Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

محتاجة مواقع دورات 3dmax بشهادات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أزاي 96 ساعة و سطحي ؟؟؟
    الماكس برنامج ضخم ممكن تتعلمه فى وقت طويل جدا وبرضه متعرفش كل حاجه.ثم ان سوئالك ده فى حد زاته يثبت انه سطحى,96 ساعة فى شرح وظائف البرنامج (ده بيعمل ايه وده مابيعملش ايه).
    فى حين على حد علمى ان مشروع الباشمهندس احمد مميز لانه هيتبع اسلوب يعتمد على تعلم خطوات الانتاج فى الموديلنج والانيميشن والتكستشرينج...الخ.
    وانا انشاء الله هشترك فيه فى اجاةز الصيف القادم.

اما عن مراحل الشرح فى يات:
    الاساسيات:معظم الساعات
    تصميم الشخصيات وتحريكها :المفروض انك تكمل على وجه شخصية كاملة بعض الرتوش وتنشئ عظام لعنكبوت وتحركه وانت ومهارتك بقى.
    الاضاءة: مفيدة لحد ما
    التحريك المتقدم (غير الشخصيات):مفيد لحد ما ولكنى مهتم بتحريك الشخصيات اكثر .
    وبشكل عام لن يفهم من لم يسبق له العمل على البرنامج من قبل.
    واخيرا الشهادة وهى اضافة رائعة للخبرة.
    http://mhdmhd.blogspot.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mhdmhd
      ثم ان سوئالك ده فى حد زاته يثبت انه سطحى
      معلش مش فاهم تقصد إيه من كلامك
      اما عن مراحل الشرح فى يات:
      الاساسيات:معظم الساعات
      تصميم الشخصيات وتحريكها :المفروض انك تكمل على وجه شخصية كاملة بعض الرتوش وتنشئ عظام لعنكبوت وتحركه وانت ومهارتك بقى.
      الاضاءة: مفيدة لحد ما
      التحريك المتقدم (غير الشخصيات):مفيد لحد ما
      الماكس برنامج ضخم ممكن تتعلمه فى وقت طويل جدا وبرضه متعرفش كل حاجه
      فعلاً عندك حق بس لو الكورسات كانت مركزة في جزء معين في الماكس يكون أفضل
      أنت عارف لو خلو ال96 ساعة لشغل العمارة ( modeling- material- lighting ) كان هيبقى مفيد إلى حد كبير
      أنا مثلاً أخدت كورس 72 ساعة ( modeling- material- lighting )
      أتعلمت أدوات يعني تقدر تقول أقدر أعمل مشهد معماري كامل

لكن 96 ساعة و أدرس فيها تحريك و تصميم الشخصيات .... اعتقد صعب
      كدة فعلاً يبقى الكورس سطحي
      و تصميم و تحريك الشخصيات المفروض يكون كورس لوحده
      ما رأيك أن حفظ القرآن الكريم و 12,000حديث

في 3 سنوات فقط ؟؟؟

تحقق لك حلمك

معلش مش فاهم تقصد إيه من كلامك
        انا اقصد الكورس مش سؤالك.

السلام عليكم ياجماعة انا عايز اوضحلكوا حاجة صغيرة جدا انا بجد معرفش اي مركز متخصص في تعليم ماكس في القاهرة ويعلمهولك باحترافية كلها بدايات لكن انا سمعت ان في دورات تدريبية بتتم في شركة
          م/ طارق راشد وبيتهيئلي ده غني عن التعريف
          قليل من الناس من تجدهم كالنار اذا صرت بجانبهم اضائو لك طريقك واذا صرت عكسهم احرقوك

أحد افراد فريق ابناء المنابر(الله يرحمه)

ممكن توضح تفاصيل اكثر,لو تعرف.

