Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لو انت رئيس جمهورية .. هتعمل ايه ؟؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

لو بقيت رئيس الجمهورية هلغي كلمة جمهورية
    دا وانتي مطلعه عيني ... بحيك مووت

المشاركة الأصلية بواسطة A.T مشاهدة المشاركة
      لو انا الزعيم...........هستقيل
      أنت هتشتغل نفسك ... يعنى ايه تستقيل اديك عملت زى الراجل اللى كان مرشح نفسه وقال هرجع زمن الطربوش وبعدين يقول انا لو بقيت رئيس هتنازل لحسنى مبارك ..

المشاركة الأصلية بواسطة حسام ماهر مشاهدة المشاركة
        لو بقيت رئيس الجمهورية هلغي كلمة جمهورية
        ياسلام .... وتبقا رئيس ايه ان شاء الله تبقى رئيس حاف من غير ..........

انا اول شيئ اعمله اقامة دولة محمدية اسلامية
          بأنزع الدستور ( و اضع القرآن و السنة)
          اغلاق الملاهي .
          مراقبة الحدود للقضاء على المخدرات .
          وتنحية رؤساء البلديات و المقاطعات و اضع في مكانه مجلس اداري متكون من ائمة فقط
          الانسحاب من مجلس الحكام العرب حتى اني نسيت اسمه المهم المجلس بتاع العرب( هدا اول شيئ بأعمله....)
          القضاء اقول القضاء على كل مغني بيغني اغنية الراي( اخي هم افسدوا ذوق الجزائريين)
          اخيرا و أهم حاجة
          اني اشتري جهاز كمبوتر جديد .... هذا اصبح لا يفي بالغرض ( تتصور عملي رندر في 4 ساعات و الرندر خرج زفت)
          وقضى ربك ألا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحسانا

اعمل للبدو شف ودليت (Shift+Delete)
            الأول : يتحدث كثيرا , ولا يقول شيء ..
            الثاني : يتحدث قليلا , ويقول كل شيء ..

لاحظوا إن أغلب من رد من مصر .... يا ترى ليه ^_^

ممكن تشرح لنا لماذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو كونت رئيس اول حاجه هعملها اجيب بلايستيشن 3 علشان العب تيكن 6 وظبط نفسي علي الأخر وتولع البلد بلي فيها يسلام مفيش احسن من الكسل ... واي حد مش عجبه نظامي هنفيه اوسجنه تحت الأرض وزل الي جبوه ........... نيههعهعهعهعهعهههه احساس جميل
                If You Were Dead Or Still Alive I Don't Care

for me i know that if i was a president i would be elected Friday and assassinated on Saturday....that's why iam not going to bother give me opinion as i would probably start getting hate mail from you guys...lmao

اول حاجة عملها هو اقامة الخلافة الاسلامية و هتتكون نقطة انطلاق لانضمام باقى الدول العربية و هسميها USA طبعا موش اللى فى باللكم ....هيكون اسمعا الولايات المتحدة العربية united states of arabia
                    و هعين والى لكل ولاية و طبعا عمل مجلس حكم و استشارى و محاسبة كمان بس طبعل نظام الخلافة موش هيكون توريث طبعا اول حاجة عملها هعمل عملية تنظيف ....بمعنى محاسبة و من اين لك هذا و ليه عملت و ليه قتلت و ليه ظلمت و طبعا اقامة الشريعة الاسلامية و اامة الحدود و تطبيق القانون الاسلامى و تنمية الجيش و الثروات الطبيعية و حل النزاعات و تقوية شوكة الامة
                    يا جماعة انا حلمى كبير معنى مستحيل فى زمن كتر فيه الظام و المحسوبية و القهر و الاتهام بالجعية و عدم اتزان الفهم اديكم شايفين لما عربى اخو عربى يظلمه و مسملم لخو مسلم يقتله و لا ينصفه ده الى جانب التطبيع مع الاعداء و اللهى اللذى خلق الكون اجمع هنكون اقوى من امريكا و غير امريكا لو رجعت خلاقة تانى و التمسك بسنة رسول الله و ان يكون الحكم اساسه العدل و المساوة و الحب و قهر الظلم بالحق و واقامة كل ماهو دينى ..مثلا مفيش حاجة اسمها ضرايب طبعا اسمها زكاة و طبعا الجزية على غير المسلم واحنا فى زمن يتقال على المتدين رجعى و اللى بتلبس حجاب متخلفة و اللى لحمها رخيص هى اللى عفيفة ة الشاب الاهبل و اللى بيسمى نفسه روش هو اللى تمام و ابن ناس والرجل اللى بيظلم و يقر الضعيف الضئيل هو اللى راقى و رجل اعمال و اللى بيشرب الحشحيش و اللى بالى بالك هو اللى راجل حاجات كتير رجعية و غير سوية لا نمل سوى الدعوة و الدعاءواللهى الثروات اللى عند المسلمين كتيرة و تكفى الدنيا بما فيها بس الحكام هما بس اللى بيستولوا عليها من رؤساء و ملوم و ابطارة و سلاطين كلهم بحجة انهم عاءلة مالكة حسبى الله و نعم الوكيل اين انت يا عمر يا بن الخطاب دنتا اتمنى لاقى واحد صح يساوى التراب اللى بيمشى عليه ولا حول ولا قوة الا بالله

حجاتا كتير نفسى اقولها و لاكن لا املك سوى الدعاءو ربنا يستر علينا و يرقى بأمتنا و ينصرنا على القوم الظاملين و الكافرين

يقصد انه يحذف أهل البادية الي مو عارف ايش ذنبهم انه ما احد علمهم
                      ولا ثقفهم وتركوا يعيشون في الصحراء

ابو دبابة بلاش عنصرية يا زهراني ;-)
                      لن يكون لدينا ما نحيا من أجله .. إن لم نكن على استعداد أن نموت من أجله
                      آرنيستو تشي جيفارا

شوف اخي بحاول اوحد الامه العربيه وعلشان مو راح تتوحد بنجلط وبموت

لا مو بدو الصحراء
                          بدو المدن اللي أزعجونا .....وكرهونا في حياتنا
                          الأول : يتحدث كثيرا , ولا يقول شيء ..
                          الثاني : يتحدث قليلا , ويقول كل شيء ..

أنا لو كنت رئيساً عربيا
                            لحللت المشكلة…
                            و أرحت الشعب مما أثقله…
                            أنا لو كنت رئيساً
                            لدعوت الرؤساء…
                            و لألقيت خطاباً موجزاً
                            عما يعاني شعبنا منه
                            و عن سر العناء…
                            و لقاطعت جميع الأسئلة…
                            و قرأت البسملة…
                            و عليهم و على نفسي قذفت القنبلة…

أحمد مطر
                            كل اناء بما فيه ينضح
                            إذا جائتك الضربات من اليمين ومن اليسار فاعلم انك من أهل الوسط

هايكون أول حاجة هاعملها . " أجتماع بطلبة وطالبات الجامعات في مصر "
                              وطبعا هايقعدوا يقولولي أبيات المدح ويسئلوني أسئلة غبية أنا عارفها وأنا أجاوب بكل سذاجة وهما يسقفولي "
                              وطبعا أقلهم في الآخر .............. شكرا شكرا شكرا
                              _________________ ماتنسوش حلمي الأكبر " أن أبيد الشعب وأستورد شعب جديد من أي بلد أفريقي فقير لكي يكون طموحة الاكبر هو الأكل ومايدوشي دماغي "
                              وكمان . ودي أهم حاجة . هاعمل إلي مش مستحيل علشان أورس أولادي الحكم علشان إلي يجي بعدي مايفضحنيش .
                              وكمان . إلي نفسه في حاجة يقولها أو يكتبها " الديموقراطيه " بس أبقوا قالبوني لو سمعت أي كلمة منكم . يعني أشربوا من البحر وإلي عندوا حاجة يعملها . أموته .
                              وكمان . هشجع نادي واحد وأدعمه وكل مايكسب أبعتله خطاب من الرئيس .
                              وكمان .هاسمع كلام زجتي في كل حاجة . يمين ........... يمين . شماااااااال ...... شمين . قصدي شمال . أغذروني السن بقا .
                              وكمان . كل من ينجح في البلد أن كان وزير ولا عالم هانفيه علشان الناس ماتتعلقشي بيه .
                              وكمان ............... أنا زهقت من " كمان " دي أنا هالغيها من اللغة العربية العامية . مانا الرئيس حد عنده حاجة .
                              I'll be the wall that protects you
                              From the wind and the rain
                              From the hurt and the pain

Let's make it all for one and all for love

بحبكوا كلكوا والله
                                رأي Limponi مقنع جدا
                                وحسام عاوز يخليها مملكه لما يمسكها .. مكانش العشم ياحُس
                                ابن المهندس مهندس .. وابن الدكتور دكتور .. يبقى ابن الريس متقال الريس حجازي متقال
                                S.Badr = Samy Pasha = Samy Badr

يعمل...
                                X