Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الاعضاء المجهولين

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ابو صالح انت اهل للخدمه والف شكر ليك وانت اللى يتكلم نعاك يحس انك متواضع مع انك ليك وزن جامد فى السينما وانا شوفت بنفسى فى المنتدى عالم الخيال

لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info

هوه الناس اللى قالو انو فيه اقليات هنا فهذا كلام صحيح ومحسوس هنا ولكن في نفس الوقت انا مع كلام اخي بالله وعزيزي ابو صالح لانو انا بتكلم عن تجربه

انا قعدت شهر شهرين عبين ما معظم الناس صارت تعرفني ... فا كل اللى في الامر مجرد وقت ليس اكثر وبعدين الاسلوب في التحاور مهم جدا

يعني يجي واحد يفتح موصوع له في عرض ونقد وما يدخل عليه الا 2 ولا ثلاثه ... وبجي وبقلك وين العالم

وبعدين بتصير العالم تدخل عشان ارضاء له مش اكثر ولكن لما يكون العمل بتكلم عن نفسه فا كل العالم بتصيير تدخل وتقول رايها لانو عملك اللى بتكلم مش العكس

وتمنياتي للجميع بالتوفيق

شكرا احسان انظر للخاص

www.9gfx.info

المشاركة الأصلية بواسطة ehsan
          هوه الناس اللى قالو انو فيه اقليات هنا فهذا كلام صحيح ومحسوس هنا ولكن في نفس الوقت انا مع كلام اخي بالله وعزيزي ابو صالح لانو انا بتكلم عن تجربه

انا قعدت شهر شهرين عبين ما معظم الناس صارت تعرفني ... فا كل اللى في الامر مجرد وقت ليس اكثر وبعدين الاسلوب في التحاور مهم جدا

يعني يجي واحد يفتح موصوع له في عرض ونقد وما يدخل عليه الا 2 ولا ثلاثه ... وبجي وبقلك وين العالم

وبعدين بتصير العالم تدخل عشان ارضاء له مش اكثر ولكن لما يكون العمل بتكلم عن نفسه فا كل العالم بتصيير تدخل وتقول رايها لانو عملك اللى بتكلم مش العكس

وتمنياتي للجميع بالتوفيق
          كلام مية في المية و اؤيده بشدة
          يقول الله تعالي في الحديث القدسي:
          ( يا ابن آدم أنا لك محب فبحقي عليك كن لي محبا)

انا معاك يابو قندوزه بس ده ميمنعش نشجع الناس دى وانت شايف ان فى ناس هيطلع منها حاجات حلوه
            الناس بتمشى من المنتدى بسبب الاهمال لهم وفى ناس الموضوع بالنسبه لهل
            انها مثلا بتشوف احد اعمالك مثلا يغمى عليها وتتخيل انها لو عرضت عمل لها محدش هيعبرهم

www.9gfx.info

اخي امير انا عن نفسي كنت اول شهر على طول على المنابر ولكن صار انو انشغلت اكتر من الاول

والعالم اللى بتحب تفيد راح تفيد ... انا كنت ادخل قسم العرض وقسم الماكس واشارك هنا وهناك

وكمان لازم نحسب انو كل واحد عنده مشاكل وعندة حاجات في راسه كتييير فا كمان على قدر المستطاع راح

يفيد وانا اتكلمت عن نفسي .... ممكن بقيت الشباب متلي او عندهم اسباب اخرى

طبعا يا اخى طبعا كل واحد له ظروف مختلفه
                بس انت مش حاسس ان كده اصبح رد فعل اعلى يعنى زى الناس اللى ساعدت معانا فى الرووم كلهم مستواهم عالى فى الشغل
                وكلهم قدرو يشوفو اعمال الناس دى اللى عمرها معرضت حاجه ابدا ودلوقتى عرضو اعمالهم وانا شايف ان فى ناس منهم هيطلع منها شغل حلو
                بنصايحكم طبعا وشكرا

www.9gfx.info

بالعكس الناس اللي شاركت معاكو بارك الله فيها وانا كنت بس بتكلم عن نفسي

والحمد لله كانت في فترة كنت اشارك وارد بس عشان العالم تستفيد ولا تحس بالجفاء عنها

ولكن الناس هادي كمان اقدر على الافادة مني وان شاء الله نقدر نوصل لمستواها اذا كان مش في الشغل

يكون في مستوى الافادة والنقد

موضوع جميل .. و اتفق مع سالفة التحزبات ...

بس فكرة انشاء روم للمبتدئين اعتقد انها مو مناسبة لانهم بيحسوا انهم معزولين ( على الهامش ) ..
                    ثم ان هذي الخطوة ستؤدي اوتوماتيكيا الى تكون روم للمحترفين

ومعظم الناس تحب تشوف حاجة تريح العين فأكيد ان معظم الاعضاء و الزوار بيروح لاعمال المحترفين
                    ويترك المبتدئين في رومهم والحل لايكمن في نقطة واحدة وانما في عدة نقاط من بينها انه على كل عضو يشارك في مواضيع الاخرين

عشان الناس بتشارك في موضوعه .. وهذا بينعكس ايجابا على المنتدى ككل حيث ستزيد المشاركات وبالتالي زيادة عرض الاعمال وبالتالي زيادة الاشخاص اللي بيشتركوا في المنتدى(( رغبة في عرض اعمالهم))
                    (واعتقد انه هذا احد اهداف القائمين على المنتدى) وبالتالي زيادة المستوى العربي وبالتالي ...( أتابع ولا كفاية )

اما بنسبة للنقد فيجب الا يقتصر الناقد على جانب معين مثلا بيشوف ايجابيات ويترك السلبيات
                    او العكس ،،،، ثم ان الشخص الناقد يجب ان لايتأثر بالشخص الذي سبقه في الرد يجب ان يكون
                    موضوعي في رده ،،

وسالفة المدح في اعمال ما تستحق اعتقد مالها داعي والحبيب المصطفى يقول (( إذا رأيتم المداحين فأحثوا في وجوههم التراب ))
                    يعني عشان ما حد يفسر كلامي غلط :::: انا بقصد الاعمال اللي ما تستاهل ...
                    وما اقصد انك ما بتشجع زميلك عندما يعرض اعماله ..
                    بإختصار كن مرآة لأخيك .. يعني وضح له الجميل والشين في تصميه وذلك حتى يعرف مستواه وما هو المطلوب منه لتحسين مستواه ..

اعتقد اني انجرفت شوية وتحول الرد الى محاضرة ..
                    عذرا على الاطالة ...
                    00000000000000000000000000000000
                    Mr.zerO

ابتدع العرب الصفر و هو اختراع عظيم لا زالت البشرية تنعم بنتائجه . وبذلك سهلوا العمليات الحسابية تسهيلا كبيرا ويعتبر العلماء المحدثون ان اختراع الصفر من اعظم ما ابتكره العقل الانساني في شتى العصور ، إذ يستحيل بدون الصفر وجود الكمية الموجبة والكمية السالبة في علم الــــــكهرباء ، والموجب والسالب في علم الجبر . كما ان لاختراع الصفر نتائج اخرى كثيرة منـــــــها اكتشاف الكسر العشري الذي له الفضل في اختراع الحاسوب.

المشاركة الأصلية بواسطة ابوصالح1
                      طبعا .. أبشارك في الرد على أي أحد .. والمساعدة أبعرضها على قدر الإستطاعة .. فأنتم تعرفون أني شغلا على السينما ..
                      وكلام مشرفنا lazzhar صحيح بالفعل
                      المعذره اخي ابو صالح انا احس انك من المتحيزين ولعلمك اكثر من مره طرحت فيها تصاميمي عندما كنت عضو جديد لم ارى اي رد لك مع انك كنت موجود ودايما بتابع ردودك على الاعضاء واجد فيها تحيز لدرجة اني صرت لا اتابع اعمالك . اتمنى انك ماتزعل من كلامي واذا كان عندك تعليق على كلامي اتفضل قولي هوا
                      في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
                      الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
                      لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
                      اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

مستر زيرو--بالعكس انا مش بعزلهم انا بوريى شغلهم للناس عشان يلفتو الانتباه عشان مفيش موضوع منهم ينزل لاخر الصفحه وبدليل ان فى منهم عارض بره موضوعوى وجوه موضوعى والناس ردت عليهم
                        بره الموضوع اكتر يعنى اصبحو مشهورين
                        وربنا يوفقهم

www.9gfx.info

المشاركة الأصلية بواسطة lazzhar
                          أحسن طريقة للحصول على أكثر عدد من الردود هي أن تبدأ بالرد في مواضيع الآخرين. بعدها بقليل تلقاهم جايين يردوا على مواضيعك كأنه في رقبهتم دين لازم يسددوه
                          انا علي بنقد كل الاعمال و اذا ما نقدت يا اما العمل 10/10 او مش تصميم اصلا و كل واحد بعرف حالو

ممممممم تحيز.
                            مااعتقد انها مقصودة.ممكن تلقائي كده ترد على العضو المحبب اليك....

اميرررر ---- ما اعتقد انهم اصبحوا مشهورين بس يمكن موضوعك هذا له اثر على
                              على بعض الناس .. يعني فيه نوع من الحياة لمن تنادي

والمفروض من اليوم نرفع شعار للمنتدى :::
                              ((كن ايجابيا ،،، وشارك في مواضيع الاخرين حتى يشارك الاخرين في مواضيعك ))

..
                              ..
                              00000000000000000000000000000000
                              Mr.zerO

ابتدع العرب الصفر و هو اختراع عظيم لا زالت البشرية تنعم بنتائجه . وبذلك سهلوا العمليات الحسابية تسهيلا كبيرا ويعتبر العلماء المحدثون ان اختراع الصفر من اعظم ما ابتكره العقل الانساني في شتى العصور ، إذ يستحيل بدون الصفر وجود الكمية الموجبة والكمية السالبة في علم الــــــكهرباء ، والموجب والسالب في علم الجبر . كما ان لاختراع الصفر نتائج اخرى كثيرة منـــــــها اكتشاف الكسر العشري الذي له الفضل في اختراع الحاسوب.

الكلام اللى اتقال فى الموضوع ده كتير بس فين النتيجه الملموسه والواقعيه الكل اقترح افكار ممكن تساعد ب فين التنفيذ
                                لا تتحدث ابدا مع من لا يهتم

يعمل...
                                X