Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ظاهرة يجب التناقش فيه ......

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

انا بصراحة يغيظني هذا الموضوع ولما يتكلم معي أحد بهذه الطريقة باعتذر له أني لا أستطيع فهم حواره وللأسف صار الموضوع شبه لغة متعارف عليها يعني منذ فترة كنت بتحدث مع واحد لا أعرفه يتكلم بهذه الطريقة قلت عديها ؛ كل شوية يكتب isa أو esa وكان يكتبها كثيرا فظننته يقصد بها "إذا" لكن كان يختم بها الكلام فسألته لما زهقت : ماذا تعني بـ esa ؟ ؛ قال لي يعني إن شاء الله .

وأيضا هناك من يلق السلام بهذه الطريقة الغريبة أو يرد السلام بمثل هذه الحروف فهذا تحريف ولا أدري لو كان هذا الرد يجزأه أم لا فرد السلام فرض عين على الواحد وعلى الكفاية لو جماعة .
    كفى لك عزا أنك له عبد ؛؛؛؛؛؛؛؛ وكفى بك فخرا أنه لك رب (من كلام ابن القيم رحمه الله)

بالنسبة لي .. أول ما شفت هكذا حروف كان على الموبايل وبالأخص السيمنز a35 لأنه لا يكتب رسائل باللغة العربية فيضطر للكتابة بالاتجليزي واستخدام الحروف والأرقام حتى يوصل المراد ...وعلى فكرة في إخوة اعضاء مستخدمين هذه الطريقة في تسمياتهم ...
      "قبل فترة على إحدى القنوات الفضائية في واحد لابس حطة "شماغ" وعقال ولهجته ضخمة وأقرب إلى البداوة وفي أثناء كلامه بيقول " لازم يكون عند الشباب ميشن "mission" للمستقبل " . لا تعليق ..
      إلى الأمام في نصرة الحق وأصحابه

اى بليف زس يبجكت از فرى جود

سانك يو فرى ماتش فور دسكسسنج زس بروبلم

اعتقد كدة افضل
        !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

موضوع سخيف جدا للمناقشة !
          و يحمل كم كبير من التسلط على افكار و ثقافات الاخرين !
          انا على الكمبيوتر من ايام ال TM و ال XL و صخر بالنسبة لى كان فكرة غريبة لما ظهر !
          كنت بابرمج basic على ايامها و فضلت فى قصة البرمجة ل visual stidio 6
          كمان انا مغرم تماما ب linux و لازلت استخدمه للان
          كل دراستى كانت انجليزى ....كل البرامج اللى استخدمها و انتم كمان بتستخدموها ال help فيها انجليزى

انا اسف بس اساسا اى انسان اسرع فى الكتابة بالعربى من الانجليزى .... اعتقد ان عمره فى الالكمبيوتر و الانترنت ... قليل جدا !
          و مش ممكن تعيبوا على ناس اتعلموا قبلكم و كمان يمكن يعرفو اكتر منكم لمجرد انكم تعتقدوا الطريقة دى سخيفة !!!
          انا باكتب بالعربى احتراما للناس فقط ! لكن بالنسبة لى الكتابة بالعربى عذاب رهيب !
          اما افكار ان اللى بيكتب بالطريقة دى هايحصل على تقدير و مش عارف ايه .... فالقصة دى موجودة فى رأس كاتب الموضوع فقط !
          wa asalamo 3alikom wa ra7mato allah wa barakato
          http://heilschwingung.at/188e0

السلام عليكم
            انا اؤيد كلام الاخت ام زينب
            اللمستخدمين للكمبيوتر من فتره طويله يتقنون الكتابه بالانجليزيه اكثر واسرع
            ولا اتصور ان في الموضوع اي فشخره ...الا من قبل القليل ربما.
            والدليل على ان الكثير لا يتفشخر بانجليزيته ان هناك الكثير من الاعضاء يقوم بترجمه مجانيه للكثير من الدروس هدفهه في ذلك نفع الاعضاء بما يعرف.
            وبعض الاشخاص لا يوجد لديهم دعم للغه العربيه... او انهم لا يعرفون كيف يفعّلونها....او ان الكمبيوتر به خلل(مثل ما حصل معي منذ فتره).... انا متاكده ان هناك الكثير منا يعاني من هذه المشاكل.
            جزاكم الله كل خير ....انا افضل مناقشه مشكله الردود الغير لائقه في المنتدى وجرح مشاعر الاعضاء الاخرين بدون اي مبرر...لانها فعلا مشكله.

انا افضل ان يكتب المرء باللغة الانكليزية اذا كانت لوحة المفاتيح عنده لا تدعم العربية على ان يكتب العربية بحروف لاتينية

الطرق الرياضية للتصميم وفق :
              Bezier , B-spline , Nurbs , Nurms

ماتنساش فى حاجة مهمة اسمها تقييم الموضوع هتلاقيها اعلى كل موضوع

موضوع سخيف جدا للمناقشة !
                و يحمل كم كبير من التسلط على افكار و ثقافات الاخرين !
                انا على الكمبيوتر من ايام ال TM و ال XL و صخر بالنسبة لى كان فكرة غريبة لما ظهر !
                كنت بابرمج basic على ايامها و فضلت فى قصة البرمجة ل visual stidio 6
                كمان انا مغرم تماما ب linux و لازلت استخدمه للان
                كل دراستى كانت انجليزى ....كل البرامج اللى استخدمها و انتم كمان بتستخدموها ال help فيها انجليزى

انا اسف بس اساسا اى انسان اسرع فى الكتابة بالعربى من الانجليزى .... اعتقد ان عمره فى الالكمبيوتر و الانترنت ... قليل جدا !
                و مش ممكن تعيبوا على ناس اتعلموا قبلكم و كمان يمكن يعرفو اكتر منكم لمجرد انكم تعتقدوا الطريقة دى سخيفة !!!
                انا باكتب بالعربى احتراما للناس فقط ! لكن بالنسبة لى الكتابة بالعربى عذاب رهيب !
                اما افكار ان اللى بيكتب بالطريقة دى هايحصل على تقدير و مش عارف ايه .... فالقصة دى موجودة فى رأس كاتب الموضوع فقط !
                wa asalamo 3alikom wa ra7mato allah wa barakato
                دونت بى انجرى مان
                افرى ون اكسبلان وت هى وانت
                !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

طريقة غبية جدا جدا
                  ودائما اتجاهلها لانها ترفع الضغط

Ibrahim3d(((AT)))hotmail.com

والله انا شايف ان كل واحد حر فى الطريقه اللى يستخدمها طالما بتوصل اللى عايز يقولو لمستقبل هذه المعلومه
                    Naval Architect& Marine_Engineer

إذا ضاقت عليك الأرض بما رحبت، وضاقت عليك نفسك بما حملت فاهتف ... يا الله

إذا بارت الحيل، وضاقت السبل، وانتهت الآمال، وتقطعت الحبال، نادي ... يا الله

يعمل...
                    X