Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

انقدوني ....مهدد بالطرد في اي لحظة .....اني اغرق اغرق

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• انقدوني ....مهدد بالطرد في اي لحظة .....اني اغرق اغرق

كما تعلمون لقد سجلت في موقع http://www.1bt.ru قبل اسبوعان او ما شابه
    ودخلت الموقع زي الناس اللي عن جد ابحث فيه وانزل ملفات التورنت منه
    وكلو تمام فش مشاكل......................................
    لكن بعد مرور اسبوع او عشره ايام ما شفت الا الرساله طالعه وبتقول لازم يكون0.5 Ratio

ومكتوب عندي Ratio 0.075 انا بقول لحالي شو الريشو هاذ اللي بدهم اياه
    والرساله بتهدد في خلال خمسة ايام اذا ما زودت Ratio راح نطردك

طيب يا اخون شو نعمل عشان يرضو عنا
    ممكن يريدون ايضا رفع ملفات مشاركة من عندي يعني علشان تحمل لازم ترفع في نفس الوقت

ياريت من عنده خبره فى هالموقع يفيدفنا ما في ضل وقت الحكم قاعد بستنى يطلع الكرت الاحمر
    --------------------------------------------------------------------------------

هذا رسول الله محمد r.

ياباشا لو كنت قرات الموضوع اللى معروض فية هذا الموقع كنت عرفت سبب المشكلة اللى عندك
    ومع ذلك .
    الرسالة معناها ان لازم تكون نسبة اللى انتا رفعتة(upload) نصف اللى انتا نزلتة على الاقل(download)
    كل اللى عليك تعملة حاجه من اتنين او الاتنين
    1- تعمل right click على التورنت اللى انتا بتنزلة وتضغط stop
    وبعدكدا properties وبعد كدا تختار فى task --------seed
    وده معناه انك بترفع بس وكل الحاجات اللى انتا نزلتها تعمل فيها كدا
    2- تشوف اى اسطوانه قيمه عندك وتعملها تورنت وترفعها
    وبالتوفيق

انت بتشرح على اي برنامج
      انا اللي عندي الدونكي
      بس اول ما اجت الرساله عملت توقف عن التحميل
      بس انا عايز احل المشلكة كيف
      يعني اتم موقف الدونلود لمتى
      --------------------------------------------------------------------------------

هذا رسول الله محمد r.

توقف الدونلود وتعمل ابلود لغايه لما النسبة تكون على اقل (5.)او اكتر

قولى على اى ملف انتا نزلتة واسمك اية فى الموقع

انا لسا منزلتش حاجه
            الملفات بعدها في مرحله التحميل اما ملف كامل لحد الان لم انزل بعدين
            انا وقفت الدونلود بس المشكله ان الابلود وقف معاه

اما اسمي في الموقع هو
            fullmax

هذا رسول الله محمد r.

طيب قولى على اى ملف كنت انتا بتنزلة حتى لو نزلت منه كيلوا بايت واحد علشان اعرف اجيب اسمك؟

استخدم برنامج bitcomet سريع و مجاني عندي التنزيل يصل احيانا 145 ko والتحميل الى 60 ko
                اتركه باعداداته الافتراضية
                ولا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون,
                إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار,
                مهطعين مقنعي رؤوسهم لا يرتد إليهم طرفهم , وأفئدتهم هواء.

طيب عامتا
                  باب التسجيل بيفتح يوم 2 من كل شهر
                  وفعلا ذى ما الاخ خالد قالك استخدم bitcometاو Azureus
                  وحاول تبعتلى اى رسالة داخلية داخل الموقع علشان اعرف مكانك ووضعك فى الموقع وادامك كام يوم علشان ترفع النسبة بتاعك.
                  اسمى fighter4d وهتلاقية فى الصفحة التانية فى اخر التورنتات المروفعه
                  وبالتوفيق

شو يعني تورنت وراتيو , و ودونكي وداونلود وطرد واسبوع ونسبة و ..... فهمونا معاكو

يا جماعة عايز اشترك في الموقع ده .... لو فتح الاشتراك حد يبعتلي علي الخاص....
                      الحياة ألم يخفيه أمل
                      أمل يحققه عمل
                      وعمل ينهيه أجل
                      ثم يجزى كل امرئ بما فعل

fighter4d

اخي انا fighter4d انا ارسلت لك رساله وانتظرك على احر من الجمر
                        ياريت تساعدني
                        بعدين كيف اوصل نسبه الابلود اكتر من الدنلود
                        انا عندي دونلود 430
                        اما الابلود32
                        ميغا طبعا انا عايز الابلود يفوق الدنلود
                        يارت تعطيني ايميلك لتعرفني اكتر ويكون المجال مفتوح امامنا
                        ومشكورررررر فعلا مشكور

هذا رسول الله محمد r.

باجماعة باختصار جدا
                          ده عبارة عن موقع مشاركة يعنى كل واحد عنده حاجه للجرافيك بيشارك بيها على هيئة حاجه اسمها ترونت
                          يعنى انت عندك اسطوانه عن طريق برنامج ذى bitcomet بتعملها ملف ترونت وترفعها على الموقع ده والباقى ينزلها منك .
                          وعملوا شروط علشان يعملوا نوع من المساواة بين لاعضاء واهمها هى نسبة الدونلود للابلود
                          يعنى علشان تنزل 1 جيجا لازم ترفع على اقل 500 ميجا وهكذا
                          وعلشان تنزل10 جيجا لازم ترفع على الاقل 6 جيجا وهكذا
                          ولو النسبة قلت بيدوك 5 ايام علشان تلحق نفسك وبعد كدا .............
                          وميش شرط ان يكون عندك اسطوانات علشان ترفعها مجرد انك بتنزل اى حاجه هيحصل منها ابلود اتوماتيكى بس لو انت عندك سرعة الدونلود للملف اكبر من سرعة الابلود لازم توقف الدونلود لفترة لغاية ما النسبة تترتفع تانى
                          نصيحه مهمه جدا للاعضاء الجدد :
                          1-حاول ماتنزلش اسطوانات قديمه فى رفعها فى الموقع فى الاول لان من الصعب انك تلاقى عدد كبير بينازلها فهتلاقى مشكلة فى الابلود من عندك وبالتالى نسبة الدونلود هتزيد
                          2-متنزلش اكتر من اسطوانه فى وقت واحد علشان ماتحصلش لك مشكلة فى النسبة بدون متخلص ولا اسطوانه
                          اخير الموقع بيفتح كل يوم 2 من كل شهر لمدة يوم واحد
                          اشهر برامج تورنت bitcometاو Azureus
                          وبالتوفيق

من فضلكم ياجماعة الكتابة العربى فى الموقع بتوصل باللغه غريبة ياريت تكون الكتابة بالعربى بحروف انجليزى او انجليزى او مكالمتى على fighter4d@hotmail.com وانا اون لين علطول وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة الترسانة
                              شو يعني تورنت وراتيو , و ودونكي وداونلود وطرد واسبوع ونسبة و ..... فهمونا معاكو
                              الســلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخى العزيز الترسانة

التورنت من شبكات تبادل الملفات عن طريق مواقع خاصة مش مفتوح زى الايمش و الكازا

و بتتميز بامكانية الحصول على البرامج و الدورات التعليمية الكبيرة الحجم من على الشبكة

طريقة الداون لوود مش معقدة بس استخدم برنامج زى bitcomet ممكن تنزله مجانا من على موقع الشركة www.bitcomet.com

ده بالنسبة للبرنامج اما بالنسبة لملفات التورنت ( وصلات الداون لوود ) ف دى بتدور عليها ف المواقع

و على سبيل المثال موقع www.isohunt.com و اول ما تلاقى ملف التورنت الخاص بالبرنامج اللى انت عايزه اعمل له داون لوود اولا و بعدها افتحه ببرنامج ال bitcomet

حاول دايما تفاضل بين ملفات التورنت اللى ليها عدد من ال seeder ( الناشرين ) اكبر فكلما زاد العدد كان سرعة التنزيل اعلى و بقاء الملف لمدة طويلة

بالنسبة لمواقع الاشتراك دى بتجيب منها اسرع ملفات تورنت موجودة و لاكن لازم تحافظ على النسبة بين الابلود و الداون لوود

اما بالنسبة للاى دونكى فالافضل ان تزور موقع الاخ ظبيانى

http://www.aed2k.com/

و هناك هتلاقى كل اللى انت عايزه عن الاى دونكى

و اى استفسار انا موجود

تحيااااااااتى

مـــــــــع السلامة
                              قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ { لَا تَزَالُ طَائِفَةٌ مِنْ أُمَّتِي ظَاهِرِينَ عَلَى الْحَقِّ لَا يَضُرُّهُمْ مَنْ خَالَفَهُمْ وَلَا مَنْ خَذَلَهُمْ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ }
                              { إنَّ اللَّهَ لَا يَقْبِضُ الْعِلْمَ انْتِزَاعًا يَنْتَزِعُهُ مِنْ النَّاسِ وَلَكِنْ يَقْبِضُ الْعِلْمَ بِقَبْضِ الْعُلَمَاءِ . فَإِذَا لَمْ يَبْقَ عَالِمٌ اتَّخَذَ النَّاسُ رُؤَسَاءَ جُهَّالًا فَسُئِلُوا فَأَفْتَوْا بِغَيْرِ عِلْمٍ فَضَّلُوا وَأَضَلُّوا }

يعمل...
                              X