صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 31

موضوع: ماكس +زىبرش+فوتوشوب

ردود: 31 | زيارات: 2152
  1. #1
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905

    ماكس +زىبرش+فوتوشوب

    عملى الجديد وساقدمه بعد كده فى ظروف احسن وبشكل مختلف فى الاكساء خصوصا واضاءه مختلفه --عشان انا مشغول ولكن قولت اخد رايكم فى المرحله دى عشان انا دمجت الزى برش مع الماكس
    الملابس والغطاء زى برش والباقى ماكس مع شويه شغل فوتوشوب على الحائط وشكرا

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info




  2. #2
    عضو قدير
    صور رمزية MiND ViSiON
    تاريخ التسجيل
    Mar 2006
    المنطقة
    جدة
    ردود
    5,524
    حلو يا امير التصميم جدا جميل الخامات ممتازه جدا والفكره جميله وعجبتني حكاية دمج الماكس مع الزي برش وعلى قول المثل باقي على الحلو تكه . انت باقيلك قليل وحتوصل لنتائج مبهره بس الممارسه يا امير
    ملاحظتي الوحيده في خامة الارض حجم البلاطه الواحد كبير جدا ياريت تزيد كمية tile وبعدين الملاحظه الاهم انه دا تصميم ريفي جدا يعني مابيستخدموش بلاط فيه كان الاولى انك ترسم خيش او ارضيه اسمنت عموما اهنيك عالتصميم دا ومستني القادم .
    في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
    الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
    لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
    اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

  3. #3
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905
    هههههههههههههههه --على فكره ممكن تضمها لجمعيتك الرائعه لانها مبتكره تماما وليس فيها محاكاه
    وانا قصدت ان حجم البلاطه يكون كبير حست انى مرتحلها كده وعلى العموم فى التعديل القادم ساصغرها
    وبعدين متغلطتش فى الصعايده دى مش حجره واحد صعيدى---منتظر اعتذارك على الخاص

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info



  4. #4
    عضو نشيط
    صور رمزية disco
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر ان شاء الله
    العمر
    32
    ردود
    708
    علي فكره اكيد ده مش بنطلون الصعيدي اكيد ده بتاع ابنه..... فسافس
    If You Were Dead Or Still Alive I Don't Care

  5. #5
    عضو فعال
    صور رمزية MAB991
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    المملكة العربية السعودية
    ردود
    276
    سلام
    اسمحلي العمل تعبان !! تحسه مسطح او تو دي , الاضاءة تعبانه والرندر تعبان , امكن الشي الوحيد الي تمام المودلينج ....

    تحياتي وللأمام....
    أخوكم/ محمود عبدالوهاب بغدادي


    مؤسس موقع ماب التقني لمعاينات ومقارنات الجوالات والأجهزة اللوحية
    www.TechMAB.com

    محفظة الأعمال الخاصة بالثري دي والأنيميشن
    www.CreativeMAB.com

  6. #6
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905
    Mab991 انا عارف انك مش هتقول غير كده وانت عارف ليه عشان مره نقدتلك عمل ومكنش عاجبك نقدى
    وانا عرضت عمل قبل كده وانت قلت نفس الكلام-- اول ما تخف باذن الله ابقى خش المنتدى تانى
    وانا اساسا مش هاخد بكلامك حتى لو العمل وحش بس هقبله من حد غير يكون حتى بيعرف جرافيك

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info



  7. #7
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905
    وايه ياعم ديسكو انت داخل تنقد ولا تقول رايك فى الصعيدى
    انا اعتقد انى المفروض انقل العمل لاطراف الحديث عشان اللى عايز ينتقم واللى عايز يهزر ده اللى الواحد بياخده من المنتدى
    الف شكر

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info



  8. #8
    عضو قدير
    صور رمزية MOHSEN
    تاريخ التسجيل
    Jul 2006
    المنطقة
    ..::EGYPT ::..
    ردود
    3,238

    Thumbs up

    الاخ امير العمل جميل .. اعجبنى
    A BiG FaN OF

    MAXFORUMS
    Theory_Of_Design@yahoo.com



    م / محســن عمــاد
    mohsen_3d

  9. #9
    عضو متميز
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    المنطقة
    سلطنة عمان
    العمر
    25
    ردود
    3,888
    جميل جدا وخاصة الأقمشة ننتظر إخراج العمل بالشكل النهائي
    ---------------------------------
    كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان حبيبتان الى الرحمنِ
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

    ---------------------------------
    شبكة احتراف,,,e7tirafc4d
    ---------------------------------
    .. ^_^ ..


