Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لمستخدمى الـ ZBrush

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• لمستخدمى الـ ZBrush

أنا مبتدئ لبرنامج الـ Zbrush وعايز أعرف
    ازاى أعمل Import أو Export من الـ ZBrush لـ 3dsmax و العكس

؟؟؟؟؟؟؟؟

أنا وصلت لحل لكن معرفش صح ولا غلط
    بعمل اكسبورت من ماكس بامتداد DFX بتاع اوتوكاد بعد كده بفتح الذدبرش وافتح الملف عادى خالص وبعدل فيه عادى لكن المشكلة لما اعمله اكسبورت من الذدبرش للماكس بامتداد obj - والماكس بيفتح الملف لكن فيه كمية seagment عالية جدا لدرجة البرنامج والجهاز بيهنجوا مش عارف اعمل ايه

ممكن تعمل اكسبورت من الماكس obj ولما تعمل اكسبورت من الزيبرش لا تزيد التنعيم ممككن تنعم من الماكس أفضل

بالتوفيق
      لا يأس مع الحياة ولا حياة مع اليأس .....
      جرب ,
      ثم جرب ,
      ثم جرب ,
      ثم جرب ,
      ثم جرب ,
      حتى تصل
      والتجربة خير برهان ....

جربت التقليل فى التنعيم واشتغل حلو على الماكس
        بس الماكس مبيعملش اكسبورت obj - أنا بعمله اكسبورت DFX وبيشتغل على الذدبرش عادى
        كده يبقى فيه مشكلة فى الامتداد ولا عادى ولا ليه أثار جانبية

وشكرا ياأخ أبو حمزه

or u can do another method when u create ur models ORIGINALY in ZBRUSH .....when u create a model in ZBRUSH u then save it as a TOOL in ZBRUSH itself and it will be appeared within the tools under the Zsphere tool ....when u do that...u open the tool menue where the Zsphere and other regular tools are located and choose ur newely created tool and create a new scene with it ....then go to the same menue and EXPORT it as a .OBJ file

use a software called DEEP EXPLORATION to convert any 3D file to any other format u perfer to use

SWORDFISH
          SWORDFISH

يعمل...
          X