Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

vray / brazil / maxwell / afterburn

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

السلام عليكم
    الفيراي وبس عن تجربة طويلة لان خياراته اكثر والتحكم بالسرعة اكثر
    والدقة اعلى اضافة الى الجودة
    بينما البرازيل يمكن يعطي الوان اقل جودة وبطئ شديد وخيارات اقل
    توكل على الله واعمل استخارة للفيراي............................

الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس
      الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس الـ VRay وبس
      اللهم اغفر لي ولوالـدي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحيـاء منهم والأموات ..
      اللهم آمين .. اللهم آمين .. اللهم آمين
      ..

شكرا
        وبأذن الله سوف أبدأ بالعمل على الفيراي لأني فعلا اندهشت من تنائجه و مصادره التعليميه و خياراته
        و احاول ايضا تعلم المنتال راي و الماكسويل لسهولتهم على ما اعتقد
        ولكن سيكون الاهم تعلمه بالنسبه لدي هو الفيراي

وشكرا على مساعدتي لاتخاذ هذا القرار

أكرم ألصمادي
        الأردن

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
          اخى الكريم كل البلاجينس الخاصة بالريندر كويسة بس المهم انت عندك اية تتعلمة يعنى لو عندك فيراى اتعلم فيراى لو عندك منتل راى يبقى تتعلم منتل راى وفى حاجة يكون افضل لو مجموعة كاملة بتشرح مش دروس غير مرتبة انا شخصيا فى الوقت الحالى بتعلم منتل راى لان متوفر عندى السى ديهات بتاعتة
          وبعدها ان شاء الله هتعم الفاينال ريندر وبعدها الفراى وهكذا وبعدين برامج الرندر مش بتاخد وقت فى تعلمها زى المودلينج مثلا ولا الانيميشن الرندر ببساطة فاكهة البرامج الثرى دى مش بتاخد وقت خالص فى تعلمها واسال مجرب انا بعرف فى راى بسيط وفاينال ريندر بسيط ولما قعدت اتفرجت مثلا على السيديهات بتاعة المنتل راى قلت اتعلمة كلة واتقنة ولقيت انة مفيش وقت انت بتتعلم اعدادت ووظائف وطبعا انت بتحب الشىء دة يبقى هتتعلمة بسرعة ارجو انى اكون افادتك يا اخى

أخي العزيز ببساطة.. إذا كنت تريد السرعة فالأفضل هو المنتال راي على الإطلاق ولا تفكر بغيره....
            كل شيء معمول على الفيراي يمكن عمله على المنتل راي لكن مشكلته أنه صعب
            الماكسويل هو الأفضل على الإطلاق وبدون منازع وهو الأصح فيزيائياً لكنه بطييييييييييييييييييء جداً
            في عملية الرندر , فإذا كان عندك جهاز سريع فإني والله أنصحك بالماكسويل ,
            أنا شخصياً اشتريت سيرفر فيه معالجين سريع جداً بعدما انذهلت من الماكسويل....
            وبالتوفيق يا أخي العزيز.....

أخي جواب سؤالك موجود في موضوع آخر ..

فكما قال الأخ الحسني جزاه الله خيراً ... المصيير الأفضل هو الذي تستطيع التعامل معه بأريحية ..
              لا ما يراه غيرك أفضل ... فكما لاحظت ان الأخوان ما قصروا .. كلهم حكوا كل المصيرات بلا إستثناء..

وعلى فكرة أنا أعتقد أن الفيراي هو الأفضل .. ومع هذا أنا أستخدم البرازيل لأريحيته معي ..

حظ موفق

يعمل...
              X