Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تجربه جديده مع برنامج جديد وقوى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تجربه جديده مع برنامج جديد وقوى

هذا اول تجاربى بعد الخوض مع الزى برش--والرحله فى البحث عن برنامج يسهل مهمه التصميم
    البرنامج modo
    النمذجه 4 دقائق
    الريندر 10 دقائق
    اليكم العمل

وانتظرو منى الجديد فى ذلك البرنامج حيث اعمل على تصميم خارجى --شكرا لمروركم

لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون اسكندرانيا
    www.9gfx.info

انا تعبت منك يا اخى...ههههههه
    ارسى بقى على حاجة واحدة
    العمل جميل جدا كذلك الخامات
    و على فكرة بيقولوا ان مودو دوة اسرع برنامج مودلنج على الاطلاق

و لكن مش عارف يعنى اة اسرع برنامج مودلنج؟.؟؟؟؟؟
    يعنى اة؟
    لو حد يعرف يا ريت يجاوبنى

مرة اخرى العمل جميل جدا يا سيدى
    للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
    http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
    https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
    https://www.facebook.com/MCC4P

عمل جميل جداً
      لكن قاعدة الفنجان في الوسط منخفضة كثيراً نحو الأسفل
      على فكرة أنت مشتت نفسك كتير في البرامج مش عارف ليه
      بإنتظار خبرتك على البرامج حتى تقول لنا ماهو أقوى برنامج بالنسبة للموديلنج

الصوره لا تظهر
        اللهُمَّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي و يَسّرْ لِي أمْرِي ..

على فكرة أنت مشتت نفسك كتير في البرامج مش عارف ليه
          لن أقول جميل
          إبقى مع الماكس ياعمي و الله إنت حيرتني
          و هه هذه جكارة (عناد)
          العمل شيء للغاية و أنت واحد ما تعرف شيء :d ههههههههههههههه
          أمزح بس خليك على الماكس يا عمي
          سلامي لك
          غيث
          Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that. Martin Luther King, Jr.

محمد باشا يشرفنى مرورك وهقول معلوماتى النهائيه عن البرامج كلها اللى اشتغلت عليها
            يمان ماكس--انا مش عارف اققولك ايه على متابعتك الدائمه دى والاهتمام ده وبفى اخر كلامى هقولى على كل حاجه
            غيث حبيبى وصديقى القديم --الصراحه انا تعبت من الماكس ده وبحاول الاقى حل عشان نمذجه الماكس
            مش سهله حتى لو انت تجيدها هتاخد معاك وقت
            برنامج modo
            من افضل البرامج اللى اشتغلت عليها فعلا نمذجه سهله وسريعه ونظيفه بدون اخطاء الا القليل
            اضاءه فوق الممتازه تعادل مقبس الفراى
            سهوله فى التعامل مع واجهة البرنامج
            خفيف على جهاز الكمبيوتر ولا يشكل عبىء ومساحته 64
            سهوله فى اختيار البوليجون --يعنى مثلا عايز تختار عدد معين من الاضلاع لعمل عليهم تعديل فما اسهل الاختيار واسرعها بطريقه ساحره
            اخيرا سرعه فى الريندر لاتقارن باى برنامج اخر --لو قارنتها بالفراى فالفراى يصبح اقل --فهو بطء جدا فى الريندر
            والعمل مره اخرى عشان اللى مشافهوش--

www.9gfx.info

العمل جميل صديقى أمير - ليه مش بنشوفك كتير زى زمان ؟
              ربنا يوفقق
              و ما توفيقي الا بالله

محمد --واحشنى جدا جدا جدا --والصراحه انت اللى مش باين باعمالك الاحترافيه فى البليندر
                واتمنى ان نشوفلك اعمال اكتر الفتره اللى القادمه
                سلام ياصديقى

www.9gfx.info

اهلين يا امير عمل جميل جدا ويبدو ان وجدت ضالتك في البرنامج دا انا كنت بحمله بس فجاه قفل من عندي بس حرجع احمله تاني التصميم جميل جدا بس عايز اشوف حاجات اقوى عشان نقدر نحدد قوته
                  في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
                  الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
                  لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
                  اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

عمل ممتاز وكمل مع هذا البرنامج اضائة وخامه ممتازة
                    كمل فيه .............
                    كتابى لتعليم برنامج مايا بالعربى
                    http://aegypt72.googlepages.com/1.doc
                    تعلم الانجليزية على ضمانتى
                    http://maxforums.net/showthread.php?t=120347&page=2
                    إسطونات محادثه(جمل+قطع) إنجليزى عربى
                    http://maxforums.net/showthread.php?t=139351
                    أكثر من مائة جملة للغة الانجليزية تساعدك على التحدث
                    http://maxforums.net/showthread.php?t=108633

عمل مفاجئ من برنامج جديد ، وتبدو نتيجة التصيير جيدة ولكنك اقتصرت على مشهد بسيط جدا ونرجو منك ان تخبرنا عن باقي مميزات التصيير مثل :
                      هل يوجد بمحرر المواد مايشابه مواد الفي ري من (مادة مضيئة ؟ ) لأنها مهمة جدا في أعمال التصميم الداخلي وهل به مادة shadow map اللي في الماكس وايضا هل به مادة blend ومادة shellac لعمل موا السيارات .

واذا عملت لنا درس سريع وسيط عن خواص البرنامج ح نكون مشكورين جدا لذلك

صديقك جدا نوري أبدا
                      ابو محمد
                      قال غاندي:
                      سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
                      http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

امير تعرف أني لا أحب لك الضياع ......

لدى لن أشجعك و أقول لك ان العمل جميل كي لا تضيع وقتك من برنامج لآخر .... حوال أنك تعملوا في الماكس ونا متأكد أن النتجيت حتكون أفضل ... و هكدا ستطور من مستواك أكثر .... لاكن لو بقيت تغير في البرامج .. في الآخر ستجد نفسك في الهامش .........

أرجوا ان لا يكون كلامي ثقيل عليك ... لأني أريد مصلحتك فقط

صديقى الغالى واخويا عبده-- اشكرك لمرورك اللى يشرفنى على طول وفعلا اخيرا لقيت برنامج يدخل دماغى
                          وباذن الله الاقيك زميل معايا فيه
                          ابو حميد صديقى الغالى جدا جدا --العمل ممتاز بس عشان انت دخلت وعلقت عليه واشكرك على تشجيعك اللى فعلا ادخل فيا الحماس
                          ابو الانوار --نورى صديقى القديم جدا والوفى جدا --انا اقتصرت على مشهد بسيط عشان انا لو عمكلت مشهد كبير هتقابلنى مشكله الاكساء مش المودلنج --وربنا يسهل تشوف منى فى البرنامج ما يسرك
                          يامبدع --بالنسبه لبقية الخامات فانا فى طريقى لمعرفتها والبرنامج الصراحه امكانياته عاليا اوى
                          وباذن الله هحاول اعمل درس صغير كده انشاء الله --اخوك امير
                          ياسين صديقى الغالى جدا جدا--انا لا ازعل من كلامك بالعكس انا فاهم انك عايز تخلينى امشى فى الطريق الصحيح--بس هقولك على حاجه انا الصراحه فى الماكس الحمد لله لا اجد صعوبه فى المودلنج او الاضاءه
                          مستوايا متوسط --لكن المودلنج فى الماكس بياخد وقت طويل منى --ومن ساعتها وانا بشوف برنامج مناسب--طبعا انت فاكر برنامج سنما وتجربتى عليه هو برنامج رائع لكن فى تصميم المبانى والاكساء
                          والاضاءه مش زى الماكس بسبب الفراى --ولاقيت البرنامج ده اللى فعلا اسهل فى المودلنج زى ما انت شايف عملت الفنجال بالقاعده فى مده قصيره --ومده الريندر على الخامات دى وانا كمان مقرب الكاميرا على الفنجال تخيل بقى فى الفراى ولا طبعا نص ساعه --هى دى كل الحكايه وباذن الله هثبت على البرنامج ده مع انى اجد صعوبه فى مصادر التعليم تحياتى لك--

www.9gfx.info

يابنى ياحبيبى انت تاعبنا معاك ليه يعنى احنا كنا خلصنا على الماكس بس اللى
                            واضح انك ماكساوى متقلب بس ممتاز وفيه مثل كانت بتقولوه دايما سدتى نعسه
                            وسدتى بخاطرها بص يابنى اتعلم كل ىشيئ عن شيئ واتعلم شيئ عن كل شيئ
                            وصدقنى ياامير انا لسه بفهم المثل ده ومازلت بفهمه الله يرحمهم

المشاركة الأصلية بواسطة ابومعاذ2 مشاهدة المشاركة
                              يابنى ياحبيبى انت تاعبنا معاك ليه يعنى احنا كنا خلصنا على الماكس بس اللى
                              واضح انك ماكساوى متقلب بس ممتاز وفيه مثل كانت بتقولوه دايما سدتى نعسه
                              وسدتى بخاطرها بص يابنى اتعلم كل ىشيئ عن شيئ واتعلم شيئ عن كل شيئ
                              وصدقنى ياامير انا لسه بفهم المثل ده ومازلت بفهمه الله يرحمهم
                              شاكر ياصديقى حسن على تشجيعك والصراحه باذن الله ناوى استقر على البرنامج ده عشان عاجبنى جدا
                              وامكانياته عاليه-مشكوووووووور على ردك الجميل

www.9gfx.info

يعمل...
                              X