Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

للمحترفين فقط ( فرصة عمل حقيقية)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• للمحترفين فقط ( فرصة عمل حقيقية)

بصوا يا جماع انا مخرج رسوم متحركه وفيه معايا فيلم لسه تحت الانتاج وبصراحه كنت هعمله رسوم متحركه كلاسيك بس انا متاكد ان فيه ناس في مصر فعلا محترفه 3d بس انا عارف وانت عارفين ان المنتجين اهم حاجه عنده هو الشغل بسرعه وبسعر قليل وهي ده المعضله وفي النهايه الشغل بيطلع ردىء لدرجه الخجل لو حد عرف اني اشتغلت فيه المهم
    انا من الاخر محتاج فريق عمل مكون من عشرة افراد لانتاج هذا الفيلم الفيلم ده والله ان شاء الله اللي هيشتغل فيه حياته هتتغير تماما يا جماعه الفيلم موجود والسيناريو موجود مش لسه فكره وبدور علي منتج لاءه بس للاسف ما ينفعش اناقش اي تفاصيل عن الفيلم وانتم فاهمين
    علي فكره انتم اللي هتخلوني اقرر اكمل الفيلم رسوم كلاسيك ولا اخليه 3d بس انا متاكد ان فيه ناس كويسين وانا مستخسر فعلا يتدفنو بالحيا
    المطلوب من سيادتكم :-
    اي حد عاوز يشارك في العمل ده هو شغل يعني مرتب
    1- علي فكره انا محترف يعني مش هقول سي في والكلام العجيب ده لاءه خالص انا كل اللي محتاجه شغل
    2- انا مش عاوز شغل قديم وما اعرفش الشغل بتاعه ولا لاءه انا عاوز شغل جديد
    3- هو الفيلم شغل اسلامي اللي شايف نفسه قوي في اي من جوانب الثري دي يعمل حاجه بيها ويرسلها
    يعني الاضاءه الموديلينج ................. الي اخره
    يرسل المرتب المتوقع
    يا جماعه اماكم اقل من شهر بعد كدا فيه اعلان في الجرايد هينزل
    ولكم مني جزيل الشكر ارجو مراسلتي
    مع مراعات ان العمل هيكون في مصر
    faisal_may@yahoo.com
    التعديل الأخير تم بواسطة faisal_may; 22 / 01 / 2007, 02:42 PM.

اخوانى ضيفنى وبنتفاهم وان شاءالله بنتفهم
    medo_hely_2013@hotmail.com

انا والله حزين انا توقعت غير كدا تخيلت ان فيه ناس محترفين هو فيه ايه

السلام عليكم.
        إذا أردت استجابة من طرف الأعضاء فأرجو إعطاء فرصة أكثر. الموضوع طرح من يومين فقط و كثير من الناس لم تطلع عليه.
        أيضا مما يعطي مصداقية للموضوع هو توفير معلومات أكثر عن الشركة (اسمها، عنوانها، أعمالها ..الخ)
        3DReel2005

السلام عليكم

ياباشا انا معاك ان شاء اللة بس برضة محتاجين تفاصيل اكتر يعني مثلا هيبقي الشغل في مكان معين ولا ممكن كل واحد في مكانة و الملفات تتبعت عن طريق الايميل , اجتماعات الشغل هتبقي ازاي يعني لازم يبقي فية شوية تفاصيل توحي للاعضاء بجدية الموضوع لانة تم طرحة اكتر من مرة
          علي العموم انا ممكن اخدمك في المودلينج و الريجيجنج و شوية في الانيميشين و في رسم الخلفيات ال 2d
          انا شغال علي المايا بس كسوفتوير ثلاثي الابعاد
          للتواصل ارسل علي الخاص او
          afandina_80@yahoo.com
          Ahmad M. Mostafa
          Bsc. in pharmacy
          Graphic Designer
          My Project

شيء جميل
            أخي الكريم في ناس محترفين بس حسب ظروف كل واحد مثلاً أنا هذه السنة سوف اتخرج من الجامعة
            فأغلبية الموجودين تقريباً مفرغين للدراسة
            لكن إذا أردت مني أي مساعدة هذا أيميلي
            hazemforkain@yahoo.com
            فإن مع العسر يسرا إن مع العسر يسرا

بصوا يا جماعه انا اسف لكل الناس اللي لسه بتتعلم وبتمنالهم انهم يكونوا محترفين في اقرب وقت بس احنا بصدد شغل احترافي فا يا ريت اللي يحاول يكلمني يكون عنده خبره لان اغلب اللي قمت بمحادثتهملسه شويه عليهم في تحمل مسئوليه فيلم والله انا لسه لم اتخذ القرار الي الان فياريت اصحاب الخبره يكلموني وانا ممكن اشرح ايه الموضوع
              بسم الله الرحمن الرحيم
              هو فيلم اسلامي بشخصيات اسلاميه حقيقيه وموضوع الفيلم لم يتناول من قبل لاني في المجال ده من سنين طويله جدا ومدرك ايه اللي اتعمل وايه اللي لم ينتج بعد والفكره بتاعت الفيلم لم يفكر بها احد من قبل واوعدكم ان شاء الله لم يفكر بها احد اساسا وكلام عن ثقة ان شاء الله لانه موضوع صعب تناوله في الرسوم المتحركه بس انا اسف لا استطيع مناقشة موضوع الفيلم الا مع كاست العمل ان شاء الله بعد ان يتم اختياره
              الفيلم مدته ان شاء الله حوالي 60 دقيقة متوسط وهي ان شاء الله ستكون سلسله من الافلام
              والفرق في هذا العمل واللي هيفهمني طبعا ذوي الخبره في المجال ان المنتج مش همه الاساسي الربح الربح بالنسبه له في المقام الثاني اما المقام الاول هو عمل اسلامي جيد جدا يرتقي بالمستوي الاسلامي يعني في المقام الاول يبتغي به مرضة الله ويشرف المسلمين ويخاطب المسلمين وغير لمسلمين
              داه اللي اقدر اقوله الان علي فكره الفيلم ومنتج الفيلم
              الفيلم المفروض ان انا كنت راسم خطته علي اعتبار فيلم رسوم متحركه كلاسيك وده مضمون الي حد ما وعندي الكاست اصحاب الخبرات الطويله بس بصراح انا فكرة في موضوع الثري دي بسبب هي ستكون المستقبل واقل في مسائل الانتاج من حيث التكلفه والوقت والمجهود وعدد كاست الفيلم وكل ما العدد اصغر كل ما نقدر نتحكم في درجة الكوالتي
              هي ده كانت فكرتي عن تغير خطة الانتاج واللي منكو عنده راي يا ريت يبلغني واكون شاكر
              ولكن ما ينقصني في ذلك هو المحترفين بجد يا جماعه دا فيلم
              يعني مش محتاج ناس لسه عاوزه تتدرب
              ولاصحاب الخبره يا جماعه ايه المشكله في انتاج فيلم ثري دي بجد قريب من الافلام الاجنبيه اللي بتبهرنا

faisal_may.
                أعتقد أنك كنت واضح فيما تريد. الآن أترك الأمر للوقت. إذا فيه هناك أعضاء أو غير أعضاء مهتمين بعرضك فأكيد سيتصلوا بك ان شاء الله.
                لا داعي الى المزيد من النقاش في هذا الموضوع من فضلكم.
                3DReel2005

بسم الله الرحمن الرحيم..

حقيقى رااااااااااااائع..
                  بس عاوز أقولك بجد لو عاوز شغل ممتاز و محترم حاول تزحزح العدد شويه.. يعنى 10 أفراد مش كفايه لفلم كامل ثرى دى ؟؟إلا إذا لو كان شورت موفى ؟!
                  طب هوا الفلم أد إيه ؟ 60 د ؟؟ 90 د ؟؟ برده دا هيحدد أنت محتاجح ناس أد إيه..
                  ومتنساش إن الناس اللى حتحتجها فى الأانيمشن هى الغالبيه العظمى.. دا بره أقل إستوديو عدد المحركين بتوع الشخصيات بس تقريبا 30 !!
                  طب إيه رأيك فى الأاستايل الغربى ؟؟ أنت تبتدى فى المودلنج و فى نفس الوقت تكون لسه بتجمع الأانيمتورز ( لمجرد الأنجاز فى الوقت لأنهم كده كده مش حيشتغلو إلا لما المودلنج و الريجنج كمان يخلص )
                  حاول تعمل خطه محكمه ( أكيد مش محتاج نصيحتى لأنك قديم فى المجال ) بس طالما ثرى دى لازم تعرف حاجه مهمه جدا جدا جدا :
                  إن أصغر حته تفاصيل هى اللى بتحقق أكبر نجاح ( خلليك فاكرها دايما و الإنتاج شغال )
                  أهم حاجه البرنامج اللى هتشتغل بيه ؟ حددته ولا لسه ؟ لأنه بناء عليه هتحدد ناس كتير .. مثلا بتوع الأانيمشن ميفرقشى عندهم البرنامج المستخدم لاكن لازمهم على الأاقل إسبوعين تلاته يمشو إيدهم فى البرنامجده لو طلع مش اللى متعودين يشتغلو عليه , لاكن لو الأانيمتور بيشتغل بيه يبقى خير و بركه..لأن الأانيمشن فى الأول و الأخر فن مش برنامج!!
                  - عندك بتوع المودلنج فى ناس بتشتغل ماكس و مايا و سوفت إيميج كمان لاكن فى ناس متعرفشى تعمل مودلنج إلا على الماكس و فى ناس مايا بس..
                  لازم تحدد إسم البرنامج و تحطه فى الأعلان و إن شاء الله خير..
                  حاجه أخيره :
                  مش حتندم أبدا لو المشروع كمل بالثرى دى بس زى ماقلت لك يا بشمخرج لازم تمسك البروجكت صح و إلا "عياره هيفلت"..
                  عموما أنا ضفتك عالميل و نمكل هناك..
                  fido_gta@hotmail.com
                  M HAMMAD
                  M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
                  قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
                  لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

السلام عليكم
                    اخى مستعد للمشاركة ان لاقت اعمالى القبول لديك
                    مرفق بتوقيعى صفحة بها بعض الاعمال القديمة من حوالى سنة توجد اعمال اخرى ولكن ما زالت قيد الرفع للصفحة
                    ومرفق الاميل ان اردت محادثتى
                    تخصصى الان موديلنج ولكنى بطريقى للانيميشن والافكتس
                    الله الموفق

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                    اللهم علمنا ما ينفعنا وانفعنا بما علمتنا

My 3D Visualization Work

فيس بوك
                    Freelancer

حلو .. هناك شغل

المشاركة الأصلية بواسطة faisal_may مشاهدة المشاركة
                        بصوا يا جماعه انا اسف لكل الناس اللي لسه بتتعلم وبتمنالهم انهم يكونوا محترفين في اقرب وقت بس احنا بصدد شغل احترافي فا يا ريت اللي يحاول يكلمني يكون عنده خبره لان اغلب اللي قمت بمحادثتهملسه شويه عليهم في تحمل مسئوليه فيلم والله انا لسه لم اتخذ القرار الي الان فياريت اصحاب الخبره يكلموني وانا ممكن اشرح ايه الموضوع
                        بسم الله الرحمن الرحيم
                        هو فيلم اسلامي بشخصيات اسلاميه حقيقيه وموضوع الفيلم لم يتناول من قبل لاني في المجال ده من سنين طويله جدا ومدرك ايه اللي اتعمل وايه اللي لم ينتج بعد والفكره بتاعت الفيلم لم يفكر بها احد من قبل واوعدكم ان شاء الله لم يفكر بها احد اساسا وكلام عن ثقة ان شاء الله لانه موضوع صعب تناوله في الرسوم المتحركه بس انا اسف لا استطيع مناقشة موضوع الفيلم الا مع كاست العمل ان شاء الله بعد ان يتم اختياره
                        الفيلم مدته ان شاء الله حوالي 60 دقيقة متوسط وهي ان شاء الله ستكون سلسله من الافلام
                        والفرق في هذا العمل واللي هيفهمني طبعا ذوي الخبره في المجال ان المنتج مش همه الاساسي الربح الربح بالنسبه له في المقام الثاني اما المقام الاول هو عمل اسلامي جيد جدا يرتقي بالمستوي الاسلامي يعني في المقام الاول يبتغي به مرضة الله ويشرف المسلمين ويخاطب المسلمين وغير لمسلمين
                        داه اللي اقدر اقوله الان علي فكره الفيلم ومنتج الفيلم
                        الفيلم المفروض ان انا كنت راسم خطته علي اعتبار فيلم رسوم متحركه كلاسيك وده مضمون الي حد ما وعندي الكاست اصحاب الخبرات الطويله بس بصراح انا فكرة في موضوع الثري دي بسبب هي ستكون المستقبل واقل في مسائل الانتاج من حيث التكلفه والوقت والمجهود وعدد كاست الفيلم وكل ما العدد اصغر كل ما نقدر نتحكم في درجة الكوالتي
                        هي ده كانت فكرتي عن تغير خطة الانتاج واللي منكو عنده راي يا ريت يبلغني واكون شاكر
                        ولكن ما ينقصني في ذلك هو المحترفين بجد يا جماعه دا فيلم
                        يعني مش محتاج ناس لسه عاوزه تتدرب
                        ولاصحاب الخبره يا جماعه ايه المشكله في انتاج فيلم ثري دي بجد قريب من الافلام الاجنبيه اللي بتبهرنا
                        الله أكبر
                        أولاً أنا لست مبتدأ في المايا ولن أقول بأنني محترف لأنني أفضل أن يقولها لي أحد الأعضاء بدل أن أدعي ببأنني محترف وأعمالي الموجودة على جميع المواقع شاهدة على ذلك
                        وثانياً انا لم أقل بأنني أريد العمل وإنما قلت إذا كنت تريد" مساعدة ( مجانية ) "فهذا إيميلي لأن الفكرة كانت عن عمل فلم أسلامي
                        وثالثاً الله يسامحك
                        وأعتقد أنه حصل سوء تفاهم
                        وعلى الرغم من ذلك مازالت يدي ممدودة إليك" لمساعدتك"
                        وعلى فكرة أن تأخرت في الرد بسبب عملي حيث أنني قمت بعمل ثلاثة أقراص لتعليم الإضاءة والريندر في مايا
                        وفقك الله
                        فإن مع العسر يسرا إن مع العسر يسرا

اخى العزيز

ياريت تضع موضوع هذا خارج نطاق قسم المايا فقط الا اذا كنت تشترط برنامج المايا

وإن شاء الله سوف تجد محترفين حقا

وربنا يوفقك فى عمل هذا الفيلم وادعوا من الله ان يكون اعلى من مستوى افلام الاجانب

اعمالى
                          1- http://img77.imageshack.us/img77/7066/finishit1.jpg
                          2- http://img256.imageshack.us/img256/6696/89419513qd6.jpg
                          3- http://img243.imageshack.us/img243/5994/17270976ah0.jpg
                          4- http://img151.imageshack.us/img151/2973/16620237jb5.jpg
                          5- http://img223.imageshack.us/img223/5737/38741766uq7.jpg
                          6- http://img223.imageshack.us/img223/277/62329100ia0.jpg
                          أشهد أن لاإله إلا الله محمد رسول الله

يعمل...
                          X