Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صباح الخير ... بقينا أهل ... فهل من مرحب

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

السلام عليكم ...

يبدو أنني سأنتقل الى XSI اذا ماتت المايا ... مستحيل ان انتقل الى Max ... فهو كريه ... وواجهته غبيه .. واني أكرهه ...

لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا
    لا

لا لماكس

ههه مش عارف بتعوع الماكس فرحننين كده ليه انتو خلاص فاكرين هيعدمو المايا
      لا فوقو المايا هو الاقوي والاساس والان فيه توجيه لجعل الماكس للالعاب والمايا للافلام والسينما
      ولو دمجوا البرنامجين كل المايويين هينتقلو للسوفت ايمج وانا اولهم

قال ماكس قال

ايضا انا متأكد ان قريبا جدا سنجد سيديهات Gnomon للماكس
        ودى وفى نظرى اروع ما يمكن ان يتحقق

بصراحة ضربة معلم بجد

قال نومون للماكس قال ده بعينكوا

شكراً للإخوة كلماتهم الطيبة ...

عصام .... خليك حلو ....

محمدٌ بشٌر و ليس كالبشر ....... بل هو ياقوتة و الناسُ كالحجر
          .................... صلى الله عليه و سلم ....................

بركاتك يا رمضان دايما تيجى ومعاك الخي
            ههههههههههههه
            .. لا ... صحيح ...

بجد خبر لذيذ ... صدقوني فرحت بيه .. بس السبب الحقيقي .. هو ان احنا هنستفيد من قدرات وخبرة شركة عملاقة زي Alias

اخواني شعب المايا ... نرفع القبعات لكم ... ونقدم لكم باقة ورد مفعمة بالــ vertices .... مع تمنياتنا باقامة سعيدة ...

أنا آسف يا شباب لو احديت في بعض الموضوعات ... و بالنسبة ليه ... بقينا أهل ... و شكراً للي دعمونا نفسياً ... و الله يسامح يلي اتشفا فينا .... و رمضان كريم

محمدٌ بشٌر و ليس كالبشر ....... بل هو ياقوتة و الناسُ كالحجر
              .................... صلى الله عليه و سلم ....................

Gnomon بالفعل أنتجت أول سيديهات الماكس بعنوان Global illumination:Exteriors
                و هذا هو الرابط :
                http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/cni01.html
                (( .. النقد البناء هو الذى يضع يدى على عيوبى ويعيد ثقتى بنفسى .. النقد الهدام هو من طراز ( إيه القرف ده ؟؟! ) .. هكذا .. بلا تفسيرات ولا اقتراحات ولا أى شئ ... ))

المشاركة الأصلية بواسطة Limponi_3d
                  معتقدش نهائي ان ده هيحصل لان الماكس هو قبل المايا والماكس هو اكثر انتشارا من المايا
                  لو كانت جنومون عايزة تعمل سيديهات للماكس كانت عملتها قبل كده لان سبب شراء شركة اوتوديسك لي الياس ليس سببا كافيا

قال نومون للماكس قال ده بعينكوا
                  شوفت يا عزيزى مش لسة بقولك Gnomon هتعمل سيديهات للماكس
                  وهذه هى البداية ولو انها لاتخص الماكس وحده ولكنها البداية

صدقنى عزيزى Gnomon لم تعمل سيديهات للماكس لسبب انه يوجد شركاتع عملاقة جدا تنتج فقط للماكس وبهذا الشكل ستدخل فى محل منافسة مع اكبر الشركات التعليمية

اما الان فالحال تغير تمام لان يكون هناك امامها الا الاستمرار مع Autodesk
                  حيث ان موكلها الاول وهو Alias خلاص بح
                  فلن يكون هناك امامها الا انتاج سيديهات تعليمية للمايا ل Autodesk وبالتأكيد سيكون هناك للماكس
                  لان لو Autodesk جعلت Gnomon تنتج للمايا فقط بهذا هى بتقضى على الاب لها
                  وهذا غير طبيعى او حتى عقلانى

لذلك اما سيكون على Gnomon الاستمرار مع تقديم السلاسل التعليمية للمايا + الماكس

اما لن يكون هناك تعامل ابدا بينهم لا للمايا ولا اى برنامج اخر
                  وبهذا Gnomon بح ايضا مثل Alias

اذا Gnomon تختار بين ان تكون على الساحة او لا
                  والطبيعى نعم

عموما سترى فى المعرض القادم ماذا سيحدث وانا واثق انه ستكون ضمن المؤتمر اعلان Gnomon لدعم الماكس
                  واصدار سلاسل تعليمية له

والعكس صحيح مع باقى الشركات الاخرى
                  Personal Website
                  Twitter
                  Youtube Channel

خلاص احنا للاسف قبلنا اننا نحط ايدنا في ايدكم..(مافي اليد حيلة)

وهنبداء مع بعض مشهد جديد ... سوري... قصدي صفحه جديدة

صافي يالبن

هههههههههه ده في المشمش
                      بمناسبة سيديه النومون بتاع الفي راي للماكس فده نزل من اكتر من اسبوعين يعني قبل ما تعلن شركة اوتوديسك عن شراء الياس

