Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

دعوة للتميز , ان لم يتحقق اليوم , فسيتحقق غدا ان شاء الله

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ألله يبارك فيك ياأخ طاهر
    بحمد الله انا مبارح كنت فين , واليوم بقيت فين , الحمد لله أفضل بكثير,
    طيب بس ياجماعة عايزين مقطع نبتدي به
    أبو طارق مافيش غيرك يحطلنا مقطع ,
    انا عارف اننا حنفشل وحنصاب في كثير من الاحيان بالاحباط , لكن خلونا نطمح شوية,
    مش عايزين نقضي العمر ونحن بنصمم وجوه وسيارات وغرف متدوكرة .
    your tsunami
    إن الحياة الدولية مثل الحياة الفردية من يحترم نفسه فيها يُحترم ، ومن يهن يسهل الهوان عليه قد ينال جزءاً من شفقة أو بعضاً من التعاطف أو جانباً من ابتسامة وربما قدراً من الفائدة ، ولكنه ينال أيضا الكثير من السخرية والاستهزاء.

وياريت ياجماعه تعلموني إزاي أطلع لكم فيديو وإنت تضغطوا على رابط فيتعمل له Down load
      أنا عندي فيديوهات إعلانات فظيعه
      وفي نفس الوقت سهله
      ياريت أقدر أفيدكم بيها

أهلا ياأحمد
        انت عندك ياهم على ايش بالضبط , على ديفيدهات؟!
        your tsunami
        إن الحياة الدولية مثل الحياة الفردية من يحترم نفسه فيها يُحترم ، ومن يهن يسهل الهوان عليه قد ينال جزءاً من شفقة أو بعضاً من التعاطف أو جانباً من ابتسامة وربما قدراً من الفائدة ، ولكنه ينال أيضا الكثير من السخرية والاستهزاء.

http://www.3ar.us/
          شوف هذا الموقع لرفع الملفات
          your tsunami

و الله يا شباب أنا لا أفضل شيئ سهل مبدأياً لنضحك فيه على أنفسنا .. نريد شيء وسط ( سيد الخواتم مثلاً ) هههههههه

محمدٌ بشٌر و ليس كالبشر ....... بل هو ياقوتة و الناسُ كالحجر
            .................... صلى الله عليه و سلم ....................

شئ وسط (سيد الخوام)!!!
              أنا أفضل أفتح محل فلافل وطعميه
              ههههههههه
              قلتلك ياأبو طارق , الموضوع حيموت .
              your tsunami

حمد لله على سلامتك يا عمر

فكرة جميلة وصعبة
                وخصوصا فى منبر المايا تعالى للماكس واحنا نأكلك الشهد

الفكرة صعبة يا عمر
                المشاهد التى فى الافلام
                كل مشهد يعمل عليه مئات المصممين
                صعب انك تستطيع عمل مشهد مثل هذه المشاهد بمجهود فردى
                المجهود الفردى ينتج صورة او Animation لمدة 60 ثانية
                انما تعمل مشهد فانت تحتاج لاشخاص محترفين وبكثرة وهذا نادر ما تجده

عموما انا اقترح ان تبدء بافلام ال Animation
                ابدء مثلا بفلم Polar Express

هو طبعا المشاهد صعبة جدا فى هذا الفيلم
                لقوة ال Animation وال Camera Move

عموما ابدء باى حاجة موجودة عندك على ال Pc
                انا لايوجد عندى حاليا اى افلام Animation

ياريت فى الاول نعرف كل شخص عنده ايه من افلام
                وبعد كدا يرفع مشهد للفلم بعد تقطيعه طبعا

وبعدها ممكن نتناقش
                طبعا انتم ستحتاجون للماكس
                Personal Website
                Twitter
                Youtube Channel

أنا رأيي يا شباب اننا نناقش أحد أفلام الانيميشن التي يقوم بعملها الأجانب ......
                  بمعنى .... نختار انيميشن من اللي بيعرضو في الصفحة الرئيسية للسي جي تووك (لأنها ستكون الأفضل ) ......
                  وهناك انيميشن معروض هناك أكثر من رائع ....... اذا أردتم الرابط فسأضعه .....

وهذا رأيي بناء على أن هؤلاء يكونون أفراد مثلنا مع وجود الامكانيات ...

هذا رأيي والله أعلم ...

