Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

سؤال عن قوة محاكاة السوائل في مايا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• سؤال عن قوة محاكاة السوائل في مايا

السلام عليكم
    السؤال هو عن قوة محاكاة السوائل في مايا و لا اقصد هنا السوائل مثل المياه فقط و لاكن اقصد عمل نار واقعية و دخان واقعي و انا اعلم انه ممكن عمل الدخان ب fluid ولاكن محاكاة نار و سوائل واقعيه هل ممكن تتعمل ب مايا و تكون واقعية 100% ولا لاء و انا اعرف الrealflow ولاكن لا اعرف اذا كان متخصص في السوائل فقط ام يستخدم ايضا لمحاكاة النار و الدخان و الغازات, و ما هي احسن البرامج لمثل هذه التأثيرات لأنني رأيت محاكاة حريق و اذهلني مدي واقعيتها و اريد ان اعرف ما هي احسن البرامج لمثل هذة التأثيرات و شكرا.

realflow لعمل المياة وحركتها او النار وكثير من الأعمال ويتم تصديرها للمايا لعمل الخامات والانعكاس والأضاءة والتصدير على شكل ملف فيديو واقعي عالي الجودة

ممكن يا جماعه ايه هيه realflow
      ومن يتهيب صعود الجبال -- يعش أبد الدهرى بين الحفر

مشكور اخ whatyet اما الاخ el7alm ادخل علي الرابط التالي http://www.nextlimit.com/realflow لتعرف ما هو الrealflow

شكرا يا كريم بس انا اجدتى للغة الانجليذى زى اجدتك للغة الصينية

شوف يا اخ el7alm عشان مفتيش انا مشتغلتش عليه ابل كدة بس انا عندي فكرة ده بيعمل ايه و هو برنامج لمحاكاة السوائل بمعني انه بيعمل نفس حركات السوائل مثل المياه و غيره و كما قال الاخ whatyet في رده علي سؤالي انه بيعمل نفس حركات النار و ما شابه, ده كل ال اعرفه يا اخ el7alm

http://3daliens.com/glu3D/index.htm
              المطور الأصلي للـ Realflow أخرج هذا الـ Plugin لمايا و غيره.
              3DReel2005

يعنى معنى كلامك انه البرنامج ده لو انا عاوز اعمل مشهد انيميشا فى نار على المايا اصمم عليه النار وبعدين اصدره للمايا يقراها ويضيفها للمشهد

ايوة صح كدة

شكرا يا نجم

يعمل...
                    X