Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

دعايه مغريه للببسي والمشروبات الغازيه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

بالمناسبه هل يستطيع أحد تحديد الدوله تلك؟؟

انا اعرف

مش عارف
      ممكن تكون مصر؟!
      your tsunami
      إن الحياة الدولية مثل الحياة الفردية من يحترم نفسه فيها يُحترم ، ومن يهن يسهل الهوان عليه قد ينال جزءاً من شفقة أو بعضاً من التعاطف أو جانباً من ابتسامة وربما قدراً من الفائدة ، ولكنه ينال أيضا الكثير من السخرية والاستهزاء.

اشمعنى مصر ؟؟؟ يا عمر ؟؟

ممن تبقى اى دوله المهم ان الوضع واحد والناس الذين يسمحوا بعمل ما فى هذا الصور لا يصلح
        يكتبوا اضرارا عن المنتج الاصلى

على الاقل لما نزيل اسباب الخراب عندنا بعدها نعيب على المنتج النظيف الذى نستورده

المهم انا قصدى ان اسباب العجز الجنسى وغيره من الامراض التى سبق وتكلمتم بها ليست الكولا فقط

بل كل الاشياء التى نتناولها والموضوع ده ليس فى مصر فقط فى معظم الدول والدليل

ان احصائياتكم بتقول الشباب العربى وليس الشباب المصرى

ولو نتكلم عن حالنا بالنسبه للعرب سهله ارقام المواليد الجديده عندنا تدافع عنا

فلو اخذناها بالاعتبار وكانت نسبه ال 40 % من الشباب مرضى بالعجز فى الوطن العربى

مقارنه بنسبه المواليد عندنا يبقى مصر من ال60%

هاهاهاهاها

======

لكن تحديد سبب واحد وتلقوه على الكولا هذا غير صحيح هذا غير ان حتى الكولا لما شربها

من لم يتعرض لما نتعرض له من ماكولات اخرى لم يظهر عندهم اى امراض بسببها

يعنى حتى لو ظهرت امراض الان فهى نتيجه كليه لكل ما يتعرض له الانسان من عوامل هادمه

المعده الان لا تحتمل الكولا لكن زمان كانت تحتمل يبقى الكولا السبب ؟؟؟؟؟؟

ولا ان المعده تعرضت لكل اشكال التعذيب من المبيدات والاغذيه الضاره والملوثات ونظم الحياه
        والهواء الذى لخبط معدلات الغازات فى الجسم والهرمونات التى تغيرت معدالتها

فاصبح الجسم والمعده هاشين والكولا تتعبهم

اعتقد هذا ما حدث والتعبان اصلا من حاجات تانيه يعرف ما اقول حتى البرتقال يحرق معدته
        ويصيبها بقروح

لان البرتقال حامضى ومن تعرض لشىء فى معدته البرتقال واليمون يحرقه واى فاكهه حامضيه ايضا

فان شعرنا بذلك اثناء شرب الكولا فهذا ليس معناه انه مفعول الكولا لكن معناه معده مصابه اصلا

المشاركة الأصلية بواسطة emas

المهم انا قصدى ان اسباب العجز الجنسى وغيره من الامراض التى سبق وتكلمتم بها ليست الكولا فقط

بل كل الاشياء التى نتناولها والموضوع ده ليس فى مصر فقط فى معظم الدول والدليل

ان احصائياتكم بتقول الشباب العربى وليس الشباب المصرى

ولو نتكلم عن حالنا بالنسبه للعرب سهله ارقام المواليد الجديده عندنا تدافع عنا

فلو اخذناها بالاعتبار وكانت نسبه ال 40 % من الشباب مرضى بالعجز فى الوطن العربى

مقارنه بنسبه المواليد عندنا يبقى مصر من ال60%

هاهاهاهاها

======

لكن تحديد سبب واحد وتلقوه على الكولا هذا غير صحيح هذا غير ان حتى الكولا لما شربها

من لم يتعرض لما نتعرض له من ماكولات اخرى لم يظهر عندهم اى امراض بسببها

يعنى حتى لو ظهرت امراض الان فهى نتيجه كليه لكل ما يتعرض له الانسان من عوامل هادمه

المعده الان لا تحتمل الكولا لكن زمان كانت تحتمل يبقى الكولا السبب ؟؟؟؟؟؟

ولا ان المعده تعرضت لكل اشكال التعذيب من المبيدات والاغذيه الضاره والملوثات ونظم الحياه
          والهواء الذى لخبط معدلات الغازات فى الجسم والهرمونات التى تغيرت معدالتها

فاصبح الجسم والمعده هاشين والكولا تتعبهم

اعتقد هذا ما حدث والتعبان اصلا من حاجات تانيه يعرف ما اقول حتى البرتقال يحرق معدته
          ويصيبها بقروح