  10. #10
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061
    جميل أخي فعلا والاجمل أنه بالزي برش والماكس لانه لو بالماكس كله وطلع بالشكل ده هيبقى مش حلو قوي (طبعا انا قصدي على الخامات) بس فعلا العمل كويس
    ومستنين التعديل وعايزين حاجة أكبر من كده بس ربنا يعينك على المشاغل

  11. #11
    عضو متميز
    صور رمزية wisam_3D
    تاريخ التسجيل
    May 2004
    المنطقة
    فلسطين
    العمر
    35
    ردود
    1,776
    جميل اخي خاصة الموديلنج والخامات ولكن تبقى اعدادات الريندر تحتاج شوية تعديل
    تحياتي
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

  12. #12
    عضو نشيط
    صور رمزية disco
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر ان شاء الله
    العمر
    32
    ردود
    708
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة amirrr معاينة الرد
    وايه ياعم ديسكو انت داخل تنقد ولا تقول رايك فى الصعيدى
    انا اعتقد انى المفروض انقل العمل لاطراف الحديث عشان اللى عايز ينتقم واللى عايز يهزر ده اللى الواحد بياخده من المنتدى
    الف شكر
    ايه يا امير انتا زعلت ليه والله انا بس مكنش اصدي اتريق والله العمل بتاعك عشره علي ..... سبعه ونص انتا بس اتحملت عليه علشان الآخ الي انتا شديت معاه عيزك تروق كده وبلاش تاخد كلام الاعضاء بحساسيه ... امال يارجل لو شوفت شغلي ربنا يسطر دانتا هتهريني تريقه تحياتي ليك وان شاء الله نشوف التطورات
    If You Were Dead Or Still Alive I Don't Care

  13. #13
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    السعودية
    العمر
    27
    ردود
    339
    العمل يحتاج الى تعديلات كثيرررررررررة

    الاضاءة خافته من جهة والجهة الاخرى ساطعة
    ويصعب تميز الصورة ان كانت 2d او 3d بسبب الرندر
    وكمان الخامات تحتاج عناية

    وفي انتظار الانتهاء من التصميم


    والى الامام
    ... اللهم علمنا ما ينفعنا وزدنا علماً وعملاً يارب العالمين ...

  14. #14
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905
    شكرا محسن --شكرا البدر --شكرا صديقى وسام--شكرا شادى--ديسكو اصل انت كملت المهمه بتاعته الصراحه
    وانا مش زعلان ومنتظر عملك بفارغ الصبر ابو زهره مشكور
    والنهارده باذن الله هخلصه واظبط اعدادات الريندر اللى عمله مشكله بس انا كان همى انى ادمج البرنامجين مع بعض
    يعنى صعب على الماكس انه يعمل الملابس بالشكل اللى تريده وايضا الغطاء
    مشكوووووووووووور

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info



  15. #15
    عضو متميز
    صور رمزية THE WAX
    تاريخ التسجيل
    Nov 2004
    ردود
    1,851
    العمل ده كأنو لوحة زيتية

  16. #16
    Xsi Artist
    صور رمزية amrgets
    تاريخ التسجيل
    May 2005
    المنطقة
    المصنع السفلي ، المحرك الأمة للأعلى
    العمر
    27
    ردود
    1,229
    مستنيين النتيجة النهئية للحكم

    لكن العمل جميل و حلو

    حبيبك عموووووووور

    ما بتخشش على الماسنجر ماشى يا عم

    اشطة
    ..

    Refresh

    ..


  17. #17
    عضو متميز
    صور رمزية amirrr
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    1,905
    شكرا افاق الشرق ورايك جميل جدا واشكرك --عمووووووووووور انا اسف بس بجد انا مشغول جدا جدا
    ومقصر مع الناس كلها وكويس ان العمل عجبك--ومنتظرين اعمالك ياباشا اشطهههه

    لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info



  18. #18
    رائع جداااا يا استاذ امير
    انت شغلك عجبني جدااا انا لسة مبتدء ونفسى اتعلم على ايدك انا اسمى هانى alza3im يطرا فكرنى ولا لا على فكرة انت تعرفنى كويس اوىىى ياريت تكلمنى

  19. #19
    أبو دبابة سابقا
    صور رمزية A.Atiq
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المنطقة
    المدينة المنورة
    ردود
    7,949
    ماشاء الله
    ولكن الاضاءة غير مظبوطه
    ممكن برنامج الزي برش (لا أريد ملف تورنت)
    على الخاص لو سمحت ....
    الأول : يتحدث كثيرا , ولا يقول شيء ..
    الثاني : يتحدث قليلا , ويقول كل شيء ..


  20. #20

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل