موضوع: كل من يريد العمل في الماكس او مبتدئ ويريد الاحتراف ببلاش

ردود: 18 | زيارات: 1717

Smile كل من يريد العمل في شركه ثري دي او مبتدئ ويريد الاحتراف حقق حلمك

هذه الفكره للمصريين فقط في بادء الامر معظم الموجود علي المنتدي من مبتدئيين ومحترفيين اما لا يعملو في مجال الثري دي او يعملو ولكن غير راضيين عن نظام شغلهم اما ماديا او معنويا ومعظم الناس الذيين يحبون الثري دي ماكس عندهم حلم واحد وهو ان يعملو في شركه حتي ولو صغيره في اول الامر ولكن تنتج افلام كرتون محترمه تليق بخبرتهم في مجال الثري دي وانا عندي فكره لكل من يريد البدء في هذا المشروع الذي ممكن ان يصبح مشروع كبير وتموله شركات كبيره بعد ذلك وهو ان يجتمع كل المحترفيين والمبتدئيين المهتمين بالعمل في مجال الثري دي عن طريق المنتدي ثم نتفق علي تئجير مكان مناسب باموالنا الخاصه ثم لتقليل التكلفه يحضر كل فرد في هذه الشركه جهاز الكمبيوتر الشخصي الذي يملكه ثم يبدء احد المحترفيين في تئليف فلم كرتون واخراجه ويبدء العمل فيه بهذه الشركه الصغيره وبذلك نستطيع انا نعرض فيلمنا علي بعض الشركات او القنوات لاشهار شركتنات والمبتديئين يتعلمو ويستفادو بل ويعملو مع المحترفيين لزيادة خبرتهم ويبدء العمل الفعلي الذي كثيرا ما حلمنا به نحن المصممين للثري دي يا ريت يا جماعه اي حد عنده المبدء او حاسس ان الفكره ديه ممكن تتحقق و تحقق حلمنا يكتبلي ويبعت الرد zeingood@yahoo.com وملحوظه انا متبرع بالمكان الي هنبتدي منه المشروع مجانا وممكن ان نعطي قرصات من خلال هذا المكان ايضا في بادئ المشروع بجانب شغل الرسوم المتحركه ZEINGOOD@HOTMAIL.COM

ممكن اسئلك شوية اسئلة
    هى الفكرة فى حد ذاتها ممتازة
    بس اية المانع ان يقوم احد الاشخاص بالتمويل كامل

هل عملت دراسة جدوى للمشروع
    لو سمحت عوزل تحط احتياجاتك كاملة وتقولى خطواط واضحة ودقيقة
    اعتبر انك هتنفز الموضوع وادرسة ورد على

عضو متميز
    صور رمزية MN3M
    المنطقة
    void Egypt
    ردود
    3,021
    على فكره الفكره دى ممتازه و و أنا شفت ناس بتطبقها الآن بالفعل و شغاله بنجاح ..
    ربنا يوفقكم إنتو كمان..
    بس أهم حاجه يكون فى نظظام و الكل بيجى على نفسه علشان المصلحه الجماعيه و بإذن الله هاتوصلوا للمراد..
    M HAMMAD
    M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
    قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
    لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

Thumbs up كل من يريد العمل فى الماكس او مبتدىء ويريد الاحتراف ببلاش

الصراحه فكره جميله وانا من مصر بس انا مش محترف فى الماكس انا لسه يعنى متوسط كان نفسى احقق الحلم ده معاك بس انا زى ما قلتلك انا لسه مش محترف بس لو كان الموضوع او الفكره لاتقتصر على المحترفين فأنا من اوائل المشتركين معك

عضو فعال
    صور رمزية handsome
    المنطقة
    بس اللى مجرب وفارقها قال فى الدنيا ما فيش بعديها
    ردود
    292
    وان موافق حالا معاكم على طول الخط
    barakamr2002@yahoo.com
    handsome293@hotmail.com
    0101315937
    أسمى محمد من الجيزة
    فداك أبى وأمى يا رسول الله
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    انا لله وانا اليه راجعون
    اللهم أرحم أمى وموتى المسلمين أجمعين

أحد افراد فريق ابناء المنابر(الله يرحمه)
    http://sites.google.com/site/mohamedmabruk3d/

عضو نشيط
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    449
    السلام عليكم

اعتقد انى وضعت رد فى هذا الموضوع

ولكن اعتقد ان احد المشرفين ازاله ولا اعرف السبب

ولكن انا موافق على هذه الفكره

وهذا رقمى 0106494939

واميلى يوجد فى التوقيع

اتمنى من الله ان يوفقنا جميعا

انا موجود فى الويلى
    ليس للتفكير نهايه وليس للابداع نهايه
    ????????????????????????????????

عضو متميز
    صور رمزية عبد العزيز س
    المنطقة
    المغرب / طنجة
    ردود
    1,010
    ولو أنني من المغرب فاسمحوا لي على هذا الإستفسار
    حسب ما أسمع فإن أية شركة من هذا النوع سواء كانت كبيرة أو صغيرة لازم البرامج ألي بتشتغل عليها تكون برامج مرخصة . فهل فكرتم في هذا الأمر. خصوصا وأن برامج 3ds برامج باهضة الثمن....وشكرا

والله يا جماعه انا شاكر للحماس الجميل ده علشان نحقق حلمنا يا ريت الي جاهز فعلا يكلمني علي اميلي
    ZEINGOOD@YAHOO.COM_________ZEINGOOD@HOTMAIL.COM
    وبالنسبه للاخ الكريم الي بيتكلم عن ترخيص البرامج احنا مش هنرخص اي حاجه لان الشركه في اول الامر مش هتبقي مترخصه ولا معروفه لاحد حتي ننجز اول شغلنا بازن الله