ثانيا نومون عملت السيديه ده لان برضه برنامج الماكس برنامج عملاق وليه مستخدميه كتيير
                      والنومون عمله ديفيديهات كتيير لبرامج كتيير السوفت ايميج ولل زي برش ولل رييل فلو
                      وبرامج تانية كتيير بس مافيش برنامج ليه الكم الهائل من الديفيديهات مثل المايا وعمر ما نومون هتعمل ديفيديهات للماكس زي المايا ممكن يعمللوكو كام ديفيدي علي الماشي بس مش هيبقي زي المايا

ثالثا ايه الشركات العملاقة اللي بتعمل ديفيديهات للماكس .. انا علي حد علمي انها شركة ليندا

وانتا لو شوفت نومون وشوفت ليندا هتعرف ان الفرق شاسع بين الاتنين
                      ولو كانت عايزه تدخل في مجال المكس كانت اكتسحت كل الشركات اللي بتعمل سيديهات تعليمية للماكس

أهلا و سهلا بالأشقاء الماياويين في منبر الماكس..
                        (( .. النقد البناء هو الذى يضع يدى على عيوبى ويعيد ثقتى بنفسى .. النقد الهدام هو من طراز ( إيه القرف ده ؟؟! ) .. هكذا .. بلا تفسيرات ولا اقتراحات ولا أى شئ ... ))

و هناك شركة كبري حاليا تصدر سيديهات أحترافية لتعليم الماكس هي :
                          http://www.cg-academy.net

فعلا شركة سي جي اكاديمي شركة جديدة وكبيرة فعلا ورائيت لها ديفيديهات مؤخراا شاكلهم فعلا جامدين جداا

بس خلي بالك اغلب الديفيدهات دي مخصصة للجيمس انا رائت موخرا للشركة دي 5 ديفديهات تقريبا مساحتهم حاوالي اكتر من 12 جيجا بس كل الديفيدهات دي اسمها
                            games development

ولله اعلم

المشاركة الأصلية بواسطة Limponi_3d
                              هههههههههه ده في المشمش
                              بمناسبة سيديه النومون بتاع الفي راي للماكس فده نزل من اكتر من اسبوعين يعني قبل ما تعلن شركة اوتوديسك عن شراء الياس

ثانيا نومون عملت السيديه ده لان برضه برنامج الماكس برنامج عملاق وليه مستخدميه كتيير
                              والنومون عمله ديفيديهات كتيير لبرامج كتيير السوفت ايميج ولل زي برش ولل رييل فلو
                              وبرامج تانية كتيير بس مافيش برنامج ليه الكم الهائل من الديفيديهات مثل المايا وعمر ما نومون هتعمل ديفيديهات للماكس زي المايا ممكن يعمللوكو كام ديفيدي علي الماشي بس مش هيبقي زي المايا

ثالثا ايه الشركات العملاقة اللي بتعمل ديفيديهات للماكس .. انا علي حد علمي انها شركة ليندا

وانتا لو شوفت نومون وشوفت ليندا هتعرف ان الفرق شاسع بين الاتنين
                              ولو كانت عايزه تدخل في مجال المكس كانت اكتسحت كل الشركات اللي بتعمل سيديهات تعليمية للماكس
                              ااخى العزيز انا مستغرب جدا من ردك لماذا انت متضليق لهذا الحد من ان Gnomon تعمل سيديهات فى المستقبل للماكس

انا سعيد جدا بهذا الخبر لانه سيقوى نقاط كثيرة فى الماكس التى كنت اتمنى تجربتها ولكنى لااحوال معها مثل النيربس وهذه الصفقة تبشر لى بأذن هناك امل كبير فى عدم الانتقال لبرنامج اخر والاكتفاء بنيربس الماكس حتى ولو غير ذلك
                              اصدار Gnomon لسيديهات للماكس ستزيد من خبرتنا سواء ماكس او مايا
                              بصراحة انا مستغرب جدا من انك متضايق لان Gnomon تصدر للماكس اى شىء

هذا لان يزعجك فى شىء بل سيفيد اخواتك لن يضرهم
                              ام هو الحقد بصراحة لان واضح ان ردودك تحاول عدم النظر لما يحدث

ياريت تنظر فى ال Cgtalk وترى اراء الناس هناك
                              عن ما يحدث وستعرف ان Gnomon ستصدر لامحالة للماكس

وانت هل تقول لى ما يمكن ان يحدث بين Autodesk و Gnomon
                              هل سيتم الاستمرار مع المايا فقط
                              الذى بهذا الشكل هو يصبح منافس وليس مساعد ل Autodesk

انظر للواقع عزيزى جميع الشركات التى تصدر للمااكس تصدر لجميع البرامج الاخرى الخاصة بAutodesk

نفس الحال سيحدث مع Gnomon
                              هذا هو الواقع وهذا ما اتوقع ان يحدث

عموما مرحبا بك فى قسم الماكس
                              Personal Website
                              Twitter
                              Youtube Channel

بس خلي بالك اغلب الديفيدهات دي مخصصة للجيمس انا رائت موخرا للشركة دي 5 ديفديهات تقريبا مساحتهم حاوالي اكتر من 12 جيجا بس كل الديفيدهات دي اسمها
                                games development
                                السيديهات ليست لل games بالعكس و يمكنك الدخول علي هذه الصفحة وتصفح السيديهات:
                                http://www.cg-academy.net/dvds_menu_3dsmax.htm
                                أما بالنسبة لـ games development series فهي من أنتاج Autodesk Media and Entertainment و هاهي اللينك الخاص بها:http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...72434#section3

يعمل...
                                X