Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بداية التحدي لبرنامج الماكس........تصميم فوتوشب(1)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

لنكن اكتر تحضرا
    لا نضلم بعضنا ونقول ان العرب لاهمة لهم
    اقولها و من هدا المنبر العزيز
    العرب هم من اعطوا للعالم قيمة فهب لهم الاجنبي وزرع فيهم بذور الضعف ونحن نرفض الضعب
    الشعب العربي اقوا شعب و اصبره
    لنصلح مفهومنا اخواني
    اعطينا psd حت نتاكد من صدق كلامك
    انا معاك فى كل كلامك يا اخ سيمو وانا اعتز جدا بالفنانين العرب ومتفكرش انى بقول الكلام دا حبا فى الغرب يعنى لا انا اعتز جدا بوجود فنانين عرب زى خالد المحرقى واحمد بهاء ويوجد ايضا فنانين فى المنتدى مثل الأخ المغربى jdr والأخ نورى وابو قندوزه والأخ عصام وغيرهم كثير( معذرة لو نسيت حد)

بس اللى انا بقوله ان فنانين الغرب اكثر من فنانين العرب بكتير والسبب فى كدا ان عندهم نظام فى الشغل

وبيشتغلوا فعلا وبيعطوا الشغل حقه

إذا مغتر بالغرب...

فهاذي مشكلتك..

وانا اتحداك واتحد مصممي الغرب
      انا مش مغتر بالغرب ولا حاجه بس الشغل الحلو بيفرض نفسه وبيظهر للناس كلها

وعاوز تتأكد من كلامى اعمل مقارنه بين الأعمال فى اى منتدى عربى ومنتدى ايفرموشن او سى جى مثلا

فى النهايه بقى عاوز اقول ان التصميم تم التعديل عليه ولم تتم عمل محاكاه واللى عاوز يتأكد من كدا ينزل التصميمين الأصلى والمحاكاه(على حد قوله) عنده على الجهاز ويمشى الصورتين ورا بعض بأى برنامج عرض صور وليكن عارض الصور الإفتراضى فى الويندوز

معذرة يا اخ الرحاال انا ثابت على رأيى لغاية ما تثبت العكس

اذكروا الله يا إخوان
          سوء الفهم حصل وانتهى
          دعونا نركز على الموضوع الاصلي

مش راضي يفهم االحبيب...

هذي مشكلتك...

ومو راضي يعترف...

لان سيمو طلع الpsd

ايش الحل فيك..

بص يا رحال اعتبر الموضوع انتهى
              لأنى مش بحب اتكلم كتير فى مواضيع ملهاش لازمه

وا نشاء الله نشوف لك شغل جميل ومنتظرين اعمالك القادمه ان شاء الله

ترااااااااا مافكرت فيك...

اهم شي شافوها الاخوان...

وعرفوا طريقة المحاكاة..

وانت تبي تسوي فيها انا الدنيا انت فاهمها...داري انك مصري

المشاركة الأصلية بواسطة االرحال مشاهدة المشاركة
                  ترااااااااا مافكرت فيك...

اهم شي شافوها الاخوان...

وعرفوا طريقة المحاكاة..

وانت تبي تسوي فيها انا الدنيا انت فاهمها...داري انك مصري
                  ياعم ما اللى يبشوفها يشوفها مش قولتلك قفل على الموضوع

وبعدين انت مدايق نفسك ليه كدا انت لو واثق من نفسك مكنتش هتتعصب كدا وتبعتلى رسايل خاصه وتقولى انقهر يا مصرى ومش عارف ايه

ايه يا عم احنا فى حرب ولا ايه ؟؟ وبعدين عاوز تقول حاجه قولها هنا هما الناس اللى هنا مش عاجبينك ولا يه ؟؟؟

وبعدين مين قالك ان ان فاكر نفسى فاهم الدنيا ؟؟؟ انا ياحبيبى انسان على ادى اوى اوى ولسه تلميذ فى الجرافيك

وايه (دارى انك مصرى ) دى ؟؟ مش فاهم ياريت توضح عشان لهجتك غريبه شويه

وبعدين انت مستعجل ليه كل اللى بتحكى فيه دا هيبان فى اعمالك القادمه

الاخ VRay معاه حق في كل كلمه قالها ....... الصوره مجرد تعديل على شغله الاصلي ...... و الفوتوشوب لا يمكن يتحدى الماكس و لا بعد مليون سنه لأن دا حاجه و دا حاجه تانيه خالص و كل واحد له وظيفته و الاخ الرحال لو فاكر نفسه انه لما يقول ان الفوتوشوب بيتحدى الماكس انه بيرفع من شأن برنامج الفوتوشوب يبقى غلطان تماما , بالعكس دا هو كده بيقلل من شأنه لأنه بيوظفوا في غير مجاله و هذا ايضا يدل على قلع معرفه الاخ الرحال نفسه ........ و بالنسبه لتقدم الغرب علينا و الفرق الفظيع اللي بينا و بينهم فالاخ VRay معه حق جدا جدا جدا لاقصى درجه في كل كلمه قالها ..
                      Tarek...
                      www.tarekmahmoudstudio.com

يا أخوان صلوا على النبي ..
                        كلنا أخوان ..
                        .. اللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك ..

:: الله أكبر .. الله أكبر .. الله أكبر .. لا آله إلا الله .. الله أكبر .. الله أكبر.. ولله الحمد ::

مهما يكن ..
                          محاكاة حلوة !
                          ومستواك بارع جدا ..

مع اني مش شوفت ملف ال psd , لكن متوقع ان الشغل دا image tracing
                            ياريت الاعضاء المتفقة والمعارضة مع العمل زيارة هذا الموضوع
                            http://www.maxforums.net/showthread....ighlight=image

واقتبس من هذا الموضوع عن ال image trace التالي :

المشاركة الأصلية بواسطة ;695413
                            هناك تكنيك يسمىimage tracing لا ينتمى لهذه الفنون ، عن طريقه يمكنك إخراج صورة مطابقه للصورة الأصليه كأنك وضعتها فى ماكينة التصورة وأخرجت لك الماكينه نسخه أخرى ، من يستعمل هذا التكنيك بالضبط يقوم بدور الأله اللتى تنسخ بدون حس أو مقدرة فنيه.
                            .

MR. Kok Limited Edition

المشاركة الأصلية بواسطة Respect مشاهدة المشاركة
                              الاخ VRay معاه حق في كل كلمه قالها ....... الصوره مجرد تعديل على شغله الاصلي ...... و الفوتوشوب لا يمكن يتحدى الماكس و لا بعد مليون سنه لأن دا حاجه و دا حاجه تانيه خالص و كل واحد له وظيفته و الاخ الرحال لو فاكر نفسه انه لما يقول ان الفوتوشوب بيتحدى الماكس انه بيرفع من شأن برنامج الفوتوشوب يبقى غلطان تماما , بالعكس دا هو كده بيقلل من شأنه لأنه بيوظفوا في غير مجاله و هذا ايضا يدل على قلع معرفه الاخ الرحال نفسه ........ و بالنسبه لتقدم الغرب علينا و الفرق الفظيع اللي بينا و بينهم فالاخ VRay معه حق جدا جدا جدا لاقصى درجه في كل كلمه قالها ..
                              هوا دا الكلام ولا بلاش تشكر ياعم طارق على المسانده فى الرأى ودايما المعماريين بيفهموا بعض

انت كلامك صحيح فعلا يا VRay و مش محتاج معماري علشان يفهمه
                                Tarek...
                                www.tarekmahmoudstudio.com

يعمل...
                                X