Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

المساعدة في نظام Dsl المريع

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• المساعدة في نظام Dsl المريع

السلام عليكم
    انا مشترك مع الشركة العجيبة link dot net و انا غيري من المشتركيين نعاني من سوء الخدمة
    و لا مجيب من خدمة العملاء
    و انما رغبة الشركة في زيادة العملاء علي حساب كفاءة الخدمة
    بالعند في الشركات المنافسة مثل راية تحديدا

فاسال ان يستطيع احدكم مساعدتي بتقديم معلومات عن شركات اخري في القاهرة تقدم و الخدمة بشكل محترم و عن تجارب شخصية او لاصدقاء
    و ارجو ابفاد كيفية الاتصال بهذه الشركات
    مع الشكر الجزيل
    لا اله الا الله محمد رسول الله
    تعرف علي الاخبار من منظور اخر
    http://www.islammemo.cc/news/TODAY.asp

ta data جيده حتى الان مكانها شارع الفيوم مصر الجديده متفرع من ميدان صلاح الدين نهايه شارع الفيوم

انا مشترك لينك

ورايه حراميه ولا يلتزمون بشىء

راية سيئة جداً وتشرك أكثر من مشترك على نفس البورت وخصوصاً لو كنت أرقام افتراضية
      نايل أون لاين زبالة لحد كبير ولا يمكن الوثوق بها بناءاً على تجربتي الشخصية (طلبنا أي بي حقيقي وخدنا افتراضي طلبنا ميجا وادونا 512)
      تي داتا لا أعلم عنها الكثير ولكني لم أجد من يشتكي منها
      نور ممتازة لحد الآن (لأنها جديدة نسبيا) على الأقل لم تشرك أكثر من مشترك على نفس البورت
      ايجي نت إياك ثم إياك وايجي نت
      لا يعلم الكثير من الفاشلين في الحياة كم كانوا قريبين من النجاح عندما استسلموا للفشل

الكلام عن لينك دوت كع
        بيقولو بعد المشاكل و الشكاوى الكتيرة(السرعة تصل من ثلث لنصف ما تعاقدت عليه ) و الإشتراكات اللي بتنهال عليهم (بعد الإعلانات و العروض اياها) عملو اجتماع امبارح و عليه هيعلو الباندويدث (بعد ما قبضومن الناس طبعا ) و المشاكل هتتحل (بعد 10 ايام)
        وانا من رايي ان المشكلة ستظال قائمة لأن اجرائهم ده عقيم لأنه حتي مش هيبقي متانسب مع الضغط اللي هيحصل و نظام سجد في الزبون ده شغل نصب على اعلى مستوى -بعد الحكومة طبعا- (لأنك بتدفع الأول) و بعد كده حللي لو شفت حتى نص السرعة
        و كأنك ياابو زيد ماغزيت ولا رحت ولاجيت ...

ملاحظة صغيرة:
          معظم الشركات الآن تعاني من مشاكل بسبب تعديل وضع الباك بون (العمود الفقري لاتصالات الانترنت في مصر) وتحديثه. ولن تحل المشكلة قبل اسبوع من الآن. كما أن Core النواة الخاصة بكلاً من ايجي نت ولينك دوت نت (وهما الموزعين الرئيسيين في مصر للأفراد والشركات الموزعة لخدمة الانترنت) مازالت قيد التحديث وجار العمل فيه بسبب تعديل العمود الفقري. كذلك لو كنت في القاهرة فجهاز الشركة الموضوع في السنترالات بالقاهرة - ماركة ستينجر ويستوعب 1.000.000 مشترك قد امتلأ عن آخره كما أنه أصبح قديماً ومستهلكاً - اشتروه مستخدم أصلاً من فرنسا.

لذلك لا تتوقع الكثير بعد كل هذا... ولكن هناك مبدأ عنند التعاقد مع هذه الشركات دائما أطلب أي بي افتراضي لأنك ستعمل به سواء شئت أم أبيت. وتفرق في كل اي بي 10 جنيه فلو أخدت 16 أي بي (16×10=160 جنيه فرق). دي حاجة ولو كنت عاوز خدمة أفضل شوية فعليك بخط الربط وليس التليفون مع الاحتفاظ بالأي بي الافتراضي. ويمكن أن تأخذ سرعة أعلى قليلاً لتعويض نقص الكفاءة. ولا تتعاقد على أكثر من ثلاثة شهور حيث ستنزل أسعار الخدمة لحوالي ثلاثة أرباع السعر الحالي نتيجة للتنافس الشديد بين الشركات ومع دخول شركة مينا للتنافس بخطوط الربط والتليفون مؤخراً بشكل أكثر جدية. ويفضل أن تشتري أنت الروتر لأنهم نصابون وكفاءة الروتر المقدم من عندهم منخفضة وايجاره يبلغ 120 جنيه شهريا وقيمته 800 جنيه. ولاحظ أن أسعار الروتر في انخفاض بعد تطبيق الجات.
          لا يعلم الكثير من الفاشلين في الحياة كم كانوا قريبين من النجاح عندما استسلموا للفشل

السلام عليكم
            اشكر تجاوبك
            و اظن معني كلامكم انه لا حل الا الصبر
            و الدفع ثم الشكوي
            اتعجب من ذلك رغم الاستمارات الكبيرة في هذا المجال0
            و ارجع ذلك الي جشعهم و سوء تخطيط عملية التوسعة

انا اللي مسبب المشكلة اني موصل شبكة مع جيراني
            فلما النت ببطئ بيفتكروا ان حد ساحب الكونكشن و تقع المشكلة فوق دماغي
            ديما لينك مقصرة رقبتي معاهم
            و ما اسخم من سيدي الا سيتي

بالنسبة لكلام اخي truefact
            انا اظن ان egynet النيل الرقمي في مصر هي التي تمد link بالانترنت علي حسب علمي انهم اصحاب منفذي الاسكندرية و السويس اللي فيهم الحنفية العمومي بتاعت الانترنت اللي في مصر اللي هي الموسورة الام
            و هل قصدك بالاي بي الافتراضي اللي هو الثابت
            و بالنسبة للهارود وير اخدت من لينك مودم سبيد تتش 510 و فيه روتر و شبكة 4 بورت بايجار 55 جنية في الشهر و سوف احاول دفع ثمنه كاش احسن من التقسيط المكلف
            و ارجو لو عندك معلومات عن خطوط الربط اضافتها

مشكورين مجددا
            التعديل الأخير تم بواسطة noble911; 23 / 02 / 2005, 12:43 AM.
            لا اله الا الله محمد رسول الله
            تعرف علي الاخبار من منظور اخر
            http://www.islammemo.cc/news/TODAY.asp

يعمل...
            X