لان البرتقال حامضى ومن تعرض لشىء فى معدته البرتقال واليمون يحرقه واى فاكهه حامضيه ايضا

فان شعرنا بذلك اثناء شرب الكولا فهذا ليس معناه انه مفعول الكولا لكن معناه معده مصابه اصلا
          سؤال برئ
          انت عاوز ايه بالضبط
          www.tawhed.ws
          http://www.hakyayinlari.com/ar/library.htm
          www.h-alali.net/npage/index.php

لا يا باشمهندس عماد
            انا ماقلت أكيد مصر
            لكن كنت بخمن فقط,
            على الاقل انا متأكد انها مش سوريا , مش علشان شئ , ولكن من ملامح الاشخاص اللي في الصور.
            ولم أقصد الاساءة لـ مصر
            your tsunami
            إن الحياة الدولية مثل الحياة الفردية من يحترم نفسه فيها يُحترم ، ومن يهن يسهل الهوان عليه قد ينال جزءاً من شفقة أو بعضاً من التعاطف أو جانباً من ابتسامة وربما قدراً من الفائدة ، ولكنه ينال أيضا الكثير من السخرية والاستهزاء.

إخواني الأعزاء
              وأنا أقرأ هذا الموضوع كنت قد فرغت من تناول وجبه الغذاء المفضله لدي والتي هي فراخ كبيره مع بطاطس مقليه وبعض الأرز ثم أنهيت الغذاء ببرتقالتين من نوع أبو سره المصري وموز لأختتم بالنهايه زجاجه البيبسي الكبيره التي أشربها أثناء قرائتي للموضوع!!!!!
              شكرا لكم إخواني الأعزاء فلقد تخلصت الآن من كل هذا الطعام بفضل نوبه القيئ الذي أصابتني
              ولاآن لا أعرف ماذا أأكل
              يبدو أنني سأصوم للأبد :0

كل البلاوي دي ف الكولا؟
                اذا انا رحت فيها

اخي الكريم سمارت
                  الظاهر ان الناس بدات تخاف
                  تابع الموضوع وستجد ان الجمعيه امتلات متمردين

JUDE

قايلته جدتي
                    هاللبلن ما مثله ابد
                    ويالله من فضلك
                    بس محد مصدقها هالمسيكينه

علي فكره يا جماعه اخي عماد صادق في ان هناك اسياب غير الكولا
                      ولاكن هذا لا يعني تبرئه الكولا
                      نقدر نقول ان فيه تحالف بين مجموعه اسباب
                      ولاكن في ما ذكر في الكولا كل ما جاء صحيح وانا متاكد منه
                      وارجو النفع لكل من قرأ الموضوع
                      بلاد الكوارث
                      حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
                      لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
                      وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
                      وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

عزيزى ارهابى انت معانا ؟؟ كنت فاكرك مشغول فى لبنان اهلا بك

طبعا انفجار لبنان كان انفجار عبوه عائليه من البيبسى كولا

هاهاهاها انا عمال اكتب هاههاها عكس عادتى علشان ما تغضبوش

======

جواب برىء لسؤال برىء

قصدى ان عندنا اشياء نتناولها محليه اسوأ من مخاطر الكولا التى لا اؤؤيدها او انقدها

ومن ينادى بالمخاطر ويحذر يجب عليه ان لا يحذر من شىء واحد فقط الاشياء كثيره واخطر

واذا كنا نتكلم هنا بعيدا عن مبدأ المقاطعه التجاريه ونتكلم كصحه عامه

اذا لا بد من اتخاذ اللازم ضد منتجات كثيره جدا يمكن تشمل كل المنتجات الحاليه زراعيه او صناعيه

ولا نركز جهودنا على شىء واحد فقط لاننا نتاج كل ما ناكل ونشرب

اما تعليقى الذى تتسائل عنه فهو لانى مستغرب من اتهام الكولا فيما يحدث للشباب العربى

بينما لا نرى نقصا فى مصر فى الزياده السكانيه نتيجه شرب الكولا

فيعنى لو ان 40 % من الشباب فى مشكله عجز جنسى وطبعا لست انا من وضع هذه المعلومه

اذ هناك 60% لم يتاثروا واغلبهم على مقياس الزياده السكانيه فى مصر

التى تشرب الكولا من 60 سنه

عموما كل هذا ليس دقيقا بل مناقشات وبعضها مزاح وبعضها جد

انا عارف انك ضد الكوكا كولا والبيبسى كولا وعلشان كده انا بتكلم فى الكولا مش البيبسى

وموضوعك كان مشابه شويه من الناحيه الصحيه

لكن الصور هنا بصراحه حولت الحكايه الى دراما اخرى فاذا كانت امريكا عاوزه تحطمنا جنسيا بالكوكا كولا

فابناء بلادنا فى هذه الصوره عاوزين يحطمونا كليا وليس جنسيا فقط

اخي عماد السلبيات لايمكن جمعها في موضوع واحد
                          وانا معاك لاكن لو كل موضوع ذكر شيء واحد ستسهل علي المتلقي الفهم
                          ولاحظ ان فيه موضوعات كثيره اخري اخذت جوانب اخري غير النواحي الغذائيه ايضا
                          لا استطيع ان الوم عضو انه لم يذكر كل سلبياتنا
                          انها كثيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييره علي عضو واحد
                          بلاد الكوارث

مدونتي

هذا ليس لوما للعضو لكن كل المواضيع تركز على الكولا هذه الايام وطبعا السبب معروف

لكننا نحب ان ننسب الاشياء لغير الهدف الحقيقى

صحيح الكولا مضره وكذلك 5000 شىء اخر

يا ريت تطلع لى كم عدد الاشياء المضره التى فى المنتدى ونناقشها ؟؟؟؟؟

اقول لك 2 البيبسى كولا والكوكاكولا

فيه حد كتب شىء عن الضوضاء ؟؟؟؟؟؟

فيه حد كتب شىء عن عادم السيارات ؟؟؟؟؟؟
                            فيه حد كتب شىء عن السكن تحت خطوط الضغط العالى الكهربى ؟؟؟؟

حد كتب شىء عن المبيدات المسرطنه التى اعترفت بوجودها الدوله وتحاكم وزيرا قضى فى الحكم

زمنا طويلا يسمح بها واكلنا منها كلنا وطبعا الان فقط يحاكموه اصل ما اخدوش بالهم ساعتها

ابدا المواضيع كلها على وتيره واحده هجوم منظم على منتج بالذات بغرض المقاطعه علشان اصل ده الذى سيهد امريكا ويحرر ارض فلسطين

اصل امريكا عايشه من خير الكوكا كولا

وشويه يقلبوا الماركه ويتخيلوها كتابه عربيه وشويه ياخدوا كلمه بيبسى ويصنعوا منها اختصارات

المهم اى حاجه تقنع الغير فاهم للامور لغرض دعايه مضاده لهدف المقاطعه

مش معقول كده هذا انتهاك لذكاء الاعضاء

الاذكياء يقاطعون لرفضهم كل ما ياتى من عدوهم

والعمليه محتاجه ايمان بقضيتنا وليس احضار براهين بسوء المنتج ولا العلامه التجاريه قصدها

ولا ان ثمنها = رصاصه يقتل بها عربيا

مين قال ؟؟؟؟ هى الشركات دى شركات عسكريه ؟؟؟؟؟ دى ليها اصحاب يتمتعون بالربح فى شواطىء الباهاما وتاهيتى

ولا يساعدون احدا بشراء اسلحه ولا غيره انتم خلاص فاكرين الناس كلهم هناك وطنيين ومجاهدين

دول ناس لا يهمهم الا نفسهم وسعادتهم واى واحد فيهم يتمنى يضحك على الحكومه بتاعتهم ويهف قرشين

انتم فاكرينهم مخلصين وعندهم مبادىء وبيحبوا اسرائيل و و و و

دول اصحاب شركات يا ساده

وانتم عارفين طيب دول لو يهود يبقى بالعكس عمرهم ما هايدفعوا حاجه لاسرائيل ولا غيرها

من امتى اليهودى يتبرع ؟؟؟؟؟؟؟؟ ده ممكن ما اكلش ابنه علشان يحوش

تيجوا تفتكروا انه بيجمع ثمن رصاص امريكا واسرائيل ؟؟؟؟؟

على فكره الذى يدفع ثمن الرصاص نفس البلد التى يضربوها او الدول المجاوره من خلال فاتوره

صريحه بدون انتاج بيبسى ولا كوكاكولا ووجع دماغ

خلا ص نعتبر هذه دعوه لمعرفه سلبياتنا
                              هذا جانب جيد لا يمكننا اغفاله
                              لاكن صدقني يا اخي والله كل ماجاء في هذا الموضوع صحيح
                              بما في ذالك مكه كولا انتاج المملكه العربيه السعوديه
                              وشويبس صناعه مصريه
                              اي مياه غازيه تحتوي علي نفس الخصائص
                              هل تعرف ان عنصر ثاني اكسيد الكربون وحده وجوده في الدم كارثه
                              ويا ريت نعتبر كلامك ده دعوه لكل اعضاء المنتد ي لمناقشه كل مشاكلنا
                              ولاكن للتبسيط انصح ان يكون هذا في مواضيع متفرقه
                              حتي يتمكن كل شخص من الالمام بكل موضوع
                              بلاد الكوارث

مدونتي

سؤال اخير

الواحد مننا بعد ده كله

ايه اللي ممكن يأكله ؟

بصراحه الواحد بقي مش ضامن حتي الهوا اللي بيتنفسه

JUDE

يعمل...
                                X