Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

شرح صغير متواضع لتركيب البرازيل و الفيراي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• شرح صغير متواضع لتركيب البرازيل و الفيراي

اولا انا وضعت هذا الموضوع المتواضع نظرا لاني كنت محتاس في الموضوع و مش هابخل بالشرح علي حد
    اولا انا نزلت الفيراي من شبكه الحترفين عادي خالص بس مكنش بيقبل الاسم بتاع الجهاز او الاي بي
    وبعدين نزلت البرازيل فكان الامر بتــــــــــــــــــــــــــــاع p- brazil .ini مش شغال فتهت في متاهه المقابس فعملت موضوع في المنتدي علشان اعرف الحل
    فللاسف كان الاهتمام زائد ولكن الحلول غير صالحه للمشكله اللي عندي في الفيراي والبرازيل
    فاخذت الايميل بتاع الاستاذ 3DHero فكان الحل بتاع الفيراي علي ايده واهه الحل
    قالي اولا نزل الفيراي اللي نسخته هيه vrayadv1.49.03
    فنزلته ونبدا الشرح اولا نقوم بنقل الplugins اللي بداخل الفولدر اللي هوة اسمه بعد الفك plugins الي ملف plugins في فولدر الماكس نفسه مع مسح اي شئ خاص بالفيراي القديم (لو كنت نزلته مسبقا) وهاتلاقيهم مبدوئين بحرف الv وعددهم 4 ملفات وبعدين انقل الي بداخل البلقينز اللي في الفيراي الي الماكس بلقينز (الملفات والفلدرات) وهكذا اتمينا النقطه رقم 1[/COLOR]
    وبعدين نمسح الscript الي في الماكس وعدد الscripts اللي في الماكس اللي المفروض نمسحم ملف واحد مبدوء بال v وبعدين انقل الscript اللي في فلدر السكربت اللي في الفيراي الي الscript اللي في الماكس وهكذا اتمينا النقطه رقم2
    وبعدين ننقل الملفات اللي في الفيراي الي فولدر الماكس مباشره (الملفات فقط)
    وبعدين نشغل الماكس ونجرب شغل الفيراي او اختاره وبعدين هات قائمه renderer ممكن تلاقيه شغال تمام او مكتوب بتاعه كده اسمها edit lincese server inormation وهنا يجي دور السيرفر اللي المفروض عندك من الفيراي القديم شغله وشغل الكراك اللي مع الملف اللي انت حملته من الموقع وفي السيرفر دوس علي lincese request وانقل السيريال اللي مديهولك وحطوة في الكراك و اللي هايطلعلك حطه في السيرفر تاني في خانه enter the lincese here ودوس اوك هايقولك invalid او مش هايقول ملكش دعوة بيه وشغل الماكس ودوس علي الريندر وان شاء الله يشتغل

*************************************************************************************

البرازيل :-
    نزل النسخه brazil1.2.58
    ونزلها عادي خالص في الماكس علي طول واعد تشغيل الماكس واختر البرازيل ممكن تظهر لك رساله او لا لو ظهرت دوس علي settings وامس النقطه لو لقيت لو مالقيتش دوس اوك وثم abort واخرج وادخل علي الماكس تاني واختر البرازيل ومبروك

يارب اكون وفقت في الشرح المتواضيع
    ولو في مشاكل انا لسه مبتدئ فارجو رد جبابره الماكس الخبراء
    وصدقوني الطريقه مجربه 100000000000% وشغاله عندي
    وشكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا
    وبعدها مره تانيه الاستاذ 3DHero هوة اللي واضع الشرح كل ما في الامر اني حبيت اوصله وشكرا
    التعديل الأخير تم بواسطة fady_fod; 16 / 09 / 2006, 04:03 PM.

شغاله يا معلم تسلم
    اذا قرأت ردا لي أو موضوع كتبته.
    فقل
    لا اله الا الله محمد رسول الله

تابع موضوع ال making of
    تابع موضوع اللقاءات

اي خدمه بس علي فكره الفضل مش ليه الفضل للاستاذ 3DHero

يا جماعه حرام صدقوني انا تعبت علي بال ماجمعت الشرح لو الطريقه مش شغاله قولولي ونحاول نوصل لحل بس انا كدا حاسس اني مليش لزمه
        وشكـــــــــــــــــــــــــــرا

يا جماعه انا ااسف علي الموضوع ده

انا اسف جدا اني مش حاطط وصله تحميل للمقبس لكن دي تعليمات المنتدي زي ما كلنا عارفين

ايه يا جماعه 124 واحد يدخل الموضوع و 1 بس اللي يرد

بصراحه انا عايز الموضوع يتمسح علشان مافيش حد مقدره بقي يدخل 154 واحد و 1 بس اللي يرد حرام بجد ويا جماعه اللي في حاجه واتجهته يقول

الف الف شكر وربنا يقدارك علي فعل الخير
                If You Were Dead Or Still Alive I Don't Care

المشاركة الأصلية بواسطة disco مشاهدة المشاركة
                  الف الف شكر وربنا يقدارك علي فعل الخير
                  يااه الف شكر لك استاذي علي الشكر بس ده شرح صغير وكلمه الشكر ديه ليها قيمه اكبر من حجم الموضوع
                  الف الف شكـــــــــــــــر

انا والله عارف انك تعبان جدا في الموضع ده بس متلمش الاخوه الاعضاء علشان اليومين دول يومين دراسه وكده وعلي العموم انابرده بشتكي من قلت الردود علي موضيعي بس الله اعلم ايه الزروف الي هما فيها
                    If You Were Dead Or Still Alive I Don't Care

بعد تركيب الكراك الخاص باليرازيل انسخ عنوان الـ Ip الخاص بجهازك وضعه في خانة الآيبي أدريس

رغم اني نصبت مقبس البرازيل كما هو مشروح باحد المواقع بالضبط وايضا املك كرت شبكه الا انه لم ينجح التنصيب ودخلت لمتهة وتركت المقبس جانبا
                        ولكن ان ان يوجد حل ملائم فلا مانع
                        اريد ان اشغل مقبس البرازيل مع باقي المقابس وليس بشكل مختصر

حضرتك عرفت تعمل الامر بتاع p- brazil .ini لو عرفت يبقي العيب مجهول بالنسبه لي
                          وعلي كل حضرتك الطريقه الموضوعه هنا شغاله تمام

المشاركة الأصلية بواسطة disco مشاهدة المشاركة
                            انا والله عارف انك تعبان جدا في الموضع ده بس متلمش الاخوه الاعضاء علشان اليومين دول يومين دراسه وكده وعلي العموم انابرده بشتكي من قلت الردود علي موضيعي بس الله اعلم ايه الزروف الي هما فيها
                            صدقني حضرتك انا مقدر بس انا الموضوع كان فيه كتير يدخل منغير ما يرد طيب علي الاقل حد يرد عليا علشان اتاكد ان الموضوع شغال
                            وارجو ان مفيش حد زعلان مني

بس علي كل انا كمان في الدراسه وورايا دروس كتير اوي
                            وشــــــــــكرا

ممكن اطلب طلب من اداره المنتدي
                              انا عايز احط روابط للاخوه للمقابس دي ينفع احط

يعمل...
                              X