملوا تصميم عن قضية معينة أو فكرة معينة على أساس إنه فيلم .. وعلى رأي الأخ وليد مش مهم المخرج والممثلين .. المهم التصميم
          وكذلك مثل ما قال الأخ جنح الظلام والأخت أم زينب ممكن حاجة تكون نافعة وهادفة ولكنها على شكل دعاية فيلم ..
          يعني خذ مثلاً : قضية تحرير فلسطين- الإرهاب - حرب العراق - الوحدة اليمنية - هجرة العقول العربية- مشاكل الزواج - ملك الغابة ( الأسد ) - النور والظلام - فوائد الفول السوداني أي حاجة أي حاجة ياشباب ممكن تعملوها على إنها فيلم .. بس تحط عنوان مناسب مع التصميم يبقى إعلان فيلم .

مش كده يا أستاذ وليد

أخوي الفنان انا مو معترض على شئ بس كنت حاب استفسر يعني
            اهم شئ ما تزعل علينا ، وكمان اقترح انه يكون المشاركات تكون اكثر من واحد ............. يعني 2 او ثلا ث مسموح
            هذا فقط اقتراح
            أما عن البوستر في شكله يعني مثلا زي هذا ينفع ولالا
            ابي رايكم فيه

وكان يعني خليه المسابقة تمشي ما يحتاج تلغيها ليه حلوة فكرتها وناا ان شاء الله اذا سمحتوا انتوا بأكثر من مشاركة فأنا ان شاء الله سأشارك باثنان أو ثلاث

جنح الظلام

السلام عليكم
              الف شكر اخوانى على التعاون الجميل ده انتم حرجتونى بأدبكم ده
              بالنسبه للاخ سعيد ربنا يكرمك يا اخى انت الى استاذ والله والف شكر على المشاركة وان شاء الله تكون اول المتسابقين
              وبالنسبه للاخ جنح الليل يا اخى انا مزعلتش بس انا لقيت ان الناس مش متفقة على الفكرة اساسا
              بس ان شاء الله زى ما انتم عايزين بس ياريت تكون فى الميعاد المحدد والاحجام المطلوبة علشان سهولة التحكيم
              واى حاجة زى ما قلتم وزى ما قال الاخ سعيد برده جزاء الله خير مش شرط فيلم
              اخوكم وليد
              Arabia Studio

انا اسف تصميمك جميل يا اخى جنح الليل
                وممكن تشارك بيه كمان هو ده المطلوب
                Arabia Studio

ههههههههههههههههههههههه
                  اولا أشكرك
                  وثانيا اسمي جنح الظلام مو جنح الليل هههههههه

بس حلوة منك جنح الليل

بس ما قلت لي ممكن نشارك باثنين

جنح الليل ههه

السلام عليكم
                    هههه الف شكر يا اخى بس والله ما اقصد انا نسيت خالص علشان كنت عايز انام
                    بالنسبه لموضوع التصميم ياريت ياريت لو يكون واحد بس علشان موضوع التحكيم ميبقاش صعب علشان كل عضو هيصوتوا على اسمه فياريت يكون واحد بس
                    وياريت كل عضو يصوت مرة واحدة بس ومتكنش لنفسه اكيد طبعا
                    وان شاء الله معادنا 20فبراير
                    واسف مرة اخرى اخى جنح الظلام
                    اخوكم وليد
                    Arabia Studio

اخواننا رجاء كل الرجاء ان يتم التقيد بعنوان المسابقه ( بوستر لفيلم)
                      لان حكاية الاعلان و غيرها من بوسترات مختلفه قادمه ( لا تنسوا ان المسابقة مستمرة) و الرجاء كل الرجاء التقيد بالقوانين عشان مايحصلش لخبطة
                      و اخي جنح الظلام تصميمك رائع لكن الرجاء التقيد بموضوع(بوستر فيلم)
                      اخي saeed225 هل انت من اليمن؟
                      ان كنت كذلك فمن اين بالضبط؟ انا من عدن

ماشى يافنان هشترك فى الموضوع بس ممكن ادخل فى التصميم شغل بالماكس يعنى دمج بين الفوتوشوب والماكس
                        ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
                        Ahmed Abd Elnaby
                        CG artist - compositor
                        0162963777 2+

طيب أخوي باسل يعني لازم تربطنا بفيلم

خلاص اعتبر هذا التصميم حق فيلم اسمه (الوقت المحدد)

ما فرقت

اما عن اخي الفنان لا تشيل هم عادي ما فرقت جنح الظلام ولا الليل بس كانت مرررة حلوة منك

جنح الظلام

السلام عليكم
                            شكرا اخى باسل على تمسكك باهداف المسابقة وان شاء الله نبدأ الاول فى اى مسابقة وان شاء الله الى جاى هيكون اسهل
                            اهلا بيك اخى ستريج ماكس استخدم الى انت عايزه طبعا فى التصميم
                            وبالنسبه للاخ جنح الليل اكيد ممكن نعتبر ان التصميم بتاع لفيلم بدل الاسم بيدل على التصميم
                            وان شاء الله الكل يبدأ فى اسرع وقت
                            اخوكم وليد
                            Arabia Studio

عفوا يا سترينج ماكس لكن المسابقه في قسم الفوتوشب و ياريت لو استخدمت الفوتوشوب و البرامج المشابهه لها
                              لان الاخوة محترفي الثري دي ح يحطمونا ع الآخر , اذا كانت المسابقه في الماكس فلا بأس من استخدام الفوتوشوب لانها في مستوى ادنى منها و هذا هو الحاصل في المسابقات المعروفه
                              اخ وليد الرجاء تنسيق الامر حتى تنجح المسابقة الاولى و شيء اخر: انا تصميمي جاهز و أرى ان تقوم يا اخ وليد بفتح موضوع اخر لنضع فيه التصاميم , و اعتقد انه من الافضل لو قمت انت باستلام التصاميم و عرضها حتى لا يمكن معرفه المصممين بل يتم الاعلان عنهم في النهاية و بعد تحديد التصاميم الفائرة , ما رايك؟
                              و شكرا

طيب أخوي باسل والي ما يفهم في الأفلام كيف يسوي بوستر اذا كان شرطك انه يكون فيلم حقيقي يعني في السوق

جنح الظلام

يعمل...
                                X