المشاركة الأصلية بواسطة رجل السماء
                    فكرة جميلة وصعبة
                    وخصوصا فى منبر المايا تعالى للماكس واحنا نأكلك الشهد
                    هههههههه
                    أهلا يا مصطفى , منّور ,
                    أكيد الماكس له نصيب , علشان هذا أنا طرحت الموضوع في أطراف الحديث , حتى برامج الفيديو ايديتنغ ليها نصيب.
                    أقلك على سبب طرحي لهذا الموضوع ,
                    انا يوم طرحت الموضوع كنت زي مكتبت فوق , كنت راقد في الفراش مريض ودرجة حرارتي مرتفعة وبهلوس بجد ,
                    نمت تسع ساعات كلها هلوسة وكنت بجد أثناء ذلك بحلم اني بحارب بالحرب العالمية الثانية ,
                    لمّا صحيت طبعا افتكرت بعض اللي حصل معي في التسع ساعات نوم , وخاصة الحرب العالمية الثانية , هههههههه
                    وافتكرت بنفس الوقت فيلم مرة كنت حضرته على الـ ام بي سي , وكان بيتحدث عن هذه الحرب , وصدقني من وقت شفت الفيلم وانا معجب بيه جدا ,ياأخي كنت بتشوف الجنود وهم بيتحرقوا , وهم بتنزل عليهم القنابل وبيتفجروا , وبتنقطع ايديهم وأرجلهم , المهم يعني بتشوف مشاهد مستحيل تصدق انها تمثيل ,
                    مايهمنيش في هذا الموضوع اننا نتناول موضوع الغرافيك فقط , يهمني بقدر أكبر التحدث عن كيف تمّ عمل مثل هذه الخدع , الغرافيك هو مجالنا أو على الاصح نطمح ليكون مجالنا , لكن الأهم هو أننا نتعلم ايه المطلوب مننا كمصممين لتسخير عملنا في خدمة السينما ,
                    أتمنى فكرتي تكون وصلت
                    يااخوان السينما العربية هي اللي حتطلب الغرافيك كمان شوية , واحنا لازم نكون فاهمين صلة الوصل بين الغرافيك والسينما .
                    أنا عارف ان مئات الاشخاص بيشتغلوا على فيلم عند الغرب , لكن احنا عشرات وماعندناش امكانيات الغرب , وبالمقابل انا لم أطلب أن ننتج نفس الدرجة الممتازة اللي حققها الغرب , أنا بقول على الاقل نقدر نفهم المبدأ أو فكرة العمل ,
                    يعني في الاول نعرف 1+1=2 وبعدين نبرهنها.
                    أخي ماكس سبايد
                    اللي في السي جي توك بيكونوا عاملين غارفيك فقط , او يمكن معلوماتي غلط , لكن اللي أنا كنت حابب نتكلم فيه , شرحته في كلامي .
                    على اي حال احنا نستنى باقي الاخوة يقولوا رأيهم ويد الله مع الجماعة.
                    your tsunami

بسم الله
                      سلامتك يا أخى ألف سلامه
                      سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

أحب الصالحين ولست منهم لعلي أنـال بهـم شفاعـة

وأكره من تجارته المعاصى و لو كلنا سواء في البضاعة

.

الله يسلمك ياأخي المكسجي
                        your tsunami

أنا آسف جدا ياجماعه النت كان بايظ عندي
                          والحمد لله إتصلح من شوية
                          انا هاجرب بس أرفع الملفات أول ما أرجع من الجامعه إن شاء الله

السلام عليكم ..

أول شيء .. الحمد الله على السلامه ..

ثانيا :-
                            لماذا وضعت هذا الموضوع في منتدى اطراف الحديث .؟؟

لانني من منتدى الفيديو .. فهل تريد تعاون .. من منتدى المايا .. و الماكس .. والفيديو .. إلخ .

تحياتي
                            حمني90

:My Company
                            H90films.com

في انتظارك أخ أحمد
                              أخي hamany90 تمام مثل مقلت , أنا في وضعته في أطراف الحديث لاننا ان شاء الله نريد تعاون من كل الاقسام وانا قلت في كلام سبق اننا كمان عايزين تعاون من أعضاء قسم الفيديو ايديتنغ.
                              your tsunami

أخي عمر ... أظني فهمت قصدك ...
                                وأظن الفيلم الذي تتحدث عنه هو ... saving private rayan
                                الفيلم أكثر من رائع ... وأظنه حاز على جائزة الأوسكار ....
                                لو أردتم مناقشة هذا الفيلم ..ز فمن الممكن أن نبدأ به ...

يعمل...
                                X