Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ورشة الانيميشن الثانية: (الخوف)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ورشة الانيميشن الثانية: (الخوف)

اهلا بيكم في ورش الانيميشن .. الورشة الثانية.

موضوع هذه الورشة.. هو الموضوع اللي اقترحه اخي mhdmhd وهو الخوف

ومثل ما ظاهر من موضوع الورشة.. انه من هنا هيبداء الجد... والموضوع هيصعب اكتر واكتر

وبما ان عدد المنافسين زادوا.... الموضوع شكله هيسخن جامد

يالتوفيق للجميع

معاد انتهاء هذه الورشة: يوم الخميس القادم

بسم الله ما شاء الله استمر اخى واتمنى لك التوفيق
    يا عباد المسيح لنا سؤال ... اذا مات الاله بصنع قوم فهل هذا اله ... ويا عجبا لقبرا ضم ربه .. واعجب منه بطنا قد حواه ... اقام فيه تسعا من شهور ... ما بين دما وحيضا غذاه ... تعالى
    الله عن افك النصارى سيسأل كل منهم عما افتراه

(7فَإِنَّهُ إِنْ كَانَ صِدْقُ اللهِ قَدِ ازْدَادَ بِكَذِبِي لِمَجْدِهِ فَلِمَاذَا أُدَانُ أَنَا بَعْدُ كَخَاطِئٍ؟) رومية 3: 7
    هل صِدْقُ الله ومجده يحتاج إلى كذب بولس ونفاقه؟

نتمنى لك التوفقك

ما المطلوب مني
      لكي اشترك

اتفضلوا تانى محاولة :
        وهى عبارة عن محاولة للتعبير عن الخوف من شى,
        مين هيقولى خايف من ايه؟(اعتقد واضح على الاقل فى نظرى )

اضغط هنا
        التعديل الأخير تم بواسطة mhdmhd; 19 / 08 / 2006, 12:07 AM.
        http://mhdmhd.blogspot.com/

نحاول نشارك إن شاء الله ^_^

لا كده يا جماعة النظام مش مظبوط ... انا الكاراكتر اللى باشتغل بيه .. عليه حوالى 20 او 30 morph target ... يعنى مش محتاج اعمل اى شىء

اقترح وضع شرط ان يكون العمل بهيكل فقط و بدون اى mesh على الاقل فى هذه المرحلة
            http://heilschwingung.at/188e0

لا كده يا جماعة النظام مش مظبوط ... انا الكاراكتر اللى باشتغل بيه .. عليه حوالى 20 او 30 morph target ... يعنى مش محتاج اعمل اى شىء

اقترح وضع شرط ان يكون العمل بهيكل فقط و بدون اى mesh على الاقل فى هذه المرحلة
              انا مش عارف انت تقصد ايه...

وايه المورف تارجت..زي blend shape

ايوه هى اسمها فى المايا blend shape و فى الماكس morph target
                http://heilschwingung.at/188e0

بس ياسايفر مفيش مشكلة.. ان يكون للكاركتر مورف تاريجت...
                  ماهو انت مش هتعمل بوز واحد واكسبريشن واحد.... انت هتعمل سلسلة من البوزس....

وفي الاخر لازم المشاهد العادي اللي هيشوف الانيميشن.. يعس ان فعلا الشخصية ديه خايفة..

علي العموم... انا برضه هعمل الشخصية عبارة عن هيكل... لان معنديش شخصية ليها بليند شيب جاهزة

وبالتوفيق للجميع

ايه يا جماعة انتوا فين؟ مفيش حد ليه,هو الانيميشن محدش بيحبه ولا هو صعب ولا ايه بالضبط ؟
                    اكثر البرامج المستخدمة فى المنتدى تستخدم للاعمال الداخلية والمعمارية مع ان هذه البرامج اسمها برامج تحريك ثلاثى ابعاد

المشاركة الأصلية بواسطة mhdmhd مشاهدة المشاركة
                      ..
                      وهى عبارة عن محاولة للتعبير عن الخوف من شى,
                      الكلام اللى بتقوله دا غلط فى حق اى أنيمشن لأنه الانيمشن لازم يكون مفهوم و فكرته واصصله لأى حد من أول الطفل لحااااااااااد الناس الراشدين..
                      و إعذرنى لو قلت لك إن الأنيمتور الفاشل هوا اللى بيكتفى برأى نفسه فى الانيمشن..
                      عموما الحركه حلوه بس مش واضحه غالبا هوا خايق من قنبله أو شىء كده يعنى..
                      ربنا يوفقك و أتمرن أكتر..
                      M HAMMAD
                      M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
                      قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
                      لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

المشاركة الأصلية بواسطة MN3M مشاهدة المشاركة
                        الكلام اللى بتقوله دا غلط فى حق اى أنيمشن لأنه الانيمشن لازم يكون مفهوم و فكرته واصصله لأى حد من أول الطفل لحااااااااااد الناس الراشدين..
                        و إعذرنى لو قلت لك إن الأنيمتور الفاشل هوا اللى بيكتفى برأى نفسه فى الانيمشن..
                        عموما الحركه حلوه بس مش واضحه غالبا هوا خايق من قنبله أو شىء كده يعنى..
                        ربنا يوفقك و أتمرن أكتر..
                        يا اخى ما هو الكلام الغلط فى حق الانيميشن؟اولا ان لم اقل شئ بالمرة.
                        ثم انا بمزح فى السؤال للمرح فقط وانا سالت ناس قبل معرضه هو واضح ولا لأ وعدلت حاجات لانه مش واضح(مثل ثنى جسمه مكنش كده لكنى ذودته).
                        ثانيا كيف تقول مش واضحة ثم تقول بالظبط ما اقصده وهو انه خائف من شئ سينفجر
                        ان لم اعجب ابدا بما اعمله واعتقد انه دائما يحتاج الى تعديل

المشاركة الأصلية بواسطة mhdmhd مشاهدة المشاركة

اضغط هنا
                          بسم الله

هههههههه

انا فهمتها وهيه طايره اكيد خايف من النيميشن حقى. اتوقع انك شفت نفسك فى المرايه وانت بتعمل الانيميش......ول ول ول انت كذا حاط الكمبيوتر تبعك فى الحمام....هههههههههه

جميل جدا الانيميشن اخى

انا لولا انى مشغول بانهاء عمل مسابقة المركبات المقاتله كنت شاركت.

هذا ربما يخفف مستوى الخوف عندكم جميعا......الى حين المسابقه الثالثه ان شاء الله.

moi moi

ان لم اعجب ابدا بما اعمله واعتقد انه دائما يحتاج الى تعدي
                            فعلا.. وانا كمان.. واي حد.. من مبتداء.. ليمحترف.. دايما الواحد يتطلع الي الاحسن...

وان اخسي ان الشباب اللي هنا في الورشة يكونو نامو

ايه نسيتو سوق الخضار ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

انا بس علشان انشغالي بموضوع تاني.. اتاخرت شويا.. بس لا يمكن انسا ورش الانيميشن طبعا

وده thumbnails للانيميشن..

وهو ان فيه حد بيهدد الشخصية بتاعتي..
                            وشخصيتي.. خايفة منه.. وبتتراحع الي الوراء... وخبط في الحجر الي وراءه... وقع علي الارض...
                            وقعد يزحف.. الي الوراء.. وخايف.. منه.. وبيقله... بليييييييييز.. بليييييييييز... متعلقنيييييش.. في سوق الخضار

وانا بداءت في الانيميشن.. النهارده... وان شاء الله اخلصه علي بكره

لو فيه اي ملاحظات علي السيناريو.. ياريت اعرفها...

ودمتم سالمين

المشاركة الأصلية بواسطة Limponi_3d مشاهدة المشاركة

وهو ان فيه حد بيهدد الشخصية بتاعتي..
                              احم احم لاباس عليه لا تغلق
                              -----------------------------------------------------------

جميل السيناريو اخى . بانتظار الانيميشن

موزه ....حجر.....موزه .....حجر....لا ادرى اختر انت.

انتظرك

يعمل...
                              X