انا يا جماعة باخد كورس دلوقتى فى يات دلوقتى مددتة 102 ساعة
              بس انا مش معتمد علية بس .......انا بسمع دروس المهندس احمد فى المنتديات و عندى سيديهات تعليمية
              وكتاب مراد للمكس وبحاول انزل اى تمارين ممكن استفيد منها
              وانا شايف ان الكورس مبيدش كل حاجة لازم ------ لازم انتى تحاولى تطبقى حاجات لوحدك

خطة يات للثرى دى مكس

خطة يات الدراسية للمكس

شباب في مركز احسن من يات اسمه imagenuse وهو في مصر في المعادي وكان فاتح قبل من يات

.......في الوقت اللى كان يات بيعطي بس 40 ساعه تعليم للماكس .....والنقطة اللحسن هو بيدي شاهدة من

نفس شركة اوتو ديسك ووبتطلع منه بفائدة كبيرة اذاا قارنت نفسك بالبروفيشنال والشخص اللى بيدرب

هناك واحد كان بيشتغل في كندا وله خبرة كبير في المجال هادا والمركز ماخد الاوثورايزد قبل مركز يات

والكورس 4 تراكات تقريبا 192 ساعة الاساسي + تراك الرياكتورز التراك الخامس

المهم خدو الموقع تبعه ............واتمنى لكم التوفيق

www.imagenius-academy.com

اولا لازم تفرق بيت التعليم والشهادة
                    لو عاوز شهادة روح خدها من يات ذى الالف اللى خدوها وموصلوش لاحاجه
                    الشهادة فى يات ملهاش اى مقاييس ادفع واستلم فى مشروع مفروض سيادتك بتنفذة فى اخر الدورة ولكن معظم الناس مابتعملوش وبيخدوا الشهادة برده
                    بالنسبة انك تعرف تشتغل ماكس وتخرج منه شغل بشكل جيد ده موضوع تانى
                    فى النهاية انا ميش ضد يات مع العلم انا كنت مدرب فى مركز يات فرع المنصورة ثم طنطا وسيبته واشتغلت فى قناة المجد الفضائية مع director 3d والناس الجامده دى
                    الناس فى يات محترمه جدا وعلى مستوى عالى امثال استاذ مصطفى العزازى ولكن الماكس هو اللى ميش محترم .ومحتاج منك اكتر من شهادة ودورة
                    وعلى فكرة مفيش حد فى بيدور على شهادة فى الماكس اهم حاجه الديمو ريل
                    وبالتوفيق

يا جماعه اللى بدو يدرس الماكس بشكل ولا اروع خاصة الناس اللى في مصر يروحو على المركز هادا انا

درست فيه وهوة افضل مركز بعتبره لانو بالهم من الشهادة بطلعك فاهم انت بتعمل ايش
                      www.imagenius-academy.com

وبصراحه انا ما بعرف مركز يات لكن في الوقت اللى انا كنت فيه في مصر كان بدايه الماكس في مركز يات مجرد 40 ساعه وانا شفت المنهج تبعه وكان مستواة مش قد المركز هادا ............. انا ما بمدحه بس انا كمان حابب افيد اللى بدو يتعلم الماكس بشكل احترافي

انا مع الاخ fighter4d
                        واضيف
                        انك لو معاكى لغة انصحك الانترنت مليان بوفرة اللى يخليكى افضل من اى شخص كان متدرب قى احسن مركز
                        وانصحك تانى سيبك من اى شهادة شهادتك الحقيقية هى خبرتك واعمالك اللى هتنتجيها بعد تعلمك
                        هتلقى كل شئ بلا استثناء على الانترنت وبوفرة كمان بس بدل ماتدورى على مركز بيدى شهادة دورى انت عاوزة تتخصصى فى ايه كمواد تعليمية من النت بعد طبعا مرورك على البدائيات علشان تعرفى تتعاملى مع البرنامج
                        ولو عاوز تتدريى عن طريق شخص انصحك انك تدور على شخص مدرب الماكس او اى برنامج اخر وخدى كورس خاص انتى وعدد بسيط من الافراد علشان تحققى الاستفادة الكاملة مع العلم انك تحددى تخصصك للمدرب علشان تخرجى مستفيدة على الاقل بنسبة 85%
                        المدربين امثال مهندس مصطفى عزازى بمركز يات والاخ الفاضل احمد صبحى(ahmed3d ) الغنى ايضا عن التعريف
                        السلام عليكم
                        التعديل الأخير تم بواسطة ahmedyounis; 13 / 04 / 2006, 11:03 AM.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                        اللهم علمنا ما ينفعنا وانفعنا بما علمتنا

My 3D Visualization Work

فيس بوك
                        Freelancer

يعمل...
                        X