Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

خبر عاجل: Autodesk اشترت Alias

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

انا معك اخي

ادخلوا الى منبر المايا وانظروا الى الاحباط الحاصل
    هناك.........!!!!!!!!!!!!!!

مبروك على الجميع

كون ان الماكس تشترى المايا او تلتهم المايا سيعطى هذا طرفة كبيرة فى الماكس بعد الدمج
      مبروك تطوير فى المستقبل كبير للماكس - من زمان وانا اتوقع ان الماكس سيكون نظام تشغيلى للجرافيك فقط - ولم لا ؟
      وهارد لك للمايويين

تحياتى للجميع
      -------
      most of us will never do great things
      but we can do small things in a great way
      -------

يا اخوان
        اخوانكم الماويين محتاجين روابط لتحميل سوفت امج او سنما فوردي او اي برنامج ثري دي غير الماكس
        نرجو منكم التبرع لهم

انا ميش فاهم ازاى بيكلموا على اوتوديسك انها الشركه اللى مالكه الماكس مع ان المفروض ان ديسكريت انفصلت عنها منذ فترة واستقلت بالماكس .....انا ميش فاهم حاجه

autodesk and alias. complementary technology. powerful solutions. ideas realized.

هههههههههههههه
              اية الى انتو بتعملوة دة
              دة اكبر دليل ان المايا ......كان اقوى من الماكس
              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

ليكون مزحه من Autodesk بضحكو علينا ....انا مش مصدق ...

انا معك اخي

ادخلوا الى منبر المايا وانظروا الى الاحباط الحاصل
                هناك.........!!!!!!!!!!!!!!
                ههههههه ..... ليش يا شباب عملين زي الاعداء ....... بين المايا والماكس .....

حاسس حالي في حرب ....
                www.AhmadSawalha.com
                (¯`'•.¸*♫♪*¸.•'´¯)

DemoReel --2010-- Ahmad Sawalha
                (¯`'•.¸*♫♪*¸.•'´¯)
                My Youtube Channel

لازم نواسيهم حرام كدا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
                  Ahmed Abd Elnaby
                  CG artist - compositor
                  0162963777 2+

الله أكبر ..

و بعدين اش نستفيد من هذا ..

ان شاء الله واحد ساكن في الربع الخالي في خيمة يشتري شركتي الماكس و مايا .. اش راح نستفيد ؟

امكانيتنا زي ما هو ..
                    -

Could it be you Or do I lose my way

I'm here but Colorblind

-

شعب الماكس فرحان و شعب المايا زعلان ...

بس احلى ردود :
                      تحياتي وتهانئي لكل الماكساويين ورهاننا كان في محله ، صاروا تبع لنا الان فنحن النخبة والاوائل ولزاما عليهم ان يتعلموا الماكس .... لحين يازول اصبح المايا تبعنا ، ومش محتاج اروح له بل هو سياتي لي طوعا.
                      نوري اسمحلي .... انت مريض نفسياً و بحب ذكرك نحن لسنا تبع لأحد و أقله ليس أنت ...

ان يصبح الماكس اقوى برنامج في العالم ... عصام .... انت فرحان عشان حيمتص قوته من المايا ... ولا إيه

كون ان الماكس تشترى المايا او تلتهم المايا سيعطى هذا طرفة كبيرة فى الماكس بعد الدمج ... حلو يا شادي كلامك ... و مصدق لردي على عصام ... اما يلي ما عجبني ---
                      الماكس تشترى المايا --- يا حبيبي شركة Autodesk اشترت Alias دول شركات مش برامج ....
                      وآسف اذا جرحت مشاعر أحد ...

محمدٌ بشٌر و ليس كالبشر ....... بل هو ياقوتة و الناسُ كالحجر
                      .................... صلى الله عليه و سلم ....................

المشاركة الأصلية بواسطة maya x
                        شعب الماكس فرحان و شعب المايا زعلان ...

بس احلى ردود :
                        تحياتي وتهانئي لكل الماكساويين ورهاننا كان في محله ، صاروا تبع لنا الان فنحن النخبة والاوائل ولزاما عليهم ان يتعلموا الماكس .... لحين يازول اصبح المايا تبعنا ، ومش محتاج اروح له بل هو سياتي لي طوعا.
                        نوري اسمحلي .... انت مريض نفسياً و بحب ذكرك نحن لسنا تبع لأحد و أقله ليس أنت ...

ان يصبح الماكس اقوى برنامج في العالم ... عصام .... انت فرحان عشان حيمتص قوته من المايا ... ولا إيه

كون ان الماكس تشترى المايا او تلتهم المايا سيعطى هذا طرفة كبيرة فى الماكس بعد الدمج ... حلو يا شادي كلامك ... و مصدق لردي على عصام ... اما يلي ما عجبني ---
                        الماكس تشترى المايا --- يا حبيبي شركة Autodesk اشترت Alias دول شركات مش برامج ....
                        وآسف اذا جرحت مشاعر أحد ...
                        مش عارف يابو طارق انت زعلان قوى ليه كده المفروض ان الكلام كله هزار ياستر يارب ايه ده دا لو كانت الياس اللى اشترت ماكس والله كنت بقيت فرحان برده مش هزعل لأنها متفرقش معايا محسسنى ان حد دخل بيتك خد منه حاجه ومشى . اهدى وخليك ريلاكس وابعت للدنيا فاكس والله كل هزار فى هزار مش عارف انت بتحاول تزعل ناس كتير منك وانت شخص محبوب بطريقتك كدا هتكسب اعداء كتير وانا خايف عليك والله .
                        وبعدين فيه حاجه لو انا قلتلك معلش هدى نفسك واوسيك هل الشركة هترجع فى كلامها ارجو ان تتفهم الوضع ومتحولش تخسر ناس بتحبك عشان حاجه هايفة زى دى
                        ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
                        Ahmed Abd Elnaby
                        CG artist - compositor
                        0162963777 2+

ارجوا ان تطور الأتودسك برنامجا قويا يجمع بين الماكس والمايا.

والا يكون لهده الصفقة معنى تجاري فقط

خبر تاريخي مماثل لما حصل بين ادوبي و ميكروميديا

حد عنده فكره عن سعر الصفقه ؟

و على العموم هذا الإجراء طبيعي جداً و يحدث بين الشركات الكبيره حتى في عالم السيارات هناك شركات تشتري شركات سيارات أخرى و تبقي عليها كما هي ولا تحس بأي فرق .

فأنا لا أرى سبب للفرح او للزعل , و بغض النظر عن قوة البرامج شركة اوتوديسك معروف إنها أكبر شركة ثريدي في العالم ولا غرابه في هذه الصفقه فمثل ما تعودنا السمك الكبير يأكل الصغير دائماً .

يا عم ماكس ... انت عارف معنى انك تشتغل على برنامج 5 سنوات و دابح نفسك فيه ليل نهار .. وفجأة تشتريه شركة و مش أي شركة دي شركة منافسة ... يمكن تتبع سياسة التغيير في البرنامج ... يعني يشيلو ده و يحطوا أداه جديدة غريبة علينا ... و أكيد حيعملوها ... فتخيل الأوامر الهائلة في المايا ممكن بعضها يتغير ... شركة ألياس وويف فرونت كانت تضيف دوماً ... أما اوتوديسك .. تحب تغير كتير ... تخيل يغيروا في الواجهة و حس نفسك عايزلك سنة عشان تاخد على الواجهة الجديدة و الترتيبات الجديدة ... دي هي المشكلة .... يعني بكرة يمكن يخففوا بالبينت افكت على اعتباره أصبح موجه للأفلام .. و يعملوها مقبس عشان يستفيدوا أكتر .... الله يسترنا ..... انا مستني لما شوف الإصدار الجديد Autodesk Maya7.5 ولو اتغير علي في التعامل ك MEL أو Expressions أو أدوات أساسية في visual effects أكيد ساودع المايا للأبد .... يا جماعة حسّوا بينا شوية ....

محمدٌ بشٌر و ليس كالبشر ....... بل هو ياقوتة و الناسُ كالحجر
                              .................... صلى الله عليه و سلم ....................

مارأيكم بضم منبر المكس والمايا سويا فى منبر واحد بمناسبة هذا الخبر
                                او جعل منبر المايا منبر فرعى للمكس
                                هههههههههههههههههههههههههه
                                !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

يعمل...
                                X