يا جماعه انا شاكر لكل الناس الي متحمسه للموضوع وكمان الي بينقدو الموضوع بس زي ما الزميل الكريم قال ان الالف ميل بيبدء بخطوه و مع العلم فعلا المشروع ده في الاول هيكون مفيهوش اي عائد مادي بس ليه منفكرش في بعد كده معظمنا مش رادي بالثري دي الي بتقدمو كثير من الشركات العربيه ليه منقدمش حاجه جميله حتي والله لو مخدناش مقابل خالص في الاول بس بعد كده لمه شغلنا يتشهر ويبان اكيد سعرنا هيزيد مثل مسلسل العرائس (ظاظا فظاظه و جرجير طاظه) ولذي كان يعرض في رمضان اصحاب المسلسل عملوه بمفردهم وعردوه ببلاش علي التليفزيون وبعد ما اشتغل في التليفزيون اتعرد عليهم شغل كتير من مصر والوطن العربي يا جماعه ارجو فعلا من الي عنده وقت فادي ويقدر يشتغل الفتره الي جايه ومنغير فلوس يكلمني علي اميلي ZEINGOOD@YAHOO.COM_________ZEINGOOD@HOTMAIL.COM

يا جماعه يا ريت الي ليه في دراسة الجدوي يحاول يعملها للمشروع ويبعتها ليه علي المنتدي علشان كل الزمله تشفها علشان نبتدي بئزن الله من 15/4/2006 ينفع الميعاد ده وله ايه يا شباب والي عنده افكار لقصص افلام يقدمها لينا علي المنتدي

ازيك انا قرأت عن المشروع بتاعك في المنابر ونفسي اشارك معاك انا مستواي جيد في الماكس والبرمير وممكن اساعد معاك انا محمود من الفيوم وده اميلي ممكن تكامني عليه وعندي افكار جيدة جدا بالنسبة للفيلم الكرتون المبدأي لينا وعندي موليز جمده جدا وبتقنية عالية جدا الرجو الرد منك على الايميل وانا خريج المعهد العالي للدراسات المتطورة بالهرم قسم حاسب الي وانا بعتلك رسالة على الايميل

يا جماعه انا اسف انا كنت مشغول اليومين الي فاتو علشان انا عندي صالة بليردو وكافي نت وكنت ببيع البليردو علشان افضي للمشروع بتعنا والي فعلا جاهز يقابلني يوم الاثنين الي جاي الموافق يوم 27 الساعه 7 مساء امام مبني الازاعة والتلفزيون علي الكرنيش انا هستني الناس حتي الساعه 8 وبعد كده هنمشي انا والناس الي جت وهنروح للمكان الي عندي والي هيكون مقر شركتنا الصغيره الي هتبئي اكبر شركة ثري دي في مصر بئزن الله قريبا جدا يا ريت ردود الناس تكون سريعه ؤكي

وهذا ايملي يا اخي الكريم :

tbayati72@yahoo.com
    موقع رائع

وانا معك اخى الكريم win.ini@msn.com
    الروعة والجمال فى التصميم هى ان تبدع من خيالك وليس ان تسرق افكار الاخرين
    خالد دياب اديب الشباب

خلاص الميعاد يوم الجمعه الموافق 31 الساعه 4 عصرا علشان كل الناس تبقي جاهزه بئزن الله في نفس المكان انا علي فكره هقول مواصفات شكلي علشان تعرفوني انا اسمر وبلعب كمال اجسام يعني جسمي باين عليه شويه اني بلعم في الجم ؤكي

خلاص الميعاد يوم الجمعه الموافق 31 الساعه 4 عصرا علشان كل الناس تبقي جاهزه بئزن الله في نفس المكان انا علي فكره هقول مواصفات شكلي علشان تعرفوني انا اسمر وبلعب كمال اجسام يعني جسمي باين عليه شويه اني بلعب في الجم ؤكي وديه صورتي الرمزيه امامي

معاكم معاكم
    الفكرة رائعة والله
    والمشروع دة تم طرحة في حج صناع الحياة وكان اخونا محمد من السعودية بعرض المشروع ووالله لسة مش كمله الا بالشيخ صالح كامل يتبني المشروع بالكامل وهو عبارة عن انشاء اكاديمية لتعلم علم الثري دي

باذن الله معاكم
    بس في مشكلتين انا في ثانوية عامة اخر سنة ان شاء الله وانا من الشرقية
    بجد انا نفسي اكون معاكم وان شاء الله اجى اللقاء دة
    وعلي فكرة انا لسة مبتدأ
    بس كنت اشتريت من معرض الكتاب الدليل الكامل لتعليم الجرافكس وبنقنق فيه كدة كل لما اقعد علي الجهاز

والله يا شباب الفكرة رائعة ولكن عايزة صبر
    واي فكرة تنج اذا قوي الايمان بها وتوفر الاخلاص في سبيلها وزدات الحماسة لها ووجد الاستعداد الذي يحمل علي التضحية والعمل من أجلها
    وتكاد تكون هذه هي الاركان الاربعة الايمان والاخلاص والحماسة والعمل من خصائص ؟؟ مين يا تري
    من خصائص الشباب

ربنا يوفقنا جميعا

اشوفكم علي الخير

يا شباب الي عايز يكلمني علي الياهو مسنجر انا كل يوم بفتح المسنجر الساعه 12 مساء

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل