Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صوت على تثبيت حلم وهدف المنتدى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• صوت على تثبيت حلم وهدف المنتدى

فريق عمل المنابر يضع اللمسات الاخيرة للجزء الثاني من فيلم الانيميشن العربي الشهير
    ( ........ ) لعرضة بالسنيمات العربية والعالمية اخر الشهر القادم وذلك بعد النجاح الرهيب الذي
    حققة الجزء الاول والذي نال عدة جوائز عالمية والذي تفوق على عدة اعمال اجنبية منافسة
    ويتمنى فريق المنابر مواصلة النجاح والتفوق في هذا المجال لا سيما بعد ما صار موقعهم على الانترنت
    هو الموقع الاول على مستوى العالم في اعمال الجرافيك والتصميم وامتدت شركاتهم وفروعهم على مستوى العالم كلة وذلك بعد تفردهم بإنتاج اول برنامج عربي للجرافيك والتصميم الثلاثية الابعاد والذي تفوق بشهادة الخبراء على البرامج المنافسة الاخري وهو ما تم انتاج الفيلم به

خبر باحد الجرائد العربية منشور بتاريخ 12 / 5 / 2020

حلم واجب التحقيق
    20
    نعم وضع التصور يعطينا دفعة للأمام
    0%
    16
    لا وخلينا شغالين بالهبولى كدة وخلاص
    0%
    4
    كارته قديمه

وضيف حلمك وتصورك هنا لأن الموضوع ده هيتثبت ان شاء الله
    كارته قديمه

الجزء الاول من الحلم يمكن تحقيقه
      اما الجزء الثاني فهو اضغاث احلام
      ابو محمد
      قال غاندي:
      سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
      http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

ليه اضغاث احلام
        هو احنا اغبية ولا هما اللى عقولهم احسن من عقولنا
        ما هو يا اما نبقى رجالة في كلة يا امى بلاش
        يلا يارجالة صوتوا بقى
        كارته قديمه

إن شاء الله سيتحقق الحلم بهمة وعزيمة صادقة وعمل جماعي موحد .....ليس في التاريخ الذي ذكرته ....وغنما إن شاء الله بعد سنة أو سنتين ...........
          أظنه حلم صعب المنال .....
          ----
          يا قارئ خطي لا تبكي على موتي ... فاليوم أنا معك وغداً في التراب أنت معي
          maxcona4@gmail.com

تصبح على خير و احلام سعيده

يا جماعة ممنوع دخول المتشائمين فى هذا الموضوع لو سمحت
              كارته قديمه

يا جماعة ممنوع دخول المتشائمين فى هذا الموضوع لو سمحتم
                كارته قديمه

يعني انت عايز كل واحد يقول : والله فكرة جميلة ، شو هاي الافكار الجهنمية ، والله انت رائع بأفكارك ... والى اخر القائمة الطويلة .
                  ذكرت لك ان الحلم الاول يمكن تحقيقه اما الثاني . . . فأنتظر وانا معك وشوف إذا تحقق انا مش اشتغل على الماكس مرة اخرى للابد .. مسألة ان يكون موقع ابو بدر من افضل او الافضل واردة جدا بالجدية والعمل الدؤوب ولكن ليكون عالمي كما قلت اول شيئ يجب تغييره هو اللغة او إضافة اللغة الانجليزية للموقع لتكون هي لغة الصفحة الاولى اما ان يتفرد بعمل برنامج ثلاثي الابعاد وينافس المايا والماكس ، هذه هي اضغاث الاحلام.

الواقعية يا اخي الواقعية.
                  ابو محمد
                  قال غاندي:
                  سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :

انت اصلا مثبط للهمم يا اخ نوري
                    وبعدين خلى عندك زوق بكلامك وما تقولش عليا كلام من دماغكمين قالك انى عاوز الكل يدخل يقول افكار جهنمية ولا انت رائع بأفكركالكلام ده يمشي مع حضرتك ممكن لأنك مش هتقول الكلام دهالا نتيجة مرض نفسي عندك مخليك فاكر ان الناس كلها عاوزة اللى انت بتفكر فيهانا هدفى ادفع الامل واعمل روح للمنتدى واشجع العمل الجماعيواكون تصور واضح علشان نبقى عارفين راسنا من رجلينا وعارفين احنا عاوزين ايه ووصلنا لإيه وحققنا ايه ومحققناش ايهونصنع حياتنا ومستقبلناإنما لو عاوز شوية شعارت وكلام زي ما حضرتك بتقولاعتقد ان في مليون طريقة الم بيها شعارت من الاعضاءواسمحلى اقولك انا أسفانا كنت بحترم حضرتك جدا قبل رسالتك ديانما دلوقتى وبعد التجريح ده الصورة اتغيرت تماماولو سمحت امسح رسالتك من الموضوعوخليك شغال مع نفسك وابعتلنا كل يومين تصميم داخي وخارجيواحنا هنبعتلك الشعارت اللى بتقول عليها وسيب الموضوع ده للي بيحلمواوان كان مضايقك حملنا ما تحلمش واظن بعد اللى انا قلتة ده كله إثبات انى مش زي ما انت فاكروالا ما كانش الرد بقى بالطريقة دي
                    كارته قديمه

يا استاذ نوري انا اقل عضو بيرد على مشاركات الاعضاء علشان انا عمرى ما جاملت حد
                      ولا نافقت حد علشان اخد منه الشعارت اللى بتقول عليها
                      وبعدين ليك حق فى الل بتقولة طالما قلت اول حاجة نقلب الموقع انجليزي
                      وواضح قوى انك مش عارف قيمة لغتك
                      وبالتالى طبيعي جدا تسخر مننا ومن احلامنا
                      بس اسمحلى اقولك ان اللى مبيحلمش بيفضل واقف في مكانة
                      وان كنت مسابقنا لإاحنا انشاء الله وبعون الله هنعديك
                      بالحلم وبالطموح
                      مش بالبحث عن الشعارات
                      وخليك واقف مكانك وقول اضغاث احلام
                      كارته قديمه

طبعا انا صوت لوضع هدف محدد نسعى نحوه , لكن اسمح لي يا اخ ( جزريكا) بان اقول بان تنفيذ فيلم سينمائي هو الغاية , المطلوب قلب مفهوم العالم العربي عالميا بالكامل عبر افلامنا و تصاميمناالتي ستذهل العالم ( و اعتقد انك توافقني في هذه النقطة)
                        روح يا ابني ربنا يفتحها في وشك و وشي و وش كل المسلمين ( قول امين) و سيبك من الناس اللي هوايتهم التشاؤم
                        و ان شاء الله ايدنا في ايد بعض و ح نعمل حاجة ضخمة لبلادنا و للمسلمين ( يمكن انا يا دوبك بشتغل فوتوشوب و حاجات خفيفية بس استنوني لما اكمل امتحانات و ابتدي الشغل الجامد باذن لله )
                        http://graphicna.wordpress.com/

جرافيكنا : معا نحو نهضة الفن الجرافيكي العربي و الإسلامي

اسمع يا اخي :
                          مش عايز ارد رد فيه عدم احترام و قلة ادب اقرا كلامي بتاني مرة اخرى ستجدني معك في المسالة الاولى وهي عمل الفلم والمسألة الثانية وهي مسألة الموقع العالمي ، انظر للمعنى ( العالمي ) وفكر كيف ممكن جعل المنابر موقع عالمي ؟
                          الشئ الاخير اخي وهو برنامج الثري دي اللي ح يعملوه اعضاء المنابر ، اخبرني بالله عليك كيف؟
                          وبعدين بطل تجريح ،
                          انا مسجل في المنابر من سنتين وباشتغل على الماكس من 7 سنين ما ارسلت عمل للمنابر الا قبل شهرين فقط هل هذا حال واحد عايز شهرة ؟
                          ثم انت عامل فيها طبيب نفسي ومطلعني عندي مرض نفسي ، وقلت عن نفسك انت صريح ومش بترد كثير على المشاركات ، طيب انت عندك نفس المرض اللي عندي ولا بتعتبر الصراحة مرض نفسي.
                          اخيرا :
                          هل تعلم اني بأشتغل على مشروع ح يرفع اسم المنابر في السماء . طبعا لا تعرف لاني اعمل في صمت.
                          ابو محمد
                          قال غاندي:

اخرالاعمال :

ليش لا
                            على الاقل خلونا نحلم
                            تحياتي

nageeb alhimi

http://www.himitoon.com/

https://www.youtube.com/channel/UCRl...LU_kDfJILo_QFg

ليس من الصعب ان يصبح الحلم حقيقة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
                              اخواني الفكرة طرحت من قبل الكثير من الاعضاء في السابق
                              وانا مع الاخ Gazarika في هذا الموضوع احنا لدينا الكثير من الخبرات والكفاة و محترفين فعلان في منتدى الماكس والمايا
                              والموضوع ليس صعبا
                              هو مجرد انتاج فيلم قصير ولو لمدة 10 دقائق يتم ترتيبه وادارته من قبل ادارة المنتدى ولا اتوقع مع العدد الكبير من الاعضاء الموجودين يستغرق العمل اكثر من ستة اشهر
                              وعرض هذا الفيلم القصير على المواقع الاجنبية والعربية وانا متاكد ان كثير من الشركات ستحاول استثمار الفريق الذي قام بالعمل او عرض اعمال لشركات الدعاية والالعاب وتعم الفائدة على جميع الاعضاء الذين شاركو في العمل
                              ما التكلفة على كل عضو ؟
                              الوقت !
                              ما احنا بنشتغل ايام وليالي وبنعرض اعمالنا بتاخذ كم تعليق وبتنتهي فقط بفائدة واحدة فقط وهي تدريب مش اكثر
                              بالفعل لماذا لا يكون لدينا طموح اكبر مع تواجد عدد كبير من المحترفين في منتدياتنا
                              وشكرا اخي Gazarika على طرح الموضوع
                              Palestine4Ever

يعمل...
                              X