Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أرجوكم الحل ثالث سؤال و محدش بيرد عليا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• أرجوكم الحل ثالث سؤال و محدش بيرد عليا

أنا لما بعمل استيراد لملف فديو فى الافد بيقبلو بس المشكلة انة بيعرض صوت بس ويجيب الصورة بيضاء فى شاشة الافد ياريت الحل
    ياريت حد يرد عليا المرة دى

طيب محدش عاوز يقولى . ياريت حد يقولى على نوع كرت video editting وكرت فيروير
    يكون كويس وسعرة معتدل بالنسبة لمبتدء فى المونتاج
    والكميرة بتشتغل على اليو س بى فهل يوجد كيبل أشترية يوصل بين الكميرة والفير وير
    ...............
    وسؤال كمان انا عندى كمير وعاوز أعرف أن كانت ممكن تشتغل على برامج المونتاج ذى الافد وغير ونوعها
    sony
    dteady digital effect
    dcr-trv140e pal
    560x

سؤال بسيط ايش (الافد) عشان نقدر نجاوب...

يا أخى الافد برنامج من اقوى برامج المونتاج حاليا ولة اصدارات كثير
        1-Avid Xpress Pro
        2-Avid Xpress Pro hd
        3-Avid Xpress Pro dv
        4-Avid Media Composer
        وبيشتغلو فية فى معظم القنوات وهوا مش معروف أوى لانة شغلة صعب شوية بس انا الحمد لله وصلت فيةلاشياء كتير جدا أكاد اكون ب40% من شغلة لوحدى والمشكلة بس ذى ماوضحت
        وأنة علشان أقدر استورد ملفات الفديو من نوع avi وكويك تايم لازم أظبط اوبشن كتير والحمد لله وصلت ودة موقع الشركة
        www.avid.com

أنا على حد شرحك والذي تبين أنه تطلع شاشة بيضاء وصت فقط أنك مش محمل الكود الخاص بالملف ...
          يعني ربما يكون ملف مضغوط بالـ Divx مثلا أو أي كود آخر...
          ولكن إذا كان الملف يعمل على الويندوز بلاير أو برنامج آخر فأعتقد أن المشكلة غير ذلك ... وأنا لا علم لي ببرنامج (الفد) لأفتيك هذا ما أستطيع قوله...
          أتمنى لك التوفيق...

اخي برنامج افد لايعمل بشكل صحيح ألا بكرته وكرته غالي وبعدين افد اصله لhd وتقول انت انك تلقط الفديو بااليو س بى وهو فرق كبير بينه وبين الفير وير وبعدين ارخص كرت فير وير ب65 ريال وبعدين ليه تشتغل بالافد لانه ثقيل جدا ليه ماتشتغل بالبريمر 1.5 وهو اخف منه بكثير او بالكويد

يعمل...
            X