Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Sony vegas 7

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ان شاء الله أخي قرصان في انتظار تعليقك !!!
    Yesterday Was History..Tomorrow Is Mystery...And Today Is A Gift...That's Why They Call It The Present

www.Hassanien.net
    batigoal_010@hotmail.com

• جهد تشكر عليه أخي القرصان بارك الله فيك وفي جميع الشباب
      قرأت حياة رسول الإسلام جيدا مرات ومرات فلم أجد فيها إلا الخلق كما ينبغي أن يكون وكم ذا تمنيت أن يكون الإسلام هو سبيل العالم. الفيلسوف الإنجليزي توماس كارليل
      ------------------

• بجد جزاكم الله خيرا على المجهود ...........

بس المشكله ان الموضوع بقى كبير جدا ......... فلو عايز مثلا المشاكل اللى بتواجه المبتدئين بيكون صعب شويه

المهم انكم شجعتونى على العمل بالبرنامج الرائع ده .........

و عندى سؤالين :

1 - لو عايز ادخل Image squence ... من قائمه open مثلا .........
        ال check box اللى احط عليه صح ما بيكونش مفتوح ........... ايه السبب ؟؟؟؟؟؟؟؟
        مع انى عامل activation للبرنامج ... و بيعترف انه نسخه كامله

2 - أنا عملت فيديو ..... خرجته امتداد avi uncompressed - عشان هو الوحيد اللى ادانى نتيجه كويسه للشغل ( يعنى مثلا الامتدادات الباقيه الاقى الشغل ضلم شويه كتير و بقى شكله وحش )

المشكله اللى قابلتنى هى المساحه ...........

لأنى عامل دقيقه واحده فقط ..... و مساحتها GIGABYTE 2.25 و دى طبعا مساحه كبيره جدا

فايه الحل عشان احصل على مساحه جيده من غير ما اخسر أى شئ فى جوده العمل ؟؟؟؟؟
        سبحانك اللهم و بحمدك أشهد أن لا اله الا انت أستغفرك و أتوب اليك

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

• جواب سؤالك الأول :

انت الذي عملته صح ولكن بدي اعرف ايش امتداد الصور ؟!؟!؟!؟

جواب سؤالك الثاني :

وهو بخصوص الحفظ بصيغة Avi فلازم يصير بهذا الحجم ولكن نصيحتي الشخصية أستخدم الكويك تايم لأنه قوي وخفيف في بعض الخيارات ولكن خلي الحجم كبير غلين تنقله على اشرطة بيتكما تلفزيوني وهنا ينتهي المشكلة حقك ولكن عندي أنا ما يهمني المشكلة والذي يهمني الجودة فخصصت هارد خاص للأعمال الجرافيكس.

ارجو أنك أنك أستفدت !!!

سلام
          العز في الطاعة الله الله والغنى في القناعة

• وين ردكم يا شباب ؟؟؟

أنا رفعته على YOUTUBE و هذا الرابط
            http://www.youtube.com/watch?v=xx-xSnw2TBg
            Yesterday Was History..Tomorrow Is Mystery...And Today Is A Gift...That's Why They Call It The Present

www.Hassanien.net
            batigoal_010@hotmail.com

• رووووعه ماشاء الله عليك مبدع
              اخي ياليت تعمل نفس المقدمه للمقطع وتكتب عليها
              بدل كلمة mobi vnc الى my وتحتها كلمة امواي
              واكون لك من الشاكرين

وبالتوفيق ان شاء الله
              تحياتي لك
              FMY تصوير منزلي وطريق لايخلو من الاثاره
              فنون مذهله التعليمية
              www.mth4.com/vb
              موقع اف ام واي للافلام
              www.fmy.jeeran.com

لا اتخيل الحياة بدون sony vegas

• جزاك الله خيرا أخى الكريم على الرد

بالنسبه للسؤال الأول ........... كان الامتداد المستخدم للصور هو jpg
                فهل المشكله مع الامتداد و لا فى البرنامج - المشكله انه مبيفتحش ال check box مع أى صوره مهما كان امتدادها

بالنسبه للسؤال الثانى
                مشكله ال quick time أنه مش منتشر عند الكثيرين -على حد علمى - فهل فى امتداد تانى يعطى نفس الكفاءه و يكون منتشر - زى wmv أو mpeg .......

و اذا كان ينفع ........ ايه هى الاعدادات المستخدمه - أنا فى الحقيقه بتوه جوه اعدادت الريندر .... و فى النهايه بتطلع النتيجه مش حلوه و مش اقتصاديه -كحجم -

أنا أرجو أن حضرتك توضح لنا بعض الاعدادات الفضلى لكل امتداد

حزود سؤال كمان –ما هى الاسئله ببلاش
                ازاى اقدر افتح الفيديو بعد ما يخلص ..... بطريقه احترافيه ... مش انى ازود الاستضاءه فقط – يعنى ازود قناه الجاما مثلا –

أنا عارف أنى تقلت عليك .......... فمعلش اصبر و احتسب

سبحانك اللهم و بحمدك أشهد أن لا اله الا انت أستغفرك و أتوب اليك

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

• وينك يا قرصان !!!

تسلملي يا Fmy على تعليقك و جاري عمل التعديلات !!

www.Hassanien.net
                  batigoal_010@hotmail.com

• يا أخ leonheart

أسمع تعليقاتي :
                    1- في البداية كانت حلوة ولكن كثرة من دخول الأنميشن الضوئي مع المؤثر الصوتر فلما أصبحت مزعجة شوي .
                    2- لما طلعت الكلمات وخلفيتها كانت خريطة العالم كان في في أقصى اليسار مربع فيه معلومات عن الخريطة كان المفروض تبعدها بطريقة أحترافية بالفوتوشوب أو تنسخ الجنب اليمين إلى اليسار علشان تطلع معاك خريطة صافية من دون شوائب أو ملاحظات .
                    3- لما غيرت الصورة من أسود وأبيض إلى ملون كان الخط الذي ما بين الملون والأسود والأبيض خط مستقيم جداً .... يعني الحركة الأنتقالية كان المفروض تسويلها شفافية أو فيد أو بالنجليزي يسمونها Fathe الكلمة خطأ ولكن أتمنى تفهم القصد .
                    4- والشئ الغريب أنك خليت الحركات التلفون يطول والخلفية سوداء مع تلفون أسود ما يركب كمان هذا الكلام ينطبق على الكمبيوتر وأنما في الكمبيوتر كان الخليفة لا بأس به وبعدين حسيت أنك طولت مدة الفيلم ... وأنا عارف بأنه عرض تقديمي ولكن حاول أنك تخليها رسمية شوي ومختصرة ومتناسقة وكلمة متناسقة يعني الحليفة مع الخطوط والألوان وما إلى ذلك .

أنا متأكد أول ما راح تقرأ التعليقات راح تكرهني ولكن أنا أقصد الخير لك وأقول لك ما فيش أحد كامل ولكن كل واحد بيحاول قدر المستطاع بأن يطلع العمل بعيوب قليلة وأنا متأكد لو جلست شوية على العمل حقك حيطلع 100% والأن أنا أشوف عملك بأنه ثاني عمل مرتب أشوفه في قسم السوني .

وغما من ناحية الأخ kotoz2008

راح أسوي درس فيديو وأنزلها لكم يشرح لكم الخصائص والأمتدادات بحسب خبرتي فيها وأقول لكم أفضل أمتداد عندي والذي بيخرج جودة عالية وحجم معقول بحسب الإعدادات .

وسلام للكل
                    العز في الطاعة الله الله والغنى في القناعة

• ابغى معلومه منكم ياشباب اتمنى ان اجدها عندكم وياليت بعد ماتقولون السوني مايقدر يسويها *_*
                      كيف اخلي المشهد يمشي بالعكس يعني امممممم
                      مثلا واحد يمشي لقدام اخليه يرجع لورى ^_^
                      اتمنى اني وضحت وش ابغى
                      وبانتظار التعديلات leonheart

تحياتي للجميع
                      فنون مذهله التعليمية
                      www.mth4.com/vb
                      موقع اف ام واي للافلام
                      www.fmy.jeeran.com

• المشاركة الأصلية بواسطة ستوديو FMY مشاهدة المشاركة
                        ابغى معلومه منكم ياشباب اتمنى ان اجدها عندكم وياليت بعد ماتقولون السوني مايقدر يسويها *_*
                        كيف اخلي المشهد يمشي بالعكس يعني امممممم
                        مثلا واحد يمشي لقدام اخليه يرجع لورى ^_^
                        اتمنى اني وضحت وش ابغى
                        وبانتظار التعديلات leonheart

تحياتي للجميع
                        حمد لله على السلامة
                        اضغط بزر الماوس الايسر على مقطع الفيديو واختار Revrus
                        ما اعرف كاتبها صح او لا .!!.. بس على نفس الوزن وان شاء الله تحصلة واستمتع بالمشهد العكســـــي
                        نعمـــل معـــآ لتحقيق أهدافنا

• المشاركة الأصلية بواسطة leonheart مشاهدة المشاركة
                          وين ردكم يا شباب ؟؟؟

أنا رفعته على YOUTUBE و هذا الرابط
                          http://www.youtube.com/watch?v=xx-xSnw2TBg
                          ممتاز يا leonheart العرض كان موفق جدآ جدآ والفكرة ممتازه فعلآ .. بس لو غيرت لون الاطار موبيايل كان افضل
                          لانة اللون الاسود الى في الخلفية غطـــــي على لون الموبيل و لأبـــتوب ... جرب على الهاتف لون الرصاصـــي مائل الى بنفسج قليلآ عمومآ واصل وبتوفيق لك وبخصوص الحركة المجسمات او العرض كان بطيئ اشوي ... ولو قللت التوهج او الفوج من الكلمة في نهاية العرض واكتفيت باشويت افكت مع الحركة كانت تطلع رائعة فعلآ .....
                          غيــــــــــــــــــــــــــــــر كذاااااا العمـــل كوووووووول
                          نعمـــل معـــآ لتحقيق أهدافنا

• السلام عليكم يا اخوان
                            هذه اول مشاركه لي في منتدى او موقع او اي شيئ على النت لكن الموضوع شدني عشان انا بشتغل على السنوي فيجاس و الثري دي ماكس و الوفوتو شوب و احب اتعرف على شباب فاهم زيكم
                            شكرا لجميع......ان شاء سوف انزل اعمالي في اقرب فرصه نظرا لعدم تفرغي لاعمال التصميم لانشغالي بعنلي الوظيفي
                            اسف على الاطاله

• المشاركة الأصلية بواسطة Ibrahem-3D مشاهدة المشاركة
                              حمد لله على السلامة

اضغط بزر الماوس الايسر على مقطع الفيديو واختار Revrus

ما اعرف كاتبها صح او لا .!!.. بس على نفس الوزن وان شاء الله تحصلة واستمتع بالمشهد العكســـــي
                              شاكر لك يالغلا
                              تمت التجربه بنجاح

يعطيك العافيه
                              فنون مذهله التعليمية
                              www.mth4.com/vb
                              موقع اف ام واي للافلام
                              www.fmy.jeeran.com

• السلام عليكم يا شباب
                                اول مشاركه معاكم فى الموضوع الجميل ده الصراحه انا كنت متابعه كزائر من فتره قصيره
                                انا شغال ع سونى فيجاس من فتره حوالى شهرين والصراحه انا بستمتع وانا بشتغل عليه
                                كان ليا شويه اسئله
                                ازاى اعمل خلفيه سوده لمثلا ورده او لاعب متحرك ؟؟ او بمعنى اصح اخفى الخلفيه

ازاى اعمل توقف للصوره والصوت شغال علما بانى جربت الطريقه اللى فى الصفحات الاولى ومنفعتش معايا

سلالالالالالالالالالالالالام
                                مجنون سونى فيجاس

يعمل...
                                X