Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الأهلي.. أحسن فريق في العالم لشهر يونيو

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الأهلي.. أحسن فريق في العالم لشهر يونيو

الأهلي.. أحسن فريق في العالم لشهر يونيو
    تم اختيار النادي الأهلي المصري كأحسن ناد علي مستوي العالم في شهره يونيو من قبل الاتحاد الدولي للتاريخ والإحصاء، وذلك نتيجة لانجازاته المتميزة خلال المواسم الأخيرة الماضية وكان أخرها جمعه بين بطولتي الدوري العام وكأس مصر. يذكر أن نادي الأهلي فاز ببطولة كأس مصر دون أن يدخل مرماه أي أهداف.

وهذا وتقدم مركز النادي الأهلي العالمي من المركز ال58 إلي ال45، وهو بذلك يكون أول نادي عربي إفريقي يدخل ضمن أول خمسين نادي علي مستوي العالم. يذكر أن نادي الزمالك يأتي في المركز ال191 من نفس التصنيف.

من ناحية أخري، يتصدر الأهلي المركز الأول علي الأندية الإفريقية. وأسيك أبيدجان الثاني وترتيبه (100) عالميا، والنجم الساحلي الثالث و ترتيبه (108) عالميا والجيش الملكي الرابع وترتيبه (109) عالميا، والترجي الخامس و ترتيبه (124) عالميا.

كذلك يأتي الأهلي علي القمة في الصعيد العربي، ويليه الفيصلى الأردني وترتيبه (101) عالميا، والنجم الساحلي الثالث وترتيبه (108) عالميا، والجيش الملكي الرابع وترتيبه (109) عالميا، والترجي الخامس وترتيبه (124) عالميا.

البر لا يبلى والدين لا يفنى والديان لا يموت
    يا أبن ادم أفعل ما شئت كما تدين تدان

في العـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

انا مليش في الكورة .. بس مش واسعة شوية ؟
    ابن المهندس مهندس .. وابن الدكتور دكتور .. يبقى ابن الريس متقال الريس حجازي متقال
    S.Badr = Samy Pasha = Samy Badr

يعني لازم تجيب سيرة الزمالك.... ؟؟؟؟؟

بس انا خايف تقوم حرب دلوقتي
      صقور العز قد نامت وغنى حمام السلم وانتفش الغراب
      أيـــــــــــــا اسلام قد طــــــــــــال اغتراب

مبروك وعقبال المركز الاول

المشاركة الأصلية بواسطة Samy Pasha
          في العـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

انا مليش في الكورة .. بس مش واسعة شوية ؟
          بص اصل ليها حسابات بالبطولات مش بقوه الفريق
          يعنى الاهلى اخد دورى وكاس و فاز ببطولة كأس مصر دون أن يدخل مرماه أي أهداف.

المشاركة الأصلية بواسطة رمز الصمود
            يعني لازم تجيب سيرة الزمالك.... ؟؟؟؟؟

بس انا خايف تقوم حرب دلوقتي
            ربنا ما يجيب حروب
            طالما ذكر الاهلى لابد ان يذكر الزمالك لانه المنافس التقليدى
            وبعدين الزمالك فرقه جامده جدا بس المشاكل هى الى مقصر معاه

المشاركة الأصلية بواسطة ZIZO
              مبروك وعقبال المركز الاول
              على فكره فعلا الكوره بتساعد كتير فى معرفه الدوله للعالم
              واحنا محتاجين العالم يعرفنا على شان يفهم دينا ويبقى عنده قابليه انه يسمعنا
              ولما بنتقدم فى الرياضه عامتا بتبقى فرصه كويسه اننا نقدم نفسينا للعالم ونسهل عمليه التواصل الى منها ممكن نوصل دينا لكل العالم

يا أخى إن مجاراة أهل الكفر فى لهوهم ليس له دخل بالدين ولم نرى يوما أن رجل أسلم بعد مشاهدة مبارة بين السعودية وتونس مثلا
                فحب الكرة كيف تشاء والعب متى شئت وكيف شئت ولكن أرجوك لاتدخلهذا فى الدين
                فهذا لعب
                وقد قال الله فى كتابه
                إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ{13} وَمَا هُوَ بِالْهَزْلِ{14}..............الطارق
                ليس لعبا أخى الكريم بل هو قول فصل وليس بالهزل واللعب
                بارك الله فيكم وهداكم وإيانا إلى الصراط المستقيم

يا اخى الغالى افهم ما أردت قوله قبل ان ترد على
                  انا اقصد ان فى دول ما تعرفش يعنى ايه مصر والمغرب وفلسطين والعراق وهكذا
                  بعدنهم عن العالم العربى وبيعتبروا ان العرب لسه ماشيين على جمال وانهم ارهابيين وانهم وانهم
                  لما تبقى فى وسيله زى كره القدم ما فيهاش ناس عريانه والى بيلعبوها رجاله ولما نبقى متفوقين فى الرياضه بتخلى العالم من حولك يحاول يعرف مين الناس دى
                  زى ما ينجح دكتور عربى فى امريكا بيخلى الناس تدور حوليه وطبعا اذا كان مسلم الناس بتعرف ان المسلمين مش ارهابيين لا دول علماء ورياضيين واطباء

ولم اقل فى حديثى ابدا انك لو اتفرجت على ماتش تونس والسعوديه فى واحد هيسلم
                  على الرغم ان الواحد لما بيسجد على شان جاب جول ممكن واحد غير مسلم يتفرج ويوشف ويسأل هو بيسجد لمين والراجل ده دينه ايه
                  لما يشوف اكثر من فرد فى منتخب فرنسا مش عرب ولكنهم مسلمين ويسجدوا لله ممكن يدخل فى الدين ويسلم هو كمان

فى التأنى السلامه وفى العجله الندامه

أحب أن أسألك سؤال واحد فقط أخى الكريم
                    أن تسأل نفسك وغيرك ماذا تعرف عن البرازيل وشعبها والأرجنتين وكوستاريكا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                    ستجد القليل الذى يعرف ويعرف فقط بسبب دراسته ليس بسبب الكرة
                    فستجد كل معلوماتهم عن البرازيل تنحصر فى رونالدوا وأدريانوا..
                    أما ماذا يعبدون وكيف فلايهم..............أتعرف ان روبرتوا باجيوا لاعب ايطاليا كان ملحدا..........لاأعتقد ان احد يعرف إلا القليل.......فالكل منجرف وراء قدميه وليس عقيدته لآنها لاتهم...............وإعلم أن ليس عليك هدى أحد حيث أنك لاتفكر إلا فى نفسك فقط وعندما تفكر فى دعوة أحد فادعوا كما دعا نبيك فإذا أبو فماعليك هداهم إن عليك إلا البلاغ
                    وأسف على قطع الموضوع وألف مبروك للأهلى عقبال كاس العالم

اخى abukatada
                      شكرا على ردك المهذب
                      انا لست كما تظن اخى فانا لست مدمن للكره ولا حتى والله اعرف اسماء اللعيبه
                      كل ما هونالك انى بعلب كوره كرياضه تنفعنى لما فيها من جرى وحركه ليس اكثر
                      وبتابع بعض الماتشات لا انكر بس لو فاتنى ماتش عادى مش بتفرق معايا
                      واقربها اخى الغالى انا عندى كورس انجليزى النهارده فى وقت ماتش المانيا وايطاليا وهروح الكورس على شان الدراسه اهم من الماتش
                      انا لست عاشق للكره ولكنها الرياضه الى بلعبها من اجل الرياضه
                      مره تانيه شكرا على ردك المحترم المهذب الى خلانى اقدر اوصلك فكره عنى واقدر اتكلم معاك
                      ولو اتبع اغلب الناس النصح بطريقتك لكان كل الناس اصبحوا فى طريق الهدايه

بارك الله فيك اخى
                        وأعوذ بالله أن اظن سؤا بمسلم فالخير فى امة محمد ولكن كل إبن أدم خطاء وخير الخطائين التوابين والنصيحة واجبه على كل مسلم........ فقد قال رسول الله صلى الله عليه وسلم\

الدين النصيحة ، ثلاث مرار ، قالوا يا رسول الله : لمن ؟ قال : لله ، ولكتابه ، ولأئمة المسلمين وعامتهم
                        الراوي: أبو هريرة - خلاصة الدرجة: حسن صحيح - المحدث: الترمذي - المصدر: سنن الترمذي - الصفحة أو الرقم: 1926

اخى الغالى
                          اليس هذا هو موضوعك عن منتخب فرنسا وملحوظه السجود
                          http://www.maxforums.net/showthread.php?t=73649

وده ردك فى الموضوع منتخب فرنسا والاسلام الى انت كاتبه

شكرا إخوانى على المرور

اقتباس:
                            علشان كده انا بشجع منتخب فرنسا وإن شاء الله ياخد كاس العالم

بس انا كنت بشجع البرازيل وكان نفسى تكسب
                            مش مشكلة.............الكاس الجاى

يعنى ليك فى الكوره ومتابع اهو زينا

يا رجل أنا قلت لك أن سبيل الدعوة معروف ومنهجه صافى قد توارث عبر أجيال منذ عهد النبى
                              وليست الكرة إحدى هذه الطرق ولكن المسلم كعادته داعى إلى الله فى أى مكان ولو حتى كان ملعبا للكرة
                              فقد أسلم بعض لاعبين فرنسا حسب النقل الذى وصل لى عن طريق اخوهم أنيلكا الذى أرشدهم لدين الحق وليست الكرة سببا فى هذا الأمر فلو بعض الأصدقاء أسلم احدهم لاستطاع ان يرشدهم إلى الحق وإن لم يكونا لاعبين للكرة
                              فليس للكرة أى سبب فى هداية هؤلاء
                              فأنا جائنى الخبر ففرحت لرجل كان بالأمس من اهل النار فهداه الله إلى الحق بإذنه
                              وليس للكرة أى دخل فى الأمر ولو سمعنا عن إسلام شحات فى فرنسا أسلم لفرحنا واخبرنا به .
                              لان الأسلام لايحتاج إلى رموز ولا يحتاج احد بل الناس الذين يحتاجونه
                              والحمد لله الذى هدانا له من غير فتنة .....................الحمد لله

يعمل...
                              X