Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الي من جاء دعوة الاستاذ احمد من مركز الرباط ...

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

يشرفنى الحضور فى اللقاء
    يجماعة انا حاسيت انى فى عالم تانى
    عالم كلة امل لبكرة
    انا مبسوط انى قابلت ناس بتفكر صح
    يارب حلم الباشمهندس أحمد يتحقق
    بايدينا نحن العرب
    الى محدرش اللقاء فاتة نص عمره
    وشكرا

يا لخيبة املي فانا لم أحضر
      كسل طبعا

شرفنى حضور المنتدى الاول للرباط واسعدنى كثيرا التعرف على العديد من الزملاء مثل الجنرال والعديد من الاصدقاء الذين لم اتشرف بمعرفه اسماءهم سواء الحقيقيه او على المنابر
        ويا ريت مايزعلوش منى
        على فكره ان المنتدى زود خبرتى ومعرفتى عن الماكس سواء مما سمعناه من اساتذتنا اوالا سئله اللى سالها بقيه الحضور اللى افادونى كتير بخبرتهم
        (على مااعتقد كنت انا اصغر الحاضربن لو فى حد اصغر يا ريت يقولى)
        17سنه
        فاكرنى يا جنرال
        انا اللى كنت لابس تيشرت ابيض وكنت قاعد قدامك اللى سالت الباشمهندس احمد على الشهادات الموثقه من اوتو ديسك
        Moustafa NOBY
        ...........

بصراحه ..... لقاء ممتاز جداً وخسر نصف عمره من لم يحضره ..
          وفعلا الي مجاش فاته نص عمره ...
          وانا فعلا شاكر استاذ احمد على الندوة دى الى فعلا فاته نص عمرة الى مجاش

الى محدرش اللقاء فاتة نص عمره
          إيه حكاية نص العمر ديه انتوا متفقين عليها ولا ايه؟؟؟؟
          كان نفسى والله أجى بس الحمد لله كله خيروشكلى إن فاتنى نص عمرى بجد

المشاركة الأصلية بواسطة noby 3d مشاهدة المشاركة
            فاكرنى يا جنرال
            انا اللى كنت لابس تيشرت ابيض وكنت قاعد قدامك اللى سالت الباشمهندس احمد على الشهادات الموثقه من اوتو ديسك
            فاكرك ياباشا
            وانا يسعدنى انى اتعرفت على ناس زيكم
            ويالتوفيق يارب

اللهم وفقنى لما تحبه وترضاه
            Welcome to my my official page
            Mr.Dilla |Creative Graphic Designer

انا للأسف فاتني اللقاء دا لكن انا متوقع طبعا انه كان لقاء جيد جدا .... انا كان ليا الشرف اني اقابل احمد صبحي قبل كده واني اكون واحد من تلامذته و هو راجل جدير بالاحترام و ربنا يسهل لو في لقاءات اخرى اكون موجود
              Tarek...
              www.tarekmahmoudstudio.com

السلام عليكم ورحمة الله ..

أنا خايف أقول رأى الناس كلها تزعل منى .. بس حقول وأجرى على الله ...
                أنا من الناس اللى تشرفت بحضور الندوة ،وكان عندى آمال فى أن يكون فى هذا اللقاء نقلة فى حياتى ولكن وبكل أسف لا أريد أن أصف شعورى .. أعتقدت أن الندوة لتجميع الشباب المصرى المحترف والهاوى لتعريفهم ببعض وهذا لم يحدث ، ثانيا وضع خطة لتعريف العالم العربى بالمصممين العرب وإمكانياتهم ، وهذا لم يحدث .. كل الكلام كان نظرى ممكن تقرأه فى مجلة متخصصة أو برنامج تليفزيونى بيتكلم عن الجرافيك ، الصراحة ومن الآخر ومن غير زعل أنا حسيت إن الندوة للدعاية للدورات التى يقدمها مركز الرباط والمهندس أحمد صبحى .. ومش عايز حد يزعل ، المهندس أحمد صبحى رجل محترم جدا ومهذب جدا ده غير أنى أستفدت من دروسه وبالأخص فى Reactors ، ولكن بصراحة الندوة لم تكن إلا مقدمة لفتح باب التسجيل فى الدورات وهذا هو راى وإنطباعى ، وأحب أن أسأل هل المحترف ولست أقصد نفسى نهائيا ولكن أى محترف آخر هل يحتاج إلى كورس فى الماكس ، وإن لم يكن يحتاج فلماذا تم توجيه الدعوة للمحترفين ؟

وشكرا
                أوصيكوا بالصلاة..

مشوار الألف ميل يبدأ بخطوة لا تنسى يا اخ المصمم المحترف بأن هؤلاء الأشخاص لأول مرة يتقابلوا
                  الشيء الآخر هو ان هذا التجمع اعتقد انه أول تجمع على الصعيد العربي ناهيك عن المستوى المحلي اذ ان ليس له وجود بكل الدول العربية
                  عذا ولكن مجرد وجهة نظر اخي المحترف ,,,,
                  وانا فاتني عمري كلو لأني ما حضرتش الملتقى
                  والله ولي التوفيق ,,,,،
                  SPIDER MAX
                  لا اله الا انت سبحانك أني كنت من الظالمين

أخوانى الأعزاء أشكركم جميعاً على الحضور و اتمنى ان يكون الإجتماع على مستوى اكثر رقياً وقوة ...

و أسمحوا لى بأن اشكر الجميع و سأعرض عليكم فى رد منفصل بإذن الله نتائج إستطلاع الرأى .. لجميع الحضور بكل إيجابيات و سلبيات الإجتماع

و أسحوا لى ان أشكر الأخ العزيز .. مصمم محترف .. لرده الجميل ...
                    و اتمنى ان تسمحوا لى بأن ارد على بعض جزئياته ...

أخى العزيز ... فى الحقيقة ان كنت منتظرك فى هذا الإجتماع و اعذرنى لأنك لم تعرفنى بنفسك حتى انى اعتقدت انك لم تحضر .. لأنى بصراحة شديدة ... معجب بإصرارك على إكمال عملك فى الفيلم الذى تقوم بترويج فكرته ... و كان عندى فكرة ان نتناقش فى أفضل الطرق لإنجاح هذا العمل ... و كنت أريد تقديم أقصى مساعدة نستطيع ان نتعاون فيها لإكمال اى جوانب نقص فى الموضوع بما فى ذلك التمويل المادى ..

و كنت اتمنى فى الفقرة المفتوحة ان تعرض موضوعك .. لأنى كنت اريد عمل ما تفضلت انت و كنت تتمنى وجوده ... وهو التعرف على محترفيين و هواه يستطيعون .. المساعدة فى أعمال إحترافية
                    و على اى حال الفرصة لم تنتهى كما تعتقثد بل على العكس .. إستطلاع الرأى الذى معنا .. به بيانات العديد من الأشخاص المحترفين و المبتدئي الذين قاموا بعرض إمكانية المساعدة فى جميع المجالات فى المشاريع و السيناريو و رسم الـ Storyboard و غيرها من المجلات التى نحتاجها ...

و بهذا الإستطلاع للرأى حققنا بالفعل ما كنت تريد انت أن تراه ... بمعنى ان لدينا الأن بيانات عن خمسة محترفين فى الرسم.. و ثلاث محترفين فى المونتاج و ثلاث متخصصين فى الموسيقى و المؤثرات ... و غيرهم طبعاً ... و سنحاول بإذن الله خلال لقاء خاص تجميع هاؤلاء المحترفين فى إجتماع خاص .. و ذلك لتنفيذ مشروع كبير .. على قدر إحترافى أعلى .. و الإستعانة بهم فى المشاريع القادمة ...

بالنسبة لجزئية الإعلان عن دوراتنا فهذه حقيقة بالفعل ... لانه يجب ان يعرف الناس .. كيف ان لنا أفكار جديدة و أحلام كبيرة و أن المستوى الذى نقدمة فى تعليم الماكس .. هو مستوى إحترافى فعلاً ... يختصر لديك سنوات طويلة من الخبرات ...

بالنسبة لجزئية ان هذا هو الهدف الوحيد من اللقاء .. فهذا غير حقيقى .. و الدليل اننى لم اقوم بتسجيل اى طلبات للتقدم لدوراتنا .. بالرغم من ان هناك العديد من الطلبات كما رأى جميع الحضور ...
                    و لكن فى الحقيقة ... الهدف الرئيسى الخاص بتجميع أفكار جديدة و قوية سواء لمشاريع او لطرق تدريس افضل .. او لألام كبيرة لم يتحقق بشكل كامل بسبب عزوف بعض المحترفيين عن عرض أفكارهم ...

أشكرك على هذا الرد ... و أنتظر الرد الخاص بنتائج إستطلاع الرأى ...
                    الباشمهندس أحمد

مركز الرباط للجرافيك
                    مركز تعليمي معتمد لدي شركة Autodesk
                    هاتف : 00201000151001

موقع و دورات مركز الرباط للجرافيك .. تفضل هنا

Facebook

YouTube

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا كنت من الناس الحاضرين وكان لقاء لذيذ جدا بصراحه وكل اللي اتقال تقريبا انا كنت متوقعه فعلا ومش شايف اي مشكله ان الباشمهندس احمد يعلن عن مركزه في وسط الكلام الراجل يا جماعه بيهدف انه يحقق مستوي احسن تعليميا وانتاجيا وبيورينا هو وصل لايه وراينا ايه مفيش مشكله خالص في ده (علي فكره انا مش من القاهره ولا اعرف الباشمهندس الا عن طريق النت زيكم بالظبط واول مره شوفته هناك) وان شاء الله يتكون فريق شغل محترم علي ايد الياشمهندس ونشوف حاجه بمستوي بلزردblizzard
                      Rigging reel 2012

character Tools reel 2012

يعمل...
                      X