Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

King Kong

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• King Kong

صباح الخير ياشباب

لسة جاى حالا من فيلم KIng Kong حفلة نصف الليل
    يكفى ان اقول لكم ان شعرت انى فى عزاء النساء والبنات نازلين بكاء

بصراحة يا جماعة ادخلو الفيلم ده
    Personal Website
    Twitter
    Youtube Channel

??????
    لم افهم ماتقصد ؟؟؟

كمية الاحاسيس فى الفيلم يا حمادة اكثر مما كنت أتخيل
      مش عايز احرق الفيلم بس بصرحة كونج ضرب ليناردو ديكابرى فى فيلم تيانيك
      ومش هقول اكثر من كدا
      Personal Website
      Twitter
      Youtube Channel

صحيح يامصطفى الفلم كما سمعت العواطف والـexperssions ممتازة وخياية
        انا شفت المقابلة تبعهم في الmbc2 صراحة شغل ممتاز

King Kong .. الفلم انتظرته طوييييلا لأنه من إخراج المخرج الأسطوري لثلاثية الــ Lord of The Rings ..
          ولو أني لست راضيا عن الترشيحات القليلة التي نالها في الجولدن جلوب .. ولكن يبقى الفلم بالنسبة لي أفضل أفلام السنة ,, مع أني لم أشاهده بعد !! .. لكن قريبا جدأ إن شاء الله .
          S<< " It's not about The World As It Is ,,, It's About The World As Your EYES SEE IT !... " <<S
          ... Sultan Alshehri...
          thepodsultan@hotmail.com

هذا الرد سبق و كتبته في منتدى أخر ليس له علاقة بالجرافكس :

"الفيلم في منتهى الروعة ، خرجت منه و أنا في حالة ذهول ، و رغم أن تخصصي هو الجرافكس و الخدع السينمائية و التي بالطبع أبهرتني بشكل رهيب في الفيلم و أرى لقطات لم أتخيل تنفيذها من قبل . إلا أن أشد ما بهرني في الفيلم هو بناء شخصية كينج كونج بطريقة رائعة ، صحيح كان فيها بعض التطويل و لكن أراه لازم . لهذا تجد نفسك تتعاطف مع كونج في نهاية الفيلم . بينما في المقابل حين تنظر للأسد aslan من chronicles of narnia تجد أنه من الناحية التقنية ممتاز و يعد انجاز تقني رهيب . و لكن الشخصية كانت ضعيفة و لم يتم بناؤها .. فلا أنا تعاطفت معه حين ذبحوه و لا فرحت حين عاد.. عادي يعني ، مات الأسد.. عاش الأسد "
            -------------------
            الشارع ده كنا ساكنين فيه زمان..
            كل يوم بيضيق زيادة عمّا كان..
            أصبح الأن بعد ماكبرنا عليه..
            زي بطن الأم مالناش فيه مكان..

(الشوارع حواديت - صلاح جاهين)
            -------------------

سبتمبر 2002

أنا إن شاء الله هدخلو يوم السبت
              بس مصطفى بالله عليك الفلم مفهوش حاجات وحشه
              كل اناء بما فيه ينضح
              إذا جائتك الضربات من اليمين ومن اليسار فاعلم انك من أهل الوسط

أنا شفت الفيلم و بصراحه غايه فى الروعه..

و جبت كمان عالجهاز طرق تصوير و صناعه الفيلم على هيئه أسابيع..يعنى اللى إتصور كل إسبوع...و بصراحه جامد جدا..
                M HAMMAD
                M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
                قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
                لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

شباب انا لسه ما شفت الفلم وانما شفت التريلر تبعه بس الفلم فيه كمية

مشاهد ثري دي جميله جدا

الفيلم أكثر من رائع فعلا.. وروعته تأتي أحيانا من القصه الشاعريه الجميله.. وتعايشك مع كينج كونج الكائن البرئ والفطري جدا.. وبين المؤثرات المذهله حقا غي الفيلم..
                    فعلا ضرب تايتانيك من الناحيتين.. وان كنت أظن أن تيتانيك لا يستحق هذه الضجه التي أثارها.. خصوصا من ناحية القصه

المشاركة الأصلية بواسطة Sherif.Nagib
                      "الفيلم في منتهى الروعة ، خرجت منه و أنا في حالة ذهول ، و رغم أن تخصصي هو الجرافكس و الخدع السينمائية و التي بالطبع أبهرتني بشكل رهيب في الفيلم و أرى لقطات لم أتخيل تنفيذها من قبل . إلا أن أشد ما بهرني في الفيلم هو بناء شخصية كينج كونج بطريقة رائعة ، صحيح كان فيها بعض التطويل و لكن أراه لازم . لهذا تجد نفسك تتعاطف مع كونج في نهاية الفيلم . "
                      -------------------------------------------------------------

اشكركم على التفعال هو الفيلم فعلا رائع جدا يوجد أخطاء كثرة فى العمل فى الاضاءة بين الممثلين والاضاءة فى المشاهد ال 3d وتكررت العديد من المرات حتى انا استغربت جدا كيف كل هذا الكم من الابداع ومع ذلك يوجد اخطاء ربما لايلاحظها المشاهد العادى ولكن أتصور انها ملحوظة لنا على الاقل
                        الاضاءة فى بعض الاوقات تكون قوية جدا على وجه الممثل والاضاءة فى المشهد ال 3d مختلفة فى الشدة
                        وظهرت هذه المشكلة فى العديد من المرات وانا استعجبت جدا فى فيلم حديقة الديناصورات كانت لاتجود هذه المشاكل تمام مع ان الفيلم كان تم عمله فى فترة لم يكن فيها ال 3d بهذه القوة الحالية
                        هذا هو الخطاء الذى شدنى بكثرة

ازيك يا هوبة لا الفيلم ما فيه اى شىء تمام الفيلم كله رجال + البطلة الاساسية للفيلم

هو لايوجد اى منظار سيئة بس لااعرف بالنسبة لك هى لابسة فستان عند الركبة وفى فى مشاهد من اثار العنف بيعلو كثيرا
                        ويوجد قبلة بين البطل الكاتب والممثلة اثناء السفينة

بس هو انت لو معاك أحد يعنى لما يجى المشهد ده خليهم يغمضوا عينهم كلها ثوانى قليلة

غير ذلك لايوجد شىء اخر وأتصور ان احداث الفيلم بتأخذك كثيرا جدا وبتجعلك تعيش مع الشخصية تمام وبتنسى اى شىء اخر
                        بقلك النساء كانوا بيبكوا فى المشاهد الاخيرة للفيلم

عموما انا انصحكم ان تدخلوا الفيلم لان بصراحة شىء رائع جدا ويسحتق تدفع فيه ال 30 جنيه او 20 جنيه حسب المكان الي هتدخل فيه
                        بس لو هتروح فى سينما مشهورة انصحك انك تروح تحجز الاول لانى لما روحت كنت عايز ادخلك حفلة 10
                        الراجل قالى 10 كله محجوز وحفلة 6 اكنت محجوزة و 6 و 10 غدا قالى محجوزة بردوا فلم اجد سوى حفلة 1
                        والفيلم 3 ساعات تقريبا
                        Personal Website
                        Twitter
                        Youtube Channel

تفضل يا رجل السماء .... هذه الmaking off king kong
                          http://www.kongisking.net/kong2005/proddiary/
                          الحياة ألم يخفيه أمل
                          أمل يحققه عمل
                          وعمل ينهيه أجل
                          ثم يجزى كل امرئ بما فعل

اتفرجت عالفيلم من اسبوع تقريبا بصراحه قمه فالروعه وزي ماقلت يامضطفي كينج كونج تفوق علي دي كابريو فتيتانك كان نفسي يبقي فيه اغنيه رومانسيه للفيلم لزوم الشحتفه والعياط
                            لكن المشكله ان قبل ماشوف الفيلم كنت متفرج عالميكنج بتاعه ايام موضوعك الاولاني يامصطفي
                            بس انت عارف المشكله ان الواحد بحكم انه بيدرس مجال الجرافك وكده مش عارف ليه بحس ان الستمتاع بالافلام دي بيكون اقل من المتفرج العادي غصب عني الاقيني مركز فالتحريك لا فالخامه والنمزجه وافكر دي نفزوها ازاي ولو جينا ننفزها احنا نعملها ازاي بحس ان اللي بيبهرني العمل التقني والتنفيزي
                            يابخت اخويا الصغير كان بيتفرج وقال كلمه عجبتني جدا قال الغورليا دي جميله اوي بتمثل زي البني ادم بالظبط هما علموها تعمل كدا ازاي دي هتخليني اعيط والله صعبت عليا ...
                            هههههههههههه يابخته
                            قال صلى الله عليه وسلم ما اصاب عبدا هم ولا حزن فقال اللهم اني عبدك وابن عبدك وابن امتك ناصيتي بيدك ماض في حكمك عدل في قضاؤك اسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك او انزلته في كتبك او علمته احدا من خلقك او استاثرت به في علم الغيب عندك ان تجعل القران ربيع قلبي ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي الا اذهب الله همه وحزنه وابدله مكانه فرحا
                            ---------------------
                            لا تحتقر عاص لذنبه قد يكون اقرب الي الله منك
                            (الحسن البصري)
                            ---------------------
                            احصاه الله ونسوه

اذا دعتك قدرتك علي ظلم الناس فتزكر قدره الله عليك

المشاركة الأصلية بواسطة spirit
                              يابخت اخويا الصغير كان بيتفرج وقال كلمه عجبتني جدا قال الغورليا دي جميله اوي بتمثل زي البني ادم بالظبط هما علموها تعمل كدا ازاي دي هتخليني اعيط والله صعبت عليا ...
                              هههههههههههه يابخته
                              هههههههههههههههههه

ده انا كان معايا أمثلة فى السينما كانت واحدة قاعدى امامى وفى اخر نصف ساعة كل شوية القيها تبكى والي جنبها يديلها منديل
                              وتبكى ويديلها منديل وتبكى ويديلها منديل بصرحة مشهد يفتس من الضحك بس الضحك كان بعد الفيلم
                              لما اغلب الي خارجين فاتحين فمهم ومش بيتكلموا حالة زهول فظيعة
                              انا دمعت كد فى مشهدين فى الاخر

والله ان شايف يا حمادة ان الاغنية دى يعملوها فى تيتانيك يعلموها فى اى فيلم رومانسى بس الفيلم مش محتاج خالص لاغنية

هو بصرحة بيتر جاكسون عبقرى جدا زى ما قلت قبل كدا فى الموضوع الخاص به وباحترمه كثيرا لانه واضح ان الراجل ده بيضع كمية مشاعر كبيرة جدا من عنده بقشيش يعنى

بردوا مش عايز انسى Weta الي مشارك فيها بيتر جاكسون وبيعمل فيها شغله للخدع البصرية

والي عملوا فيها بردوا الخدع الخاصة بلمحمة نارنيا اشتغلوا فى ملحمة نارنيا سنتين ونصف

انا دخلت على الورك شوب بتاعهم وشوفت المكياج الي بيعملوه كان فى حاجات فى Lord Of The Rings
                              كنت فاكرها 3D وطلعت فى النهاية مكياج

انا بصراحة اختى الصغيرة كانت معجبة جدا ب Lord Of The Rings وكانت شايفاه افضل فيلم بس لما شافت King Kong غيرت رأيها تماما

المهم ان شاء الله يبقى عندنا شركة كدا زى Weta فى مصر
                              Personal Website
                              Twitter
                              Youtube Channel

يعمل...
                              X