موضوع: كتاب الكتروني كيف تصبح مصمم العاب من الالف للياء ( حصريا )

ردود: 15 | زيارات: 2542
  1. #1

    كتاب الكتروني كيف تصبح مصمم العاب من الالف للياء ( حصريا )

    حصريا للمنابر من مكتبتي الخاصة


    كتاب رائع شامل من الالف للياء ليساعدك لتصبح محترف تصميم العاب



    حجم الكتاب : 1,39 M


    اللغة : انجليزية


    للأسف لم استطع قراءة الكتاب كامل بسبب اللغة عندي ضعيفة قليلا لذلك
    اتمنى من احد اعضاء المنتدى ان يقوم بترجمتة ليستفيد منه الجميع


    الرابط :




    Password : fabjob.com


    الفهرس







    Copyright © 2003 FabJob.com
    PAGE 4


    Contents


    Welcome .................................................................................................... ................... 7


    About the Author .................................................................................................... ...... 9


    1. Introduction .................................................................................................... ........ 12


    1.1 What Does a Game Designer Do? ......................................................... 12

    1.2 What Makes a Good Designer? ............................................................. 14

    1.2.1 Character Traits ......................................................................... 14

    1.2.2 Strong Technical Skills ............................................................... 15
    1.2.3 Enthusiasm for Games and Sound Gaming Knowledge........... 16
    1.2.4 An Understanding of the Industry .............................................. 16
    1.2.5 Proven Design Experience ........................................................ 17

    1.3 Perks and Benefits .................................................................................. 17


    1.3.1 Creating Worlds ......................................................................... 17

    1.3.2 Playing Games All Day .............................................................. 18
    1.3.3 Atmosphere and Dress .............................................................. 18
    1.3.4 Free Games ............................................................................... 19
    1.3.5 Shows and Travel ...................................................................... 19
    1.3.6 Parties ........................................................................................ 20

    1.4 A Career Open to Everyone ................................................................... 20


    2. Developing Your Skills .......................................................................................... 21


    2.1 Writing Skills ............................................................................................ 21


    2.1.1 Technical Writing ........................................................................ 22

    2.1.2 Scriptwriting ................................................................................ 26
    2.1.3 Narrative Skills ........................................................................... 29
    2.1.4 Learning from Literature ............................................................ 34

    2.2 Design Theory ......................................................................................... 35


    2.2.1 Ergonomics .................................................................................35

    2.2.2 Human Computer Interface Design .............................................36

    2.3 Computer Savvy .......................................................................................38


    2.3.1 Word Processing, Spreadsheets and Databases .......................38

    2.3.2 PC Hardware and Software .........................................................39
    2.3.3 The Internet ..................................................................................41
    2.3.4 Web Design .................................................................................42

    FabJob
    Guide to Becoming a Video Game Designer


    2.4 Communication and Teamwork...............................................................45


    2.4.1 Sketching and Other Art Skills ......................................................46

    2.4.2 Coding .........................................................................................49
    2.4.3 Presentation Skills .......................................................................52
    2.4.4 Management and Leadership ......................................................54

    2.5 Media and Popular Culture .....................................................................56


    2.5.1 Movie Industry Knowledge ...........................................................56

    2.5.2 Awareness of Popular Culture .....................................................59

    3. Getting Ready .................................................................................................... .....62


    3.1 Get an Education .....................................................................................62


    3.1.1 Self-Study ....................................................................................62

    3.1.2 Game Development Schools .......................................................67
    3.1.3 Alternative Degrees ......................................................................70
    3.1.4 Internships ...................................................................................71

    3.2 Get Some Experience .............................................................................74


    3.2.1 Creating Add-On Levels for Existing Games ...............................74

    3.2.2 Working on a MUD .......................................................................83
    3.2.3 Working on a Total Conversion (A ‘Mod’)......................................88
    3.2.4 Creating Your Own Game............................................................91

    3.3 Other Ways to Prepare Yourself .............................................................94


    3.3.1 Become a Game Tester ...............................................................95

    3.3.2 Games Journalism ......................................................................96
    3.3.3 Role-Playing Games ....................................................................96
    3.3.4 Titles, Awards and Contests ........................................................97

    3.4 Materials to Market Yourself...................................................................98


    3.4.1 Creating Your Design Portfolio .....................................................99

    3.4.2 Optimizing your Resume ...........................................................106
    3.4.3 Selling Yourself on the Web .......................................................108

    4. Getting Hired .................................................................................................... ..... 114


    4.1 Knowing the Industry............................................................................. 114


    4.1.1 How the Industry Works ............................................................. 116

    4.1.2 A History of the Industry .............................................................. 117
    4.1.3 Current and Previous Generation Platforms ..............................121
    4.1.4 The Publishers ...........................................................................126
    4.1.5 The Developers .........................................................................129

    يتبع ----->


  2. #2
    4.1.6 Terminology................................................................................131
    4.1.7 Recommended Reading............................................................134
    4.2 The Jobs .................................................................................................136
    4.2.1 Applying For Advertised Jobs .....................................................137
    4.2.2 Applying ‘On Spec’ .....................................................................139
    4.2.3 Applying to an Agency ................................................................141
    4.3 Networking.......................................................................................... ....147
    4.3.1 Trade Shows..............................................................................148
    4.3.2 Approaching Developers at Parties ............................................152
    4.3.3 The International Game Developers Association (IGDA) ...........153
    4.4 The Video Game Designer Interview...................................................153
    4.4.1 Research the Developer ............................................................154
    4.4.2 Pay and Benefits ........................................................................156
    4.4.3 The First Interview .....................................................................160
    4.4.4 A Second Interview .....................................................................167
    4.4.5 Your First Day ............................................................................169
    5. Being Successful On the Job..............................................................................170
    5.1 Accelerate Your Career .........................................................................170
    5.1.1 Training ......................................................................................170
    5.1.2 Additional Responsibilities ..........................................................171
    5.1.3 Mini-Projects ..............................................................................172
    5.1.4 Advancement .............................................................................172
    5.1.5 Moving Sideways .......................................................................173
    5.1.6 Freelancing ................................................................................173
    5.2 Trends and the Future ...........................................................................174
    5.2.1 The PC Market vs. the Console market .....................................174
    5.2.2 Gamers’ Games vs. Mass-Market .............................................175
    5.2.3 The Female Market ....................................................................176
    5.2.4 The Future of the Industry ..........................................................177
    6. Conclusion.......................................................................................... ...................180

  3. #3
    على أي لغة برمجة يتحدث الكتاب؟
    محترف Game Maker 6.1

    لا تنسى الإشتراك بمنتدياتي وقم بإضافة مواضيع بما يحلو لك حتى يصبح المنتدى نشطا جداً :

    www.forumsvibe.com/mne


  4. #4
    thnx man ... i realy like it

  5. #5
    اخي العزيز لقد قمت بالاطلاع على هذا الكتاب انه قيم من ناحية تنمية افكارك وتوسيع خيالك من ناحي برمجة وتصميم الالعاب واكثر النكات الموجودة تعطي معلومات غير مجانية وهذا غير الكامل .... مشكور على هذه الهدية القيمة

  6. #6
    أشكر الجميع على ردودهم
    أخ Mohammed N
    الكتاب يتكلم عن كل الامكانيات الممكنة لعمل لعبة بجميع انواعها

    SWORDFISH
    welcom

    هاني وميثم
    مشكور اخي على الاطلاع ولكن حبيت ان اوضح اني قد اشتريت هاذا الكتاب ب 50 دولار تقريبا لذلك فهو كامل من جميع النواحي وشكرا

  7. #7
    اخى مشكور بس الوصلة مش شغالة وانا حولت انزل الكتب مش راضى بص ممكن تبعتة لى على الايميل دة
    medo_hely_2013@yahoo.com
    او
    egysghost@hotmail.com
    الهوتميل 250ميجا عندى يعنى يشيل الملف
    اوك
    عبدالحميد

  8. #8
    الرابط يعمل حاول مرة أخرى واذا استمرت المشكلة معك او مع اي عضو آخر الرجاء ابلاغي لكي اضعه على رابط اخر

    وشكرا

  9. #9
    اني نزلت الكتاب ....... شكرا على الوصلة
    twasool
    احفظ الله تجده امامك

  10. #10
    العفو اخوي

    واتمنى ان شاء الله ان الجميع يستفيدو منه

  11. #11
    Banned
    صور رمزية ابو البشير
    تاريخ التسجيل
    Feb 2006
    المنطقة
    الجماهيرية العربية الوهمية الديموقراطية الشعبية الكبرى المختلطة
    ردود
    225
    حملت , الكتاب مشكور

  12. #12
    حاولت تنزيل البرنامج من اجل ترجمته لكن الرابط لا يعمل

  13. #13
    شكراً على الكتاب

  14. #14
    اعتذر اخوي ان الرابط انتهت مدته

    لكن سوف أضعه خلال اسبوع ان شاء الله

    شكرا للجميع على المرور

    وشكرا لك اخ adelnour على تفاعلك ورغبتك بالمساعدة

    وان شاء الله سوف اضعه في أقرب فرصة

  15. #15
    مشكوووووووررررررررررررررر

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل