Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لمحترفي الكاركتر انيميشن (biped ) اتمني الرد علي سوائي ارجووووووووووووكم للاهميه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• لمحترفي الكاركتر انيميشن (biped ) اتمني الرد علي سوائي ارجووووووووووووكم للاهميه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا اقوم بعمل انيميشن ل 2 روبوت بيقومو بعمل تحدي علي الاسكيت بورد انا بعرف اعمل لينك علي الاسكيت بورد واقوم بعمل باس وامشيه عليه لكن ليست هذه هي المشكله
    المشكله هي وارجووووووووووو الرد عليها:
    اريد من الاخوه المكحترفين في الكركتر انيميشن ( biped ) ان يطلعوني علي الخوطوات لعمل ما اريد ان اقوم به وهو:
    ارجوكم يا جماعه حد يقلي علي خطوات ازاي وانا عامل لينك للبيبد مع الاسكيت بورج وممشيهم علي الباس ازاي افك اللينك من البيبد بحيث ان اخلي الاسكيت بورد يلف في الهواء ويرجع تاني اليبد يقف عليه و العكس ازاي اخلي البيبد وهو ماشي علي الاسكيت بورد علي الباس اخليه يتشقلب في الهواء وينزل علي الاسكيت بورد
    انا عارف انه سؤال صعب بس محتاجه ضروري ارجووووووووكم الرد بخطوات العمل
    ارجوكم الرد
    وشكرا للاهتمام
    اخوكم في الاسلام
    حسام

أنا مفهمتش إنت تقصد إيه و ياريت توضح أكتر..
    و يكون أحسن لوتوضح اللى إنت عاوزه بالصور..
    لكن اللى فهمته إنك عاوز البيبد يتشقلب فى الهوا و من غير مايكون معموله لينك مع الإسكيتبورد فى اللحظه دى..
    فى الحاله دى ( على حسب اللى فهمته ) إنك مش هاتعمل لينك للبيبد و لا حاجه. إنت هاتخلى الإسكيتبورد تتحرك يدوى و فى اللحظه اللى إنت عاوزه تتشقلب فيها شقلبها يا سيدى و بحيث مثلا تكون الحركه كلها فى خلال250 فرام. بكدا تكون خلصت من حركه الإسكيت بورد. بعد كدا تحرك الكاراكتر بتاعك كى فرام أنيمشن أى بمعنى تحرك البيبد بتاعك فى كل المفاتيح أو من الآخر يعنى تحركه يدوى.
    و فى حل تانى : و هوا إنك تشتغل بنظام الميكسر و تركيب عده حركات متواليه..
    لو فى حاجه مش مفهومه ياريت تقول..
    M HAMMAD
    M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
    قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
    لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

يعمل...
    X