موضوع: لشركة امريكانيه بالقاهرة

ردود: 14 | زيارات: 1268
    عضو متميز
    ردود
    1,317

لشركة امريكانيه بالقاهرة

السلام عليكم
    مطلوب للعمل لشركة امريكيه بالقاهرة مواهب من الجنسين - مطلوب اعمال سابقة
    الرجاء مللء البيانات في المكان المناسب

http://www.steelnetwork.com/hr/index2.aspx

ثم تشريفنا في مقر الشركة مع سابقة الاعمال - قسم الجرافكس

العنوان:
    103 برج الرضا - شارع العلمين - ميدان مدينة الطلبه المهندسين - الجيزة
    اعلى مستشفى تبارك
    الدور السادس
    السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
    علي ابن ابي طالب

عضو متميز
    صور رمزية y@sser
    المنطقة
    جوانتانامو مصر
    ردود
    10,884
    شكرا يا وليد
    بلاد الكوارث
    حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
    لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
    وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
    وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

السلام عليكم

اعتقد اخى العزيز انك تعرفنى فلقد حاولت مرات عديدة ان اعمل فى هذا المجال واعتقد فى يوم من الايام انك ستساعدنى ولكن وبعد فترة خاب ظنى(برغم كونى فى أشد الحاجة إلى هذة المساعدة فى هذا الوقت الحرج ). وأعتقدت ان الوصول الى القمر وربما المريخ اسهل من العمل معك او فى هذا المجال عامتا ولكنى أحمد اللة إنى لم اوفق فى هذا الالتحاق بهذة الشركة واعمالى دئما كانت دون المستوى بحسب ظنك ولكن فلنرى ماذاكان يخبأ القدر لى فانا الان اعمل بالخليج وعلى اعتاب الدراسة بالولايات المتحدة بعد اسابيع قلائل ان شاء اللة ( لما اخذ الباسبور بتاعى من الكفيل ) .
    ولذالك اقول لاى اخ كريم حاول ان يعمل فى هذا المكان ولم يكتب لة اللة التوفيق أن لا يغضب فلربما يبدلة اللة بشىء خيرا منة ولا احد يعلم الغيب إلا اللة
    . محمد ع .

عضو متميز
    ردود
    1,317
    ازيك ياعرفات وايه اخبارك ربنا يوفقك
    اول مرة اعرف انو الشركة بتاعتنا الشركة الوحيده الي شغاله في الجرافكس في مصر
    اولا قرار التعيين مش بيدي لامن بعيد ولا قريب
    انا لم اظلمك يامحمد وممكن ترفع الاعمال اللي قدمت بيها والاخوة يقيموها

ويشوفو انا ظلمتك ولا لا
    وممكن تيجي الشركة باعمالك وتشتكي انو انا ظلمتك

ياجماعة الموضوع انا منزله خدمة للناس في المنتدى لا اكثر ولا اقل
    السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
    علي ابن ابي طالب

عضو متميز
    صور رمزية maya-max
    المنطقة
    مصر-المنصورة
    ردود
    1,889
    جزاك الله خيرا يا وليد انا شفت الموضوع بء اودام سنه واحده
    احب اسأل هل ممكن يتوفر شغل بعد سنه على العموم انا مش مقرر اعد فى مصر بس جايز معرفش اسافر
    وشكرا يا مان على الخدمه

عضو متميز
    صور رمزية esso70
    ردود
    1,377
    وليد أنا هتشرف بزيارتكم قريب يا باشا
    ومعايا ديمو متواضع من شغلى
    ولأنى عارفك كويس فأنا عايز أعرف تقييمك فيه لما أجى بعيد عن الشغل والناس اللى فى الشغل
    إحنا مالنا بالشغل يا عم دى حاجه جت جت ما جاتش ما جاتش

والله المستعان

السلام عليكم

اخى الكريم وليد ان كل ما اعنية بتعقيبى على الموضوع المنشور فى هذة الصفحة هو عدم اليأس فربما يكون الواحد منا عندة امل فى موضوع او شىء ولكن يفشل فى الوصول الية فيعتقد ان الحياة انتهت وانة لا يوجد امل اخر ولكن ربما يبدلك اللة بشىء افضل منة بمراحل كثيرة لان كل شىء فى علم الغيب . اما ما تعنية اخى الكريم فى ردك على الرسالة فلا يعنينى فى شىء ولا اعلم سبب لردك هذا . الا كفيك اخى الكريم دعوتى لك فى بيت اللة الحرام عموما الموضوع لم اقصد بة اى شىء ممن فى رأسك وتمنياتى لك اخى الكريم بالتوفيق ان شاء اللة وان يجعلك اللة دوما فى خدمة زملائك

أحب أضيف حاجة للأخ محمد عرفات أضافتك الأولى عجبت لها جدا لماذا بوزيشن معين تحديدا هو
    الذى كنت تحلم بالعمل بة .
    اقول لك او لكل المبتدئين عموما ان هناك مئات الشركات بل ربما الاف تعين اشخاص مبتدئين
    تحت التدريب و هناك تسطيع ان تتدرب و تتعلم و تعمل و مع الوقت و مرور الشهور و ربما السنوات
    ستجد نفسك على قدر لا يستهان بة من الأحتراف
    و بعدها ان اتيحت فرصة للعمل مع امريكان - المان - روس اى حد أجنبى طالب مستوى احترافى أو
    اسماء لامعة بمصر يا عم الناس الغلابة اللى احنا نعرفهم تقدر تقتنص الفرصة
    لأن لو فى شركة طالبة ناس محترفين و واحد مبتدء هيروح هيصير أضحوكة
    لازم الكرسى اللى انا اقعد علية لا يكون اكبر منى فأغرق بداخلة و الناس تتهكم و تضحك على
    و لا يكون كرسى اصغر منى فأتخنق جواة و هى مسألة وقت و مراحل
    الكلام دة مش ليك تحديدا الكلام دة للأخوة المبتدئين بالمنتدى
    لآن لو فى واحد من المبتدئين اتعرض لمواقف من هذا القبيل ربما تؤثر علية سلبيا الى اكثر الحدود
    و اللة الموفق
    بالمناسبة منذ عشر سنوات عندما التحقت بأول عمل لى بعد تخرجى سألنى صاحب العمل عن الأجر
    المتوقع فأخبرتة انى موافق على الائحة الخاصة بالمكان ايا كانت (كنت مبتدئا وكان اهم ما يهمنى هو ان أتعلم و أتعلم )
    أما الأن فالوضع مختلف تماما بالنسبة لمنصبى فى العمل و اجرى و اشترطاتى بالنسبة لقبول عمل ما
    و ربنا يوفق الجميع

عضو نشيط
    صور رمزية yassin_3d
    المنطقة
    SDN
    ردود
    431

Thumbs up يا عم قول انك عايز

مصريين فقط وكنت ريحتنا من السين والجيم في الموقع
    الله يرضي عليك ، المرة الجاية حدد جنسية لطالبي الوظيفة وتريح من الإحباط
    الله يهدينا ويهديك

عضو متميز
    ردود
    1,317
    حصل خير ان شاء الله . واضح انو في سوء تفاهم بيننا . اولا واخيرا كل كل شي قسمة ونصيب
    بالمناسبة انا لما اتعينت في الشركة كنت مبتدئ جدا جدا بس ربنا سهلها
    بالنسبة للجنسيه
    مفيش جنسيه محدده
    ولكن العمل في القاهرة دوام 8 ساعات 5 ايام في الاسبوع
    لو عندك استعداد تيجي القاهرة ممكن تبعتلي اعمالك وانا اوصلها لصاحب الشان
    علي ابن ابي طالب

عضو نشيط
    صور رمزية yassin_3d
    المنطقة
    SDN
    ردود
    431

أشكرك

يا باشا علي روحك الحلوة دي بصراحة أنا ما زعلتش بس حبيت ان ألأشياء تكون واضحه لبقية الأعضاء
    أما بالنسبة لأعمالي فهي Clips قرافيك إذا عندك إستعداد أبعتها لك بس علشان تشوف وتقيم
    إذا عجبتك أرفعها لذوي الشأن( زي ما قلت) وإلا أعملها Delete ويا دار ما دخلك شر

عضو متميز
    ردود
    1,317
    اتفضل ابعتهالي براحتك
    ارفعها ابعتلي اللينكات على الخاص
    علي ابن ابي طالب

عضو متميز
    ردود
    1,317
    We'd like the participants to model, animate, and composite the following scene
    • Location: office room with some employees setting in front of computers
    • Some glass windows are there on the walls
    • While people are working, a bump explodes outside the office and the glass in the windows is fractured into small pieces thrown in air inside the office space
    • Employees react to bump sound and flying broken glass pieces

Comments:
    • This should act as experimental movie, for example to show people reaction in a hazards situation
    • This means we don't need participants to spend time trying to make characters look realistic
    • Focus should be given to location design, people reaction, video editing, and directing of the scene

deadline is Monday
    Good luck to you all
    علي ابن ابي طالب

عضو نشيط
    المنطقة
    مصر
    ردود
    522
    الله المستعان
    أخر تعديل بواسطة متبع في 19 / 12 / 2005 الساعة 01:42 AM
    كفى لك عزا أنك له عبد ؛؛؛؛؛؛؛؛ وكفى بك فخرا أنه لك رب (من كلام ابن القيم رحمه الله)

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل