Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ريسبشن لم يكتمل ارجو النقد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

السلام عليكم
    شكرا جدا يا جماعة وانا حاسس انكوا ادتونى اكتر من حقى بس بصراحة انا اشهد للمنابر بالتميز لانها هى السبب الاساسى فى رفع مستوايا فى الانتريور ولكن يا خسارة مستوايا ضعيف فى الاكستريور وذلك بسبب ضعف المنابر فى دروس الاكستريور الاحترافية
    اما بالنسة للعمل
    max 8
    render vray
    مدة الرندر ساعتين
    اخ حسينى الخامات هى عبارة عن مجموعة صور Sponech استخدمتها للحوائط
    اما الخشب فشفت خامة خشب من الخامات الموجودة فى المنتدى من النوع فيرى وعملت زيها مع تغير bitmap
    الستارة بصراحة انا مش عاملها جايبها جاهزة
    اما بالنسبة للاضاعة
    استخدمت target direct بقوة 6 مالتبلير وخليت فى ال decay inverse حتى تقل شدة الاضاءة مع المسافة
    وعند كل شباك اضاءة فيرى
    وفى كل مربع من المربعات الموجودة فى السقف اضاءة فيرى تخلف قوتها على حسب المكان
    اى اللى جمب الشباك اللى بيدخل من اضاءة الشمس اقوى من الداخل حتى احس بتدرج الاضاءة النهارية
    وفى النهاية حطيت omni وعددهم 5 بقيمة صغيرة جدا تقريبا 0.02 وخليتها attembed ودى عرفتها من درس فى المنتدى هنا وفايدتها توزيع الاضاءة بشكل كويس
    اما بالنسبة للسراميك انا خدت بالى ان انعكاسة جامد بس بصراحة قلت لما افرش مش هيظهر لان الفرش مش هيظهر السيراميك كتير بس هعمل حسابى واقلل الريفلكشن
    اما بالنسبة للرندر اعتقد انة عادى جدا لاى مستخدم الفيرى
    بس ممكن اكون مزود فى enveroment ومخليها 7
    ومخلى color mapping
    expotional
    2.55
    2.55
    ودة عرفتة من evermotion arciterios
    ويارب اكون عرفت اشرح

الخامات و الالوان جامده جدااااا
      Tarek...
      www.tarekmahmoudstudio.com

مشكور علي الشرح الوافي
        يقول الله تعالي في الحديث القدسي:
        ( يا ابن آدم أنا لك محب فبحقي عليك كن لي محبا)

الله ينور عليك وتسلم ايدك اخى

لا أستطيع غير أني أقول مبدع
            إلى أبعد الحدود

ما شاء الله عمل جميل
              (رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِمَن دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِناً وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ)
              ((رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ))
              اللهم آمين

العمل روعة

قمة فى الواقعية لم ار مثلها

اكمل العمل و اعرضة

اخوك عمرو
                ..

Refresh

..

رائع رائع اخي ماشاء الله عليك وتسلم يدك
                  ملاحظتي الوحيده في الزجاج اللي على الابليكات اللي في الجدار ( اضاء الحائط ) اعتقد انك عامل لون الديفيوس تبع الزجاج اسود لو تخفف لون السواد ممكن يعطي لون افضل للزجاج لانه كتير السواد على الزجاج كمان في سوال انت عامل ريتريس عالزجاج ؟
                  بالتوفيق اخي ومنتظر الاخراج النهائي
                  في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
                  الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
                  لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
                  اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

تعديل فى الغرفة قبل الفرش

السلام عليكم انا شاكر جدا على ردودكم جميعا وانا عدلت على قد مقدرت لانى كنت مشغول شوية
                    بس انا كملت تصميم الفراغ مع بعض التعديلات اللتى ذكرها الزملاء قبل الفرش وانا مرضتش افرش لان دايما معظم الفرش بيكون جاهز فحبيت اشوف العمل من خلال التصميم والماتريال والاضاءة حتى ارى جودة العمل قبل الفرش وشكرا وادعوا لنا جميعا بالتوفيق

رائع...انت فنان

رائع جداً اخي فقط لدي اقتراح
                        ياريت تحط نجف كلاسيكي ذو عناقيد كريستاليه لو امكن مكان اللمبات الدائرية اللي حاطتها
                        لتعطي مزيد من الفخامه وأيضا فريم الصور لو تخليه ذهبي راح يكون افخم برضه لانه الفريم الخشبي اللي عامله ترادشيونال ولا يتماشى مع ستايل الريسبشن
                        كما كنت اتمنى لو تستبدل مكان الفريم المذكور بدولاب انتيك ولكن هذا راجع لحضرتكم
                        ارجوا لك التوفيق والتعديلات جميله
                        في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
                        الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
                        لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
                        اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

تصميم رائع بكل ما للكلمة من معنى...

عمل جميل ورائع في أنتظار الفرش
                            بالتوفيق

عمل رائع و بالتوفيق....

عمل رائع وانتبه لملاحظات الاخوة وكلام x_10d
                                متوقعلك مستقبل باهر بأذن الله
                                Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, and dance like you do when nobody's watching

يعمل...
                                X