صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 29

موضوع: دبابة حربية......تصميم 3d max بدائي جدا...آرائكم لو سمحتو

ردود: 29 | زيارات: 2202
    عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907

دبابة حربية......تصميم 3d max بدائي جدا...آرائكم لو سمحتو

تصميم بسيط ببسط معرفتي بالبرنامج في امل ان استطيع تحريكها يوما.

بكمبيوتر زي اللي عندي عشان أوضح صورة واحدة اخذ مني أكتر من 30 دقيقة.
    بحاجة إسمها ( light tracer) ؟؟؟؟؟؟ .
    شوفوا كم صورة؟ زمن بس تقول إيه .... شباب فاضي.

الله يكون في عون الصابرين......

Narrow minded people generalizes characteristic intends
    أصحاب العقول الضيقة يلجأون للصور النمطية في أحكامهم على الشعوب
    Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time - karl marx

عضو نشيط
    صور رمزية X_Mind
    المنطقة
    العراق
    ردود
    325
    يا اخي هذا مو تصميمك وعيب تنسبو لنفسك
    العزة لله ولرسوله وللمؤمنين

بسم الله الرحمن الرحيم

(( يا ايها الذين امنوا ان تنصروا الله ينصركم ويثبت اقدامكم {7} والذين كفروا فتعسا لهم واضل اعمالهم {8} ذلك بانهم كرهوا ما انزل الله فاحبط اعمالهم {9} افلم يسيروا في الارض فينظروا كيف كان عاقبة الذين من قبلهم دمر الله عليهم وللكافرين امثالها {10} ذلك بان الله مولى الذين امنوا وان الكافرين لا مولى لهم {11}))

سورة محمد ( صلى الله عليه وسلم )

Simply I'm not designer,I'm just programmer

X-Team::X-Mind

اخوكم محمد العاني

عضو نشيط
    صور رمزية X_Mind
    المنطقة
    العراق
    ردود
    325
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

(( يا ايها الذين امنوا ان تنصروا الله ينصركم ويثبت اقدامكم {7} والذين كفروا فتعسا لهم واضل اعمالهم {8} ذلك بانهم كرهوا ما انزل الله فاحبط اعمالهم {9} افلم يسيروا في الارض فينظروا كيف كان عاقبة الذين من قبلهم دمر الله عليهم وللكافرين امثالها {10} ذلك بان الله مولى الذين امنوا وان الكافرين لا مولى لهم {11}))

اخوكم محمد العاني

عضو متميز
    المنطقة
    سلطنة عمان
    ردود
    3,888
    تصميم من هذا إذا ؟؟؟؟؟؟؟
    ---------------------------------
    كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان حبيبتان الى الرحمنِ
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

شبكة احتراف,,,e7tirafc4d
    .. ^_^ ..

عضو نشيط
    صور رمزية X_Mind
    المنطقة
    العراق
    ردود
    325
    ده قوالب ثلاثية جاهزة من مكتبات لتصاميم ثلاثية

بسم الله الرحمن الرحيم

اخوكم محمد العاني

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907

غريبة

ها ها ها....طيب أعمل إيه عشان اثبت إنو ده تصميمي يا شاطر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time - karl marx

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة X_Mind معاينة الرد

كلام غريب.............. يعني لبغريبة أنا عملته

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة البدر*$* معاينة الرد
    تصميم من هذا إذا ؟؟؟؟؟؟؟
    يمكن تصميمه هو... ها ها ها ها

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ياخي إنتقد العمل.... لكن تنفي إني عملته ليه؟؟؟؟؟

فتش في المواقع كلها ما حتلاقيه إلا في هذا الموقع اللي إخترته خصيصا عشان أعرض أعمالي عليه عن طريق نصيحة من صديق مشترك في نفس الموقع.... ولكن للأسف.

عضو نشيط
    صور رمزية X_Mind
    المنطقة
    العراق
    ردود
    325
    طيب سجل عمل الموديل ده بهيئة فيديو وارفعوا على النت حتى تثبت انو عملك مع اني متاكد انو مش عملك
    علشان انا شايفو قبل

مع تحياتي
    اخوك ناصح لله

بسم الله الرحمن الرحيم

اخوكم محمد العاني

مشرف سابق
    المنطقة
    الإمارات
    ردود
    1,673
    علشان انا شايفو قبل
    ممكن تطلعنا على المكان الذي شاهدت فيه هذا النموذج من قبل؟

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907

Angry

طيب سجل عمل الموديل ده بهيئة فيديو وارفعوا على النت حتى تثبت انو عملك مع اني متاكد انو مش عملك
    علشان انا شايفو قبل

مع تحياتي
    اخوك ناصح لله

إسمع انا أكون واضح معاك...

انا عملت الدبابة وإذا قدرت تثبت غير كده أنا مستعد ألغي تسجيلي في الموقع ده.
    قصدك أنا بكذب على نفسي؟؟؟؟

ورينا وين شايفه قبل كده وأنا مستعد أسلم لك.

أنا مش فاهم ليه إنت مصر على كده وليه أعمل فيديو أني عملتها ؟؟؟؟؟ ما أنا عملتها وخلاص.

إنت مش ناصح الله.... أنت مفتري كبير....ولا قولك إيه؟؟؟

عضو فعال
    صور رمزية Mehdi-Max
    المنطقة
    المغرب*مكناس
    ردود
    154
    جهز دبابتك
    لا اله الا الله محمد رسول الله

عضو متميز
    صور رمزية cool-600
    ردود
    1,207
    ياأخوان لم يقم الأخ بأكتشاف علمي جديد سوا دبابه وخلاص سواء كان هو ولا لاء انت انتقد الدبابه وبس ولا لزقت على هذا الموضوع عموما الدبابه مشكلتها التروس الأسنان كثيره وصغيره

عضو متميز
    صور رمزية Limponi_3d
    المنطقة
    شمال السودان شرق ليبيا غرب السعودية جنوب فلسطين
    ردود
    1,388
    الموضوع الأصلي كتب بواسطة X_Mind
    علشان انا شايفو قبل

مع تحياتي
    اخوك ناصح لله
    ياريت لو العضو X_Mind لم يأتي بدليل ...ياريت تحذفوه عضويته
    ماينفعش الواحد يشكك في عمل اي عضو ويقول اصل تقريبا شتفوه قبل كده

التشكيك اصبح موضة الايام ده

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة cool-600 معاينة الرد
    ياأخوان لم يقم الأخ بأكتشاف علمي جديد سوا دبابه وخلاص سواء كان هو ولا لاء انت انتقد الدبابه وبس ولا لزقت على هذا الموضوع عموما الدبابه مشكلتها التروس الأسنان كثيره وصغيره
    الحقيقة انا إستوحيت التصميم من دبابة الأبرامز الأمريكية أما السلسلة فهي ما مفروض يكون فيها سلاسل لكن أنا ما عرفت أحط إيه قمت حطيت سلاسل من عندي.

وهذه صورة الدبابة المرجعية....

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة Limponi_3d معاينة الرد
    ياريت لو العضو X_Mind لم يأتي بدليل ...ياريت تحذفوه عضويته
    ماينفعش الواحد يشكك في عمل اي عضو ويقول اصل تقريبا شتفوه قبل كده

التشكيك اصبح موضة الايام ده

أنا نسيت الموضوع تماما لأني عارف نفسي وما لازم ناس زيه يأثروا فينا ابدا.

عضو نشيط
    صور رمزية X_Mind
    المنطقة
    العراق
    ردود
    325

Angry لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

يا اخوة شكرا جزيلا على انتقاداتكم على ما قلته بس والله انا متاسف علشان كنت نصوح بس حوضح فكرة والي عايز يفهمها يفهمها والي مش عايز في النهاية كلنا اخوان

اولا : بالنسبة لي فاني لم اقل على الاخ King بانه كاذب ( قطعت انامل يدي قبل ان اكتبها ) ولكن وضحت له ان لايجوز ان ينسب عمل غيره له وهذا قد يكون لا من باب الكذب ولكن من باب التفاخر او حب المشاركة او ......

ثانيا : بالنسبة لمن يريد مصدر معرفتي بهذا النموذج فجوابي له
    ( يا اخي انا مبرمج العاب من قبل ما يفتح هذا المنتدى اصلا ولي معرفة كبيرة بالموديلات الثلاثية الابعاد ولي مجموعة كبيرة من السيديات للموديلز الثلاثية الابعاد وان رغب اي منكم بتصميم وخصوصا التصاميم العسكرية فهي متوفرة لدي وممكن ان ارفعها لكم - وكان يمكن ان انسبها لنفسي - ولك الحق اخي العزيز لترى الرابط التالي لتعرف صحة كلامي http://www.maxforums.net/showthread....851#post688851 حيث ان الرابط ده يحوي على مسابقة عرضتها على شباب الثريدي بس للاسف مفيش همة في المنتدى ده والمسابقة دي انا مستعد لتجهيزها بكافة الموديلز اللازم لعمل هذه المسابقة ) اما بالنسبة للموديلز هذا فانا الان في صدد البحث على السور الخاص بها لكي اعرضه عليكم واريح نفسي .

ثالثا : اتمنى من الاخ King ان يثبت صحت كلامو ويبدا بصنع Material وTexture للدبابة دي ويرفع على الاقل السورس الخاص بها علشان يثبت صحة عملو- قبل ما اثبت صحة كلامي -

رابعا : اسالو جماعة الثريدي عن الـlight tracer لتعرفوا ما هو ( وهو ما لم يستطيع اخونا معرفة سبب تاخير الرندر علشانو )

خامسا : يؤسفني يؤسفني يؤسفني ان في ناس زي العضو Limponi_3d والذي يحكم من دون معرفة او خبرة - يحكم بجهل - واعلم يا عزيزي اني لا الفق في كلامي على حد بالعكس انا من اشد المدافعين عن الجميع ولكن انا نصحت اخي King لكي لا يكون ممن يكرر الاعمال الغربية ويستخدمها في البوم اعماله ولا سيما هو مبتدا زي ما قال في الرابط التالي http://www.maxforums.net/showthread.php?t=83129 وهو يطلب انو يستفيد ويستفيد او ممكن هو يهزء علينا فيه بس على كل انا لي نصيحة ليك انت كمان والله العظيم ان ما تمثلش حملت الدفاع عن رسولنا رمز الرحمة والمحبة علشان دي مش من صفاتك لانك طالبت بما لم يطالب به صاحب الموضوع الاصلي واعرف انو المنتدى لو حذف عضويتي حيكون هو الخاسر علشان انا لو اعرض اعمالي في المنتدى لعرف الجميع قيمتي !!! - وما توفيقي الا بالله - بس ممكن انت تكون من نوع الي بيعرض اعمال غيرو !!! على فكرة اتمنى منك اعتذار او اشكيك لربي وهو خير النااصرين

واخيرا اخي الكريم king انت لازم تسمع لنقد لاذع لاعمالك دائما علشان انت في عالم متطور بسرعة هائلة والكل يحاول يعيب غيرو علشان يتقدم عليه - بس انا والله مليش النفس ده بس قصدي النصيحة وبس - وياريت تحاول رفع توقيع الموجود في اسفل الصورة الثانية في الرابط ده http://www.maxforums.net/showthread.php?t=83560
    علشان ميفتكرش احد انو لشركة اجنبية ويظلمك كمان .

مع اسفي مرة اخرى ان تجاوزت بلا حق.

مع تحياتي اخوكم الناصح
    اللهم ان ضللت فاهدني وانت خير هاد

بسم الله الرحمن الرحيم

اخوكم محمد العاني

عضو نشيط
    صور رمزية KING-TAHAR
    المنطقة
    سوداني مقيد في الإمارات
    ردود
    907
    يا اخوة شكرا جزيلا على انتقاداتكم على ما قلته بس والله انا متاسف علشان كنت نصوح بس حوضح فكرة والي عايز يفهمها يفهمها والي مش عايز في النهاية كلنا اخوان

اولا : بالنسبة لي فاني لم اقل على الاخ King بانه كاذب ( قطعت انامل يدي قبل ان اكتبها ) ولكن وضحت له ان لايجوز ان ينسب عمل غيره له وهذا قد يكون لا من باب الكذب ولكن من باب التفاخر او حب المشاركة او ......

ثانيا : بالنسبة لمن يريد مصدر معرفتي بهذا النموذج فجوابي له
    ( يا اخي انا مبرمج العاب من قبل ما يفتح هذا المنتدى اصلا ولي معرفة كبيرة بالموديلات الثلاثية الابعاد ولي مجموعة كبيرة من السيديات للموديلز الثلاثية الابعاد وان رغب اي منكم بتصميم وخصوصا التصاميم العسكرية فهي متوفرة لدي وممكن ان ارفعها لكم - وكان يمكن ان انسبها لنفسي - ولك الحق اخي العزيز لترى الرابط التالي لتعرف صحة كلامي http://www.maxforums.net/showthread....851#post688851 حيث ان الرابط ده يحوي على مسابقة عرضتها على شباب الثريدي بس للاسف مفيش همة في المنتدى ده والمسابقة دي انا مستعد لتجهيزها بكافة الموديلز اللازم لعمل هذه المسابقة ) اما بالنسبة للموديلز هذا فانا الان في صدد البحث على السور الخاص بها لكي اعرضه عليكم واريح نفسي .

ثالثا : اتمنى من الاخ King ان يثبت صحت كلامو ويبدا بصنع Material وTexture للدبابة دي ويرفع على الاقل السورس الخاص بها علشان يثبت صحة عملو- قبل ما اثبت صحة كلامي -

رابعا : اسالو جماعة الثريدي عن الـlight tracer لتعرفوا ما هو ( وهو ما لم يستطيع اخونا معرفة سبب تاخير الرندر علشانو )

خامسا : يؤسفني يؤسفني يؤسفني ان في ناس زي العضو Limponi_3d والذي يحكم من دون معرفة او خبرة - يحكم بجهل - واعلم يا عزيزي اني لا الفق في كلامي على حد بالعكس انا من اشد المدافعين عن الجميع ولكن انا نصحت اخي King لكي لا يكون ممن يكرر الاعمال الغربية ويستخدمها في البوم اعماله ولا سيما هو مبتدا زي ما قال في الرابط التالي http://www.maxforums.net/showthread.php?t=83129 وهو يطلب انو يستفيد ويستفيد او ممكن هو يهزء علينا فيه بس على كل انا لي نصيحة ليك انت كمان والله العظيم ان ما تمثلش حملت الدفاع عن رسولنا رمز الرحمة والمحبة علشان دي مش من صفاتك لانك طالبت بما لم يطالب به صاحب الموضوع الاصلي واعرف انو المنتدى لو حذف عضويتي حيكون هو الخاسر علشان انا لو اعرض اعمالي في المنتدى لعرف الجميع قيمتي !!! - وما توفيقي الا بالله - بس ممكن انت تكون من نوع الي بيعرض اعمال غيرو !!! على فكرة اتمنى منك اعتذار او اشكيك لربي وهو خير النااصرين

واخيرا اخي الكريم king انت لازم تسمع لنقد لاذع لاعمالك دائما علشان انت في عالم متطور بسرعة هائلة والكل يحاول يعيب غيرو علشان يتقدم عليه - بس انا والله مليش النفس ده بس قصدي النصيحة وبس - وياريت تحاول رفع توقيع الموجود في اسفل الصورة الثانية في الرابط ده http://www.maxforums.net/showthread.php?t=83560
    علشان ميفتكرش احد انو لشركة اجنبية ويظلمك كمان .

مع اسفي مرة اخرى ان تجاوزت بلا حق.

مع تحياتي اخوكم الناصح
    اللهم ان ضللت فاهدني وانت خير هاد
    كلام كتير لكن لسه ما قلت ....... وين شفت العمل ده غير هنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هههههههههه جميل انا متكيف اخر التكيف بستمتع بالمحاوره الجميله اكملوا خليوني اضحك كمان ههههههههههههههه

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل