Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هجوم القراصنة ... العمل النهائي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أولا جزاكم الله كل خير على هذه الردود والنصائح التي أسعدتني ...

مصطفى ... شكرا على كلماتك الجميلة والمشجعة ... وكفاية انك أول واحد أقرأ تعليقه ... سعدت بجعلك يبتسم ..
    أم زينب ... شكرا .... ولكن لو لاحظتي فهذه عيون وليست حواجب ... .... أكرمك الله على مرورك ..
    يوسف ... يا أستاذنا انت اللي لذيذ ...
    CV-system ... الحمد لله ... يعني أنفع ؟؟؟
    نجيب الفاتح ... يا اخي ربنا يكرمك ... سعدت بكلماتك ... وجزاك الله كل خير على الملاحظات الغالية ...
    وسام ... جوزيت خيرا ... وشكرا على التهنئة ...
    بوغنيم ... أكرمك الله ... وفعلا رجل القرصان لم ألاحظ خروجها إلا بعد الرندر ... أما شفافية الماء .. فأنا عامل الزعنفة بس ... مش عايز أفضح نفسي ... وشكرا على تعليقك ...
    dark tiger ... متشكر على التعليق والملاحظات ... المشكلة أني فكرت في ما قلت ... ولكني تراجعت لعدة أسباب .. منها ألا أفقد الستايل الكارتوني ... ولان العملية محتاجة شغل وأنا ورايي حاجات تانية ... لكن يمكن ربنا ييسرها في مرة تانية وأعمل ما قلت ...
    مصطفى ... جزاك الله خيرا ... وسعيد أنه أعجبك ...
    Rayman ... ربنا يكرمك يا أخي ...
    العاشق ... ربنا يكرمك ... وربما الخامات في محاولة لاحقة ... سعدت بمرورك ..
    k50 ... متشكر يا باشا على الأخبار السريعة دي ...
    أبو صالح ... جوزيت خيرا على المرور ... الصورة كانت غامقة ففتحتها قليلا في الفوتوشوب ... لهذا تحس أن الاضائة زائدة ..
    علي ... أنا اخلص منك ؟؟؟ ... يمكن ...... ايه يا عم ... انت مقريتش المقدمة اللي عاملها مخصوص عشانك ... ...... بجد انت من الناس اللي ساعدتني كتير في تطوير الفكرة ... وجزاك الله خيرا ...

بسيط..و جاااااامد..

حلو منك يا يوسف..بس التعليق الوحيد هوا على لون البورنيطه الزرقاء..غريب بعض الشىء..

بالتوفيق إن شاء الله يا يوسف..
      M HAMMAD
      M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
      قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
      لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

جرب خامة الكرتون فهي افضل

عمل راقي و اخراج ممتاز
          بالتوفيق
          يقول الله تعالي في الحديث القدسي:
          ( يا ابن آدم أنا لك محب فبحقي عليك كن لي محبا)

جو كرتوني رائع .... خامة الماء جميلة جدا ...
            إنت كأنك إستخدمت الفي راي ؟ ...

very atractive and funny very nice
              sorry for the english i have proplem right now and i have to restart my machine to fix it & i cann't due to rendering works
              ابو محمد
              قال غاندي:
              سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
              http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

ايه الجمال ده يا يوسف .......... ما شاء الله ......العمل اكثر من رائع ....
                اول ما شوفت الحبال المربوطة به المركب ....... افتكرت الخياطة ساعات ما كنا في الشغل ...
                والعمل بشكل عام تحفه بس لي بعض الملاحظات ..... كنت محتاج تعمل سحاب .. بسيط عبارة عن كور..
                كانت هتغني العمل ..... وخط الافق مش عجبني .... ممكن لما ابقي اكلمك اقلك احسن طريقة ليه ..
                لاني تعلمته من الاستاذ احمد صبحي ...
                وتوقيعك جميل جدا .... ربنا يوفقك ...
                الحياة ألم يخفيه أمل
                أمل يحققه عمل
                وعمل ينهيه أجل
                ثم يجزى كل امرئ بما فعل

عمل لطيف ومرح بالتوفيق ياغالي
                  .::سبحان الله وبحمده...سبـحان الله العظيم::.
                  .:اللهم إنا نسألك فعل الخيرات وترك المنكرات وحب المساكين:.

ما شاء الله عليك maxspider

عمل راااااااااااااااائع وكرتوني جمييييل وواقعي

واعجبتني خامة سمك القرش ياريت تقولي كيف عملتها ؟

وياريت تعمل الصورة في لينك تاني لانو الصفحة ظهرت للنصف فقط عندي

مبدع يايوسف
                      ماشاء الله
                      العمل نظيف ومريح جدا للعين

مـ‘ع التحيـ‘’ة
                      My Flichr

- إذا كنت تستطيع تعلم التصوير الفوتوغرافي فهذا أفضل ، فعندما تتعلم التصوير يمكنك فهم كيف تسير الامور في واقع الحياة ثم تترجمها الى الجرافيكس.

- معلم التصوير قال لي ذات مرة «الجميع يمكن أن يمسك الكاميرا ويلتقط صورة ،ولكن ماهو اللازم ليكون الشخص مصور محترف إذا كانت المسألة هي ضغطة زر واحدة فقط؟ اللازم هو أسلوبك الخاص والإضاءة والطريقة التي ترى بها العالم. دائماً ما أفكر في هذه النصيحة كلما ضغطت على زر Render

Zuliban-3D artist

الفنكوشي ... متشكر يافندم ... منتحرمش منك ... أنا فعلا بعدل في لون البرنيطة ...
                        HAVOK ... جزاك الله خيرا على المرور ... وعلى الفكرة الممتازة ... أنا فعلا ممكن أجربها 2d ...
                        أبو قندورة ... ربنا يكرمك يا أخي ... وجزاك الله كل خير على المرور ..
                        Rayman ... طبعا كما عرفت ... أنا استخدمت Skylight فقط ...
                        نوري ... أكرمك الله ... وشاكرين مرورك الكريم
                        ضياء ... يا باشا ألف شكر ... الراجل ده يا جماعة علمني حاجات كتير في الموديلينج ... ومن أفضل الــ modelers اللي شفتهم ....... فعلا ياضياء المشهد محتاج سحاب .. وربنا ييسر ...
                        Dr.BoF ... جزاك الله خيرا ... والله واحشني ... يا غالي
                        إحسان ... جزاك الله خيرا ... خامة القرش : أولا بتختار اللون اللي انت عايزه والــ specular - Glossiness زي ما تحب ... الشئ المهم هو عمل bump >Noise وضبطها كما تحب ايضا حسب المشهد ... ثم عمل Reflection > Raytrace وضبطها مثلا على 15 مع وجود اضائة مناسبة ...
                        وهذا لينك الصورة ... المشكلة أن حجمها كبير (1600*1200)
                        عبد الله ... يا أخي جزاك الله خيرا ... نردهالك في الأفراح إن شاء الله ...

شكرا لك اخي maxspider

يعمل...